نيني سايت
ارائه خدمات روانشناسي

بغل كردن كودك فوايد بسيار زيادي دارد. آيا از اهميت بغل كردن كودك و لزوم ايجاد ارتباط فيزيكي صميمانه با او اطلاعي داريد؟ بغل كردن كودك يكي از عوامل بسيار تاثير گذار در رشد جسماني و رواني فرزندان است. اين امر به آن‌ها كمك مي‌كند تا دلبستگي سالمي را با والدين خود شكل دهند و امنيت و آرامش بيشتري را احساس نمايند.

با اين حال گاهي والدين نمي‌توانند به خوبي اين ارتباط را با فرزندشان شكل بدهند و يا كودك نيز بخاطر وجود مشكلات و اختلالاتي از جمله اوتيسم تمايلي به در آغوش كشيده شدن نداشته باشد. در اين شرايط لازم است كه با بهره بردن از مشاوره كودك بررسي‌هاي دقيق تري صورت گيرد. در ادامه به نتايج تحقيقات علمي در مورد فوايد بغل كردن كودك اشاره كرده‌ايم.

منبع: بغل كردن كودك

بغل كردن كودك

شايد از نظر افراد، بغل كردن كودك يك امر ساده و ابتدايي به نظر برسد. اما اين امر فوايد بسياري را به همراه دارد. بغل كردن كودك تاثيرات مهم به سزايي را در زندگي كودك مي‌گذارد. براي جلوگيري از استرس، كودك را در آغوش بگيريد. در آغوش كشيدن باعث كاهش استرس كودك مي‌شود. زماني كه والدين كودك را در آغوش مي‌گيرند 12 فايده را بايد در نظر بگيرند. بغل كردن كودك باعث سلامت رواني و جسماني كودك مي‌شود. در اين مقاله راجع به فوايد بغل كردن كودك توضيح داده ايم.

فوايد بغل كردن كودك

شايد فكر كنيد كه بغل كردن كودك مسئله مهمي در رشد او محسوب نمي‌شود و عوامل مهم‌‌تري در اين زمينه نقش دارند اما تحقيقات علمي نتايج ديگري را نشان مي‌دهند. در حقيقت بررسي‌ها بيانگر اين هستند كه برقراري تماس جسماني با كودك به خصوص در دوران نوزادي نقش بسزايي در رشد جسماني و رواني فرزندان دارد. ما در ادامه به مهم‌ترين فوايد بغل كردن كودكان اشاره كرده‌ايم.

🔘 با بغل كردن فرزندتان را باهوش‌تر مي‌كند

يكي از فوايد بغل كردن كودك، باهوش شدن فرزندتان است. كودكان براي رشد و تكامل مغز به دريافت تحريكات حسي از دنياي پيرامون نياز دارند. مطالعاتي كه روي نوزادان پرورشگاهي انجام شده است نشان مي‌دهد آن دسته از كودكاني كه از ارتباط فيزيكي نزديك محروم بوده‌اند اغلب نقايص شناختي مختلفي را از خود نشان مي‌دهند. در همين راستا يك آزمايش باليني نشان داد نوزادان پرورشگاهي زماني كه به مدت 10 هفته و روزي 20 دقيقه در بغل يك فرد بزرگسال نگه داشته مي‌شوند. به مرور از نظر سطح شناختي و ارزيابي‌هاي مغزي نمره بالاتري به دست مي‌آورند.

در واقع اين پژوهش‌ها به ما يادآور مي‌شوند كه نوزادان از طريق حس لامسه به كشف دنياي پيرامون مي‌پردازند. به همين خاطر است كه داشتن تماس جسماني نزديك و در آغوش كشيده شدن براي آن‌ها از اهميت بسزايي برخوردار است و در فرايند رشد آنان تاثير مي‌گذارد.

🔘 بغل كردن كودك سلامت فرزندان را تامين مي‌كند

كودكان براي رشد به دريافت مواد مغذي نياز دارند. در واقع دريافت مواد غذايي سالم به آن‌ها كمك مي‌كند تا بتوانند به نقاط عطفي رشد دست يابند. با اين حال رفع نيازهاي جسماني از طريق تغذيه به تنهايي براي دست يابي به اين نقاط عطف كافي نيست. بلكه كودكان در اين مسير به ارضاي نيازهاي هيجاني هم وابسته هستند. كه اين امر در سال‌هاي اوليه تولد از طريق تماس بدني و در آغوش گرفتن برآورده مي‌شود. در واقع بغل كردن كودك باعث تامين سلامت روان فرزند مي‌شود.

اگر بخواهيم اين موضوع را از منظر علمي بررسي نماييم بايد بگوييم كه بغل كردن كودك منجر به ترشح هورمون آكسي توسين در او مي‌شود. اين هورمون به هورمون عشق، اعتماد و ايمني معروف است. آكسي توسين هورمون رشد را در بدن كودك تحريك مي‌كند و منجر به ترشح بيشتر آن مي‌گردد. در نتيجه مي‌توان گفت تاثير بغل كردن كودكان در رشد آنان از طريق هورمون آكسي توسين اتفاق مي‌افتد.

🔘 كمك كردن به رشد عاطفي

بغل كردن كودك نه تنها براي رشد جسماني و مغزي فرزندتان ضروري است بلكه به رشد عاطفي و هيجاني او نيز كمك مي‌كند. اگر دقت كرده باشيد هيچ چيز مثل فشردن آرام كودك در آغوش نمي‌تواند گريه‌ها و نا آرامي‌هاي او را تسكين ببخشد.

همچنين نتايج تحقيقات علمي بر اين نكته تاكيد دارند كه بغل كردن كودك مي‌تواند در كنترل خشم و عصبانيت فرزندتان نيز تاثير بگذارد. بسياري از والدين فكر مي‌كنند زماني كه فرزندشان عصباني است نبايد به او روي خوش نشان دهند. اما محققان بر اين باورند كه بغل كردن كودك و اطمينان بخشي به او دراين شرايط، كمك مي‌كند تا فرزندتان بتواند راحت تر از شر هيجانات ناخوشايند رها شود.

🔘 بغل كردن كودك او را در برابر استرس‌ها مقاوم مي‌كند

در شرايط استرس زا هورمون‌هاي كورتيزول و آدرنالين در بدن و مغز انسان آزاد مي‌شوند. از آنجايي كه كودكان هنوز مهارت تنظيم هيجانات را فرانگرفته‌اند. سطح اين هورمون‌ها مي‌تواند به ميزان بسيار زيادي بالا رفته و به بدن آن‌ها آسيب برساند. همچنين مطالعات بيانگر اين نكته هستند كه تجربه استرس شديد در دوران كودكي باعث آسيب پذيري افراد در برابر بيماري‌هاي جسماني و روانشناختي مختلف نظير افسردگي در دوران بزرگسالي مي‌شود. بنابراين بغل كردن كودك محافظ او در برابر استرس است.

در اين شرايط در آغوش كشيدن كودكان با ترشح هورمون آكسي توسين به كاهش استرس، پيشگيري از عوارض منفي آن و افزايش انعطاف پذيري رواني آن‌ها كمك مي‌كند.

🔘 بغل كردن كودك به تقويت ارتباط والد فرزندي كمك مي‌كند

بغل كردن كودكان باعث مي‌شود كه شما بتوانيد پيوند محكم‌تري با فرزندان خود برقرار كنيد. در حقيقت نزديكي جسماني مي‌تواند به نزديكي عاطفي و رواني نيز كمك نمايد. به طور كل بايد گفت در آغوش كشيدن كودك در پرورش احساس اعتماد، تقويت رابطه والد فرزندي و كاهش ترس نقش بسيار مهمي ايفا مي‌كند.

🔘 بغل كردن كودك احساس شادي را تقويت مي‌كند

مطالعات نشان مي‌دهد كه در آغوش گرفتن كودك منابع رواني او را افزايش مي‌دهد. منظور از منابع رواني عواملي مانند خوشبيني، تسلط و عزت نفس است كه به طور مستقيم سلامت جسماني و رواني افراد را پيش بيني مي‌كنند. نتايج تحقيقات علمي بيانگر اين نكته هستند كه بغل كردن كودك با افزايش اين منابع رواني به فرزندتان كمك مي‌كند روحيه بهتري را شكل دهد و در نتيجه به مرور زمان خلق شادتري نيز داشته باشد.

🔘 مهارت همدلي را به فرزندان آموزش مي‌دهد

يادگيري مشاهده‌اي از طريق الگوسازي والدين، اصلي‌ترين روشي است كه كودكان به كمك آن‌ها موضوعات مختلف را مي‌آموزند. مهارت همدلي با ديگران يكي از مهارت‌هاي اصلي در زندگي است كه به ارتقاي روابط بين فردي كمك بسياري مي كند. بغل كردن كودك به فرزندتان ياري مي‌رساند تا به هيجانات و نگراني‌هاي ديگران توجه كرده و به اين ترتيب درك متقابل بيشتري را پرورش دهد.

🔘 حس امنيت را در كودك پرورش مي‌دهد

كودك نياز دارد كه در محيطي رشد كند كه دوست داشته شود و در هر شرايطي بي قيد و شرط والدينتش از او محافظت كنند. بغل كردن كودك باعث ايجاد صميميتي عميق بين او و پدر و مادرش مي‌شود. توجه داشته باشيد كه هم پدر و هم مادربايد محبت خود را با بغل كردن نشان دهند و انجام اين كار فقط به عهده يكي از والدين نباشد.

🔘 بغل كردن موجب تقويت سيستم ايمني كودك مي‌شود

طبق تحقيقات بغل كردن كودك باعث تقويت سيستم ايمني كودك خواهد شد. والدين با ماساژ ناحيه جناغ و تماس پوستي با كودك موجب تحريك غده تيوسي شده و موجب توليد بيشتر سلول هاي سفيد خوني خواهد شد، اين فرايند باعث سالم ماندن كودك مي‌شود.

🔘 بغل كردن كودك باعث افزايش عزت نفس مي‌شود

يكي از فوايد بغل كردن كودك، افزايش عزت نفس است. زماني كه كودك مراقبت و عشق را از والدين دريافت مي‌كند، به تدريج حس امنيت در آن باعث افزايش عزت نفس مي‌شود. با بغل كردن كودك عزت نفس كودك خود را افزايش دهيد.

🔘 بغل كردن كودك باعث آرام شدن عضلات مي‌شود

يكي از فوايد بغل كردن كودك، آرام سازي عضلات است. زماني كه كودكي را بغل مي‌گيريد، تنش را از او دور مي‌كنيد و درد هاي روحي او كاسته مي‌شود. در نهايت گردش خون به حالت آرامش باز مي‌گردد.

🔘 بغل كردن كودك عمل پس دادن و گرفتن را به فرزند آموزش مي‌دهد

زماني كه كودك تمايلي به بغلي بودن ندارد او را مجبور نكنيد. اما تلاش خود را هم بكنيد. بچه ها گاهي علاقه اي به بغل بودن ندارند. اما در برخي از موارد نيز به شدت علاقه دارند بغل والدين باشند. بغل كردن كودك باعث آموزش اين روند مي‌شود.

كلام آخر

بغل كردن كودك آرامشي را به آنها القا مي‌كند كه باعث گردش جريان خوب و حال خوب كودك مي‌شود. آغوش واليدن يك روند رشدي را براي كودك نمايش مي‌گذارد. كه هيچ چيزي جايگزين آن نخواهد بود. بنابراين براي اطلاع از فوايد بغل كردن كودك و نحوه به آغوش كشيدن فرزند، حتما از روانشناس و مشاورين كودك كمك بگيريد. مركز مشاوره ني ني مايند به صورت حضوري و تلفني به مراجعين عزيز خدمات ارائه مي‌دهد. براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره زير تماس بگيريد.

براي دريافت مشاوره در زمينه بغل كردن كودك مي‌توانيد در هر ساعت از روز براي مشاوره تلفني از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترين متخصصان كلينيك تخصصي ني ني مايند تماس حاصل نماييد.

سوالات متداول

آيا بغل نكردن كافي كودك باعث بروز اختلال اوتيسم مي‌شود؟

دانشمندان هنوز نتوانسته‌اند به يك علت قطعي در مورد بروز اختلال اوتيسم دست يابند. آن‌ها عوامل مختلفي را در اين زمينه دخيل مي‌دانند كه محروميت هيجاني در اوايل زندگي تنها يكي از آن‌ها است.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

سراسر كشور :9099070354

جهت مشاوره تلفني با موبايل و رزرو وقت حضوري

شماره تماس با موبايل : 02191002360

منبع: بغل كردن كودك

امتیاز:
بازدید:
برچسب: بغل كردن كودك،
موضوع:
[ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ] [ ۰۳:۲۲:۵۶ ] [ نيني مايند ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی