نيني سايت
ارائه خدمات روانشناسي

آموزش شب زفاف يا شب اول عروسي بايد به دختر و پسر داده شود. در شب زفاف براي اولين بار رابطه‌اي فيزيكي بين زن و مرد برقرار مي‌شود. در گذشته رسم‌هايي همچون لزوم رابطه جنسي در شب عروسي و تحويل دستمال خوني به خانواده‌ها وجود داشت. اما امروزه اين رسوم در اكثر خانواده‌ها منسوخ شده‌اند. اما در هر حال اولين تجربه از رابطه استرس و اضطراب زيادي را براي زوجين به وجود مي‌آورد كه اين اضطراب نيز مي‌تواند كيفيت رابطه جنسي را تحت تاثير قرار دهد.

با آگاهي از اصول صحيح رابطه جنسي، مي‌توانيد استرس و اضطراب را به حداقل برسانيد و رابطه جنسي عالي را با همسر خود تجربه نماييد. روابط جنسي بخش مهم و با اهميتي از زندگي مشترك را تشكيل داده و در تحكيم بنيان خانواده تاثير مي‌گذارد.

منبع: آموزش شب زفاف | وظايف عروس و داماد در شب اول عروسي

شب زفاف

شب زفاف به اولين تجربه رابطه يك تازه عروس و داماد گفته مي‌شود. معمولا اين مراسم بعد از عقد و عروسي گرفته مي‌شود. از رسوم بسيار قديمي در آموزش شب زفاف اين است كه پدر عروس، دست زوجين را در مقابل اتاق حجله به هم مي‌دهد و مادر عروس دستمال خوني را تحويل مي‌گيرد. البته اين رسوم امروزه در بسياري از خانواده‌ها فراموش شده اما با اين‌حال برخي ديگر اهميت بسياري زيادي به آن مي‌دهند.

آموزش شب زفاف

شب زفاف مي‌تواند خاطرات تعيين كننده‌اي را براي كل دوران زندگي مشترك به وجود آورد. اگر زندگي زناشويي خوب شروع شود يك زندگي مشترك خوب به وجود مي‌آيد ولي اگر زندگي زناشويي شروع خوبي نداشته باشد، باعث به‌وجود آمدن احساسات ناخوشايند بين زوجين مي‌گردد.

پس بايد به شروع رابطه جنسي خود توجه ويژه‌اي داشته باشيد تا احتمال موفقيت زندگي افزايش يابد. معمولا توصيه مي‌شود كه به‌خاطر خستگي و استرس در طي مراسم عقد و ازدواج، اولين ارتباط جنسي بلافاصله بعد از عروسي صورت نگيرد بلكه مي‌توان اين ارتباط را در زمان مناسبي كه عروس و داماد احساس آرامش دارند انجام داد. براي آغاز رابطه جنسي عروس و داماد بايد از نظر روحي و جسمي سالم بوده و در شرايط مناسبي قرار داشته باشند.

عروس و داماد هر دو براي برقراري ارتباط جنسي بايد علاقه‌مند باشند و رضايت يكديگر را قبل از رابطه جنسي جلب كنند و از ارتباط جنسي اجباري پرهيز نمايند. زوجين بايد با رغبت و ميل و آرامش خاطر با‌ يكديگر همبستر شوند. لذت بردن هنگام آميزش، محبت، علاقه و دلگرمي زن و مرد را زيادتر كرده و نظام خانوادگي را استحكام مي‌بخشد. به همين دليل فراهم كردن شرايط لازم براي آميزش زن و شوهر تاكيد مي‌شود.

دلايل استرس و اضطراب در شب زفاف يا شب اول عروسي

شب اول عروسي براي هم آقا و هم خانم استرس زاست. دختر و پسري كه تا به حال با برهنه جنس مخالف روبرو نشده اند و يا حداقل همسرشان را براي اولين بار نظاره مي كنند، با افكار زيادي در سرشان مي‌پروند. آن ها از طرفي نگران چگونگي پيش رفتن اين شب هستند و از طرفي اشتياق زيادي براي انجام آداب شب زفاف دارند. تمامي اين افكار به خودي خود عامل استرس مي باشند. اما از مهم‌ترين و شايع‌ترين دلايل استرس و نگراني كه در آموزش شب زفاف يا همان شب عروسي به آن پرداخته مي شود موارد زير است.

1. درد دخول

يكي از دلايل استرس و اضطراب عروس خانوم‌ها احساس درد در هنگام پاره شدن پرده بكارت است. اما بايد اين را بدانيد كه اگر رابطه جنسي با عاشقانه باشد و زن و شوهر معاشقه‌اي لذت‌بخش با يكديگر داشته باشند، از لحاظ روحي و جسمي آمادگي لازم را پيدا مي‌كنند. در اين صورت عمل آميزش راحت‌تر و بدون درد انجام خواهد شد.

2. عدم خونريزي

دليل ديگر اضطراب و استرس نداشتن خونريزي در شب زفاف است، نكته‌اي كه بايد به آن توجه كرد اين است اگر دختري داراي پرده از نوع ارتجاعي باشد خونريزي اوليه را ندارد پس مرد بايد اين نكته را بداند كه عدم خونريزي نشانه رابطه جنسي قبلي و عدم باكرگي نيست.

3. شرم و خجالت در شب اول عروسي

دليل بعدي اين است كه امكان دارد بعضي از دختران به‌خاطر از دست دادن پرده بكارت خود احساس شرمندگي و خجالت كنند و اين‌كه تبديل به يك زن كامل شوند برايشان استرس‌زا و مضطرب كننده خواهد بود.

4. خستگي

موضوع بعدي كه بايد به آن توجه كرد اين است كه چون عمل زفاف در شب عروسي اتفاق مي‌افتد، عروس و داماد بسيار خسته هستند و تحت فشار بوده‌اند كه اين خودش باعث استرس و اضطراب مي‌شود. البته اين رسم در گذشته در شب عروسي انجام مي‌شده اما امروزه در شب قبل يا بعد از عروسي انجام مي‌شود تا از لحاظ روحي و جسمي در شرايط بسيار عالي صورت گيرد.

5. ترس از بارداري در شب اول عروسي

دليل ديگر اضطراب، ترس از حامله شدن در شب زفاف است. اگر عروس و داماد اطلاعات خودشان را در زمينه بارداري بالا ببرند و از روش‌هايي جلوگيري از بارداري به خوبي مطلع باشند ديگر دچار استرس و اضطراب نخواهند شد.

آموزش شب زفاف | وظيفه مرد

بايد به اين نكته توجه داشت كه شب زفاف فقط براي داشتن يك رابطه جنسي با همسر نيست. اين شبي مبارك است كه زوجين بايد به يكديگر عشق بورزند و به هم نزديكتر شوند تا ارتباط جنسي بهتري با هم برقرار كنند.

نكاتي كه مردان در شب زفاف بايد رعايت كنند اين است كه قبل از نزديكي حتما حمام كرده و بوي عطر بدهد زيرا بوي بد و عرق روي تمركز همسر اثر منفي مي‌گذارد. بهتر است با همسر خود صحبت كرده و عمل زفاف را به شب بعد از عروسي موكول كنيد تا با اين همه خستگي و اضطراب اين عمل انجام نشود. بايد نيازهاي عاطفي همسر خود را قبل از هم‌بستر شدن كاملا بشناسيد. همسر را در آغوش گرفته و با هم صحبت‌هاي عاشقانه داشته باشيد و زماني عمل زفاف را انجام دهيد كه همسرتان تمايل بيشتري به آن دارد.

وظايف مرد در شب عروسي بعد از اتمام رابطه

هنوز تمام نشده، اگر قرار هست زندگي زيبا و گرمي را شروع كنيد از همين اولين شب بهتره آن را تمرين كنيد. بعد از رابطه همچنان همسرتان نياز به آغوش و محبت شما دارد، اين براي خود شما هم بهتر است. پس او را در آغوش بگيريد و از احساس او نسبت به تغييري كه برايش به وجود آمده سوال كنيد، شما هم احساسات خودتان بگوييد، اينگونه صميميت عاطفي شما هم تقويت مي شود.

آموزش شب زفاف به خانم ها

خانم ها نيز بايد آموزش شب زفاف ببينند. اينگونه استرس خودشان نيز كمتر مي شوند وقادر به لذت بردن نيز مي شوند. دغدغه هاي خانم ها كمي متفاوت از مردان است. آن ها نگران ظاهر و مورد پسند واقع شدن شان هستند. و از طرفي قرار است با چيزي مواجه بشوند كه هيچ ديدگاه و نظري درباره آن ندارند. پس طبيعتا دچار استرس مي شوند. اين استرس هم شيرين است و هم دلهره آور. اما با دريافت آموزش شب زفاف خانم ها نيز مي توانند تجربه خوبي به دست آورند. در ادامه نكاتي براي آموزش شب زفاف به خانم ها آورده ايم.

📌 درباره بدن خود اطلاعات كافي كسب كنند.

📌 آمادگي هاي لازم براي اين شب به خصوص را به دست آورند.

📌 اگر خسته و يا شرايط لازم را ندارند، از همسرشان بخواهند اولين تجربه را به شب ديگري موكول كنند.

📌 بهداشت را رعايت كنند.

📌 براي همسرتان خودتان را آراسته كنيد. نيازي به آرايش زيادي نيست. زدن عطر و پوشيدن لباس زيبا شما را در نظر همسرتان زيباتر جلوه خواهد داد.

📌 در مورد بدن مردان مطالعه كرده تا هنگام مواجهه با آن شوكه نشوند. براي دريافت آموزش شب زفاف با شماره هاي درج شده تماس بگيريد.

📌 در مرتبه اول به خود و همسرتان براي آرام پيش رفتن اين شب كمك كنيد.

📌 در آموزش شب زفاف تاكيد زيادي به صبوري مي شود چرا كه حفظ آرامش به لذت بيشتر كمك مي كند.

آداب و آموزش شب زفاف يا شب اول عروسي

آداب شب زفاف يعني مقدمات و شرايط لازم براي هم‌بستر شدن عروس و داماد مهيا شود و طرفين نيازهاي عاطفي يكديگر را در زمان آميزش به خوبي بشناسند و آن‌را رعايت كنند. رعايت بهداشت ظاهري مثل مسواك زدن، خوش‌بو بودن و امثال آن در زمان آميزش جنسي بايد رعايت شود و از نكات بهداشتي آميزش آگاهي كامل داشته باشند.

كيفيت هم‌بستر شدن با همسر و انجام رفتار جنسي مثل ساير جانداران غريزي نيست بلكه آموختني است و بايد روش صحيح آن‌را ياد گرفت. براي از بين بردن اضطراب و تشويش فضاي مهربانانه همراه با عشق و محبت فراهم گردد تا اعتماد طرفين نسبت به هم جلب شود. همچنين بايد اصولي كه طرفين را به اوج لذت جنسي مي‌رساند را نيز مد نظر قرار داد تا رابطه جنسي با باكيفيتي تجربه شود.

سخن آخر

شب اول عروسي يا همان شب زفاف براي بسياري از دختران و پسران استرس زاست. شما نگراني هاي زيادي از بابت خود و همسرتان براي آداب اين شب داريد. چنين افكاري مي‌تواند يك شب رويايي را تبديل به يك خاطره ناراحت كننده بكند. اولين شب عروسي تاثير زيادي در ديدگاه زن و مرد درباره رابطه زناشويي خواهد داشت. از اين رو توصيه مي شود كه هر دو آمادگي لازم را كسب كنند. عدم توجه به توصيه ها شما را با چالش هاي مختلفي مواجه خواهد كرد.

بسياري از زوج ها نمي دانند كه اين آموزش ها را از كجا و به چه طريقي بايد بگيرند. امروزه به واسطه گسترش علم روانشناسي و سايت هاي مربوطه اطلاعات مفيدي در اختيار تازه عروس و دامادان قرار مي گيرد. اما در اين بين چالش هاي فردي نيز در ميان است كه نيازمند دريافت خدمات مشاوره اي مي‌باشد. شما مي توانيد با استفاده از خدمات روانشناسان حوزه ازدواج و خانواده اين آموزش ها را دريافت كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه آموزش شب زفاف يا شب اول عروسي مي‌توانيد در هر ساعت از روز براي مشاوره جنسي تلفني از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو تماس حاصل نماييد.

سوالات متداول

چرا برخي زنان در شب زفاف دچار ترس و استرس مي‌شوند؟

عواملي مثل درد ‌هنگام پاره شدن پرده بكارت، نداشتن خونريزي در شب زفاف، احساس خجالت و شرمندگي به‌خاطر از دست دادن پرده بكارت، خستگي و تحت فشار بودن در شب عروسي و ترس از حامله شدن در اولين ارتباط جنسي باعث استرس مي‌شود.

مهم‌ترين وظيفه مرد در شب طبق آموزش شب زفاف چيست؟

رعايت بهداشت ظاهري، آموختن روش صحيح ارتباط جنسي در آموزش شب زفاف تاكيد بسياري شده است. همچنين آماده‌سازي همسر از لحاظ روحي و جسمي قبل از آميزش است.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

سراسر كشور :9099070354

جهت مشاوره تلفني با موبايل و رزرو وقت حضوري

شماره تماس با موبايل : 02191002360

منبع: آموزش شب زفاف | وظايف عروس و داماد در شب اول عروسي

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ] [ ۱۲:۲۴:۰۵ ] [ نيني مايند ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی