نيني سايت
ارائه خدمات روانشناسي

طرز تهيه شير خشك نوزاد نيازمند رعايت اصول بهداشت است. براي درست كردن شير خشك از پيمانه مخصوص و آب تميز استفاده كنيد. بهتر است آب را با جوشاندن استريل كنيد. حتما دستورالعمل هاي روي قوطي شير خشك را مطالعه كنيد تا مقدار مناسبي براي نوزاد شير خشك درست كنيد. ظروف مورد نياز را به خوبي شستشو دهيد تا ميكروب، گرد و غبار وارد بدن نوزاد نشود. تمامي اصول بهداشتي را بايد به خوبي انجام دهيد.

زيرا بدن نوزاد توانايي مقابله با ميكروب‌ها را ندارد. به خاطر داشته باشيد كه براي سلامتي نوزاد بايد با دقت تمام همه كارها را انجام دهيد. به همين جهت اگر سوالي براي شما پيش آمد يا با مشكلي مواجهه شديد حتما از روانشناس كمك بگيريد. 

منبع: طرز تهيه شير خشك نوزاد | درست كردن شير خشك

طرز تهيه شير خشك نوزاد

طرز تهيه شير خشك نوزاد و آماده سازي آن كار چندان سختي نيست. اما مقدار آب مصرفي و شير خشك براي دريافت مواد مغذي توسط كودك حائز اهميت است. به همين جهت تهيه، نگهداري و نحوه درست كردن شير خشك براي نوزاد  از اهميت بالايي برخوردار است.

به دليل اينكه نوزادان ايمني بالايي در مقابله با ميكروب ها ندارد، پس ضروري است كه اقدامات بهداشتي و ريختن مقدار مناسب شير خشك براي كودك پراهميت باشد. در اين مقاله سعي كرده‌ايم موارد ضروري در جهت طرز تهيه شير خشك نوزاد را توضيح دهيم. شرايط آب، وسايل تميز، مقدار شير خشك و … را براي مادران توضيح داده‌ايم تا از اسهال و استفراغ نوزاد شما جلوگيري شود. براي اينكه از اطلاعات بيشتري برخوردار بشويد و از به جواب سوالات تان برسيد، لازم است تا از روانشناسان كمك بگيريد.

مراحل طرز تهيه شير خشك نوزاد

براي طرز تهيه شير خشك نوزاد نياز به وسايل، آب و بهداشت كافي داريد. نوزادان از ايمني كمي برخوردارند و توانايي مقابله با ميكروب ها را ندارند. بنابراين در جهت جلوگيري از اتفاقات ناگوار به شما والدين عزيز مراحل طرز تهيه شير خشك نوزاد را توضيح داده ايم.

 

🔶 وسايل مورد نياز را بشوريد

اولين قدم در جهت طرز تهيه شير خشك نوزاد، شستن وسايل مورد نياز است. براي شستشوي وسايل نوزاد سعي كنيد از فرچه يا اسكاج مخصوص براي ظروف كودك استفاده كنيد. براي تمييز كردن وسايل به خوبي كف بزنيد و از آب گرم براي آب كشي استفاده كنيد. اگر وسايل شيشه شير خشك را تازه تهيه كرده ايد حتما شستشو را انجام دهيد.

 

🔶 در قوطي را به خوبي تميز كنيد

دومين اقدام براي طرز تهيه شير خشك نوزاد، تمييز كردن در قوطي است. در قوطي شير خشك را قبل از اينكه باز كنيد حتما بشوريد و خشك كنيد. با اين كار گرد و غبار و موادي كه روي در قرار دارد از بين خواهد رفت.

 

🔶 دستان خود را با دقت شستشو دهيد

قبل از طرز تهيه شير خشك نوزاد، دستان خود را حدود 20 ثانيه با صابون و آب گرم بشوريد. و در نهايت دستان خود را با حوله تمييز يا دستمال كاغذي خشك كنيد.

 

🔶 براي دقت بيشتر از پيمانه استفاده كنيد

براي دقت بيشتر جهت طرز تهيه شير خشك نوزاد از پيمانه براي مقدار مناسب استفاده كنيد. پيمانه هاي استاندارد معمولا داخل شير خشك موجود مي‌باشد. هميشه با توجه به اندازه هاي پيمانه از شير خشك استفاده كنيد. با اين كار از نياز كودك آگاه خواهيد شد.

 

🔶 آب تصفيه و تمييز استفاده كنيد

براي طرز تهيه شير خشك نوزاد، آب تصفيه و تمييز استفاده كنيد. جهت استريل كردن آب، مقدار مناسب را تا 1 دقيقه بجوشانيد و به مدت 30 دقيقه بگذاريد تا آب سرد شود. سپس آن را با شير خشك مخلوط كنيد. براي سلامت نوزاد آب تميز و استريل را اولويت قرار دهيد.

 

🔶 دستورات روي قوطي شير خشك را مطالعه كنيد

دستور العمل هاي طرز تهيه شير خشك نوزاد در كارخانجات مختلف با يكديگر متفاوت است. نسبت آب مصرفي يا شير خشك مصرفي شايد با تفاوت هاي اندكي وجود داشته باشد. اضافه كردن يا كاهش مقدار داخل دستورالعمل باعث فشار به كليه يا روده نوزاد خواهد شد. بنابراين بهتر است تا توضيحات را با دقت بالايي بخوانيد.

شرايط مصرف و طرز تهيه شير خشك نوزاد

هر ماده غذايي از شرايط نگهداري مخصوصي برخوردار است. طرز تهيه شير خشك نوزاد نيز ماده غذايي است كه از شرايط مخصوصي برخوردار است. در ادامه به نكات اشاره شده دقت كنيد.

✔براي درست كردن شير خشك مقداري استفاده كنيد كه كودك هربار شير تازه اي نوش جان كند.

✔ تا نهايت 1 ساعت مي‌توانيد شير خشك نوزاد را درست كنيد.

✔ دماي اتاق باعث رشد ميكروب ها مي‌شود. به همين دليل زماني كه نوزاد به شير خشك نياز دارد تهيه كنيد تا فورا به او شير بدهيد.

✔اگر شير خشك را براي بيرون بردن آماده كرده ايد، لازم است تا كنار شيشه شير از يك بسته يخ استفاده كنيد و شيشه را داخل ظرف عايق دار قرار دهيد.

✔ اگر از شيشه شير پلاستيكي استفاده مي‌كنيد، بهتر است تا آن را داخل يخچال قرار ندهيد.

✔ اگر نوزاد يك شيشه شير را در عرض 1 ساعت تمام نكرد باقي مانده را دور بريزيد.

موارد نيازمند مراجعه به پزشك در طرز تهيه شير خشك نوزاد

پس از درست كردن شير خشك اگر نوزاد به اسهال و استفراغ مبتلا شد فورا به پزشك مراجعه كنيد. شايع ترين بيماري ناشي از مواد غذايي در كودكان، اسهال و استفراغ است. اين بيماري را مي‌تواند نشان از بيماري مهم باشد و بايد جدي گرفته شود. اين بيماري ها نشان از آسيب به كليه ها، كم شدن آب بدن و حتي در برخي موارد منجر به مرگ كودك مي‌شود. بنابراين اين علائم را جدي بگيريد و فورا به پزشك مراجعه كنيد.

نكات مهم طرز تهيه شير خشك نوزاد و جايگزين با شير مادر

زماني كه نوزادان از شير مادر تهيه مي‌كنند علاقه اي به ترك آن ندارند. براي شروع به درست كردن شير خشك بايد اقداماتي را در نظر بگيريد. اگر به صورت خيلي يهويي شير خشك را جايگزين شير مادر كنيد كودك اذيت شود. در ادامه مواردي را در نظر گرفته ايم كه براي شروع مناسب است. 

 

📌 برنامه ريزي كنيد

براي آغاز درست كردن شير خشك و دادن آن به كودك بهتر است شخص ديگري اين كار را بر عهده بگيرد تا نوزاد در جستجوي شير مادر نباشد.

 

📌 زمان مناسب در نظر بگيريد

ممكن است نوزاد به راحتي شير خشك را نپذيرد و آن را قبول نكند. طبق نظر متخصصان در اين حوزه تا 1 ماهگي از درست كردن شير خشك براي نوزاد خودداري كنيد. با صبر و برنامه ريزي دقيق در زمان مناسب آغاز كنيد. هر روز زمان مشخصي را براي طرز تهيه شير خشك نوزاد در نظر بگيريد تا به مرور زمان در زمان مشخص خود كودك خواهان شير خشك شود.

 

📌 مقدار دقيق را جدي بگيريد

براي طرز تهيه شير خشك نوزاد بايد از مقدار كم آغاز كنيد. كم كم و با مقدار كم شروع كنيد تا كودك به طعم و بوي شير خشك عادت كند. بهتر است در اولين بار مقداري از شير مادر را با شير خشك تركيب كنيد. به تدريج از شير مادر كاسته و به شير خشك اضافه كنيد.

 

كلام آخر

برخي از والدين با اين مشكل مواجهه مي‌شوند كه چگونه بايد شير خشك را جايگزين شير مادر كنند. شير مادر سرشار از مواد مغذي است و طبق نظر محققان تا قبل از 1 ماهگي نبايد از كودك گرفته شود. كودك تمام نيازهاي خود را با شير مادر رفع مي‌كند و به سختي شير خشك را مي‌پذيرد.

برخي از مادران نيز به دلايل مختلف مجبور به قطع شير خود هستند. براي پيشگيري از اتفاقات ناگوار بهتر است تا روانشناس و مشاورين مشورت كنيد. مركز مشاوره ني ني مايند به صورت تلفني و حضوري به شما عزيزان خدمات ارائه مي‌دهد. براي كسب اطلاعات بيشتر روي لينك زير كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه طرز تهيه شير خشك نوزاد مي‌توانيد در هر ساعت از روز براي مشاوره تلفني كودك از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترين متخصصان در كلينيك تخصصي ني ني مايند تماس حاصل نماييد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۸ فروردين ۱۴۰۲ ] [ ۰۲:۰۰:۲۹ ] [ نيني مايند ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی