نيني سايت
ارائه خدمات روانشناسي

رفتار با مادر شوهر علاوه بر احترام بايد به همراه درك باشد، خيلي اوقات دلخوري‌ها به خاطر عدم درك طرف مقابل اتفاق مي‌افتد. اگر بتوانيد پي به علت دخالت‌ها، حرف‌ها و ناراحتي‌هاي مادرشوهرتان ببريد، خيلي بهتر مي‌توانيد رفتاري متناسب با موقعيت پي بگيريد، چه بسا با بازخوردي درست بتوانيد روي مادر همسرتان نيز تاثيري مثبت بگذاريد. با چنين سياست‌هاي ظريفي آرامش و زيبايي ازدواج‌تان را روز به روز بيشتر خواهيد كرد.
منبع: رفتار با مادر شوهر بي ملاحظه

رفتار با مادر شوهر

هر نو عروسي با پا گذاشتن در خانواده همسرش با مسائل تازه اي روبرو مي‌شود. بهتراست از همان ابتدا رفتار درستي در پيش بگيريد تا در آينده با مشكلات كمتري مواجه شويد. البته نگران نباشيد اگر تا الان اشتباهاتي داشته ايد مي توانيد آن ها را رفع كنيد. فقط كافي است به خود زمان دهيد. كليشه هاي زيادي درباره مادر شوهر و ناملايمتي هايش وجود دارد. اما آيا همه اين حرف ها و كليشه ها واقعيت دارد؟

در جواب بايد بگوييم خير؛ خيلي از خانم ها ارتباط بسيار خوب و حتي نزديكي با مادر همسرشان دارند. بنابراين شما نمي توانيد پيش از شناخت مادرهمسرتان او را متهم كنيد. با تمام اين مسائل شما يك عضو تازه در آن خانواده هستيد و پذيرفتن شما به عنوان عضوي از آن خانواده زمان مي‌برد. پس عجله نكنيد و در رفتار با مادر شوهر تان به نكاتي كه در ادامه شرح داده ايم دقت نماييد.

در رفتار با مادر شوهر ابتدا شرايط مادر شوهر را درك كنيد

در ابتدا بايد يك نكته مهم را يادآور شويم و آن اين موضوع است كه رفتار مادر شوهر شما فقط نتيجه تفكري است كه خودش در ذهن مي‌پروراند و همسرتان در آن دخالتي ندارد.

بنابراين وقتي شاهد رفتار نامناسب و يا دخالتي از سوي مادر همسرتان هستيد، بهتر است به جاي اينكه همسر خود را مقصر بدانيد، ابتدا در عين داشتن آرامش با او صحبت كنيد تا شرايط را از ديد شما بسنجد.

اگر پيرامون دخالت‌هاي مادر شوهر خود بخواهيد با همسرتان جدل كنيد، مطمئن باشيد كه زمينه مشكلات بزرگ‌تر فراهم مي‌شود. فقط سعي كنيد مسئله را به نحوي با همسرتان مطرح كنيد كه انگار قصد داريد موضوع را حل كنيد. لازم است اشاره كنيم كه نبايد همسرتان را وارد بحث و اتفاقات ميان خود و مادرشوهرتان كنيد.

لازم است زماني كه مادرشوهرتان حرفي مي‌زند و يا كاري برخلاف ميل شما انجام مي‌دهد، فقط يك نكته را در ذهن داشته باشيد كه او نگران اين است كه پسرش را از دست بدهد و دليل سختگيري‌ها و بداخلاقي‌هاي او نيز مي‌تواند اقتضاي شرايط و حتي سن او باشد.

نكات مهم در برخورد و رفتار با مادر شوهر

لازم است براي بهبود روابط خود با مادرشوهرتان به برخي نكات توجه داشته باشيد.

  • سعي كنيد زمان‌هايي كه در كنار مادرشوهرتان هستيد، به همسرتان توجه كنيد و به او بي احترامي نكنيد.
  • از همسر خود در مقابل مادرش بدگويي و انتقاد نكنيد.
  • ويژگي‌هاي مثبت مادرشوهر خود را برجسته كنيد.
  • همواره احترام او را حفظ كنيد و به اين فكر كنيد كه او مادر همسرتان است.
  • سعي كنيد انتقادها و حرف‌هاي او را ناديده بگيريد و به همسرتان منتقل نكنيد.
  • گاهي براي مناسبت‌هاي مختلف براي مادرشوهرتان كادو بگيريد.

نحوه صحيح رفتار با مادر شوهر

بسياري از زوج‌هاي جوان كه والدين‌شان در زندگي زناشويي آن‌ها دخالت مي‌كنند، نمي‌دانند كه چه رفتار و واكنشي بايد داشته باشند تا هم حرمت‌ها حفظ شود و هم اجازه دخالت داده نشود. از آن جا كه بسياري از اختلافات زن و شوهر مربوط به خانواده‌هاي دو طرف مي‌شود، بهتر است در مورد نحوه اين ارتباط يك فرايند مناسب پيش بگيريد.براي آشنايي با تعيين حد و حدود رابطه با خانواده همسر كليك كنيد.

✅ رفتار با مادر شوهر حسود

اگر مادر شوهرتان رابطه سردي با شما دارد، يا مدام در حال انتقاد كارهاي شما است به اين دليل است كه فكر مي‌كند شما جاي او را در قلب پسرش گرفته‌ايد. به همين دليل سعي مي‌كند براي بازگرداندن جايگاه قبلي خود با شما رقابت كند. اين حس رقابت از تفكر اشتباه و حس حسادت ناشي مي‌شود.

اگر مادرشوهرتان داراي حسادت‌هايي به شما است، در مقابل حرف‌ها و رفتارهاي او خونسرد باشيد و سعي كنيد آرامش خود را حفظ كنيد و با يك لبخند از آن‌ها عبور نماييد.

اينكار باعث مي‌شود كه او به مرور احساس خود را كنار بگذارد و جايگاه خود را به عنوان مادر براي فرزندش درك كند. اما اگر مقابله به مثل كنيد او به اين باور مي‌رسد كه تصورش در مورد شما درست بوده و اين رفتارها هرگز پاياني نخواهد داشت.

✅ رفتار با مادر شوهر وابسته

آيا مادرشوهرتان به هر بهانه‌اي به شما زنگ مي‌زند و سعي مي‌كند شما و همسرتان را به خانه‌اش بكشاند؟ احتمالا مادر همسرتان فردي وابسته به فرزندش است كه با اينكار تمامي برنامه‌هاي شما را از بين مي‌برد.

براي اينكه تعادل برقرار باشد، شما و همسرتان بايستي كه با مشورت يكديگر سعي كنيد زمان‌هاي مناسبي را براي گذراندن وقت با مادر همسرتان اختصاص دهيد.

بهتر است مادرشوهرتان را نيز از اين تصميم خود مطلع سازيد تا او شما را مدام به بهانه‌هاي مختلف دعوت نكند. مادر همسرتان بايد متوجه اين موضوع باشد كه شما تمايل داريد براي اوقات مختلف زندگي‌تان خودتان تصميم بگيريد.

✅ رفتار با مادر شوهر خودخواه

از ويژگي‌هاي مادرشوهرهاي خودخواه اين است كه تصور مي‌كنند مي‌توانند براي همه امور زندگي فرزندشان نظر دهند. اين تصور به آن‌ها اين حق را مي‌دهد كه در تمامي امور پسر و عروسش از جمله خانه داري، تربيت بچه، امور مالي و شغل و … نظر خود را اعمال كنند.

رفتار با مادر شوهر خودخواه و مغرور مي‌تواند اين گونه باشد كه در مقابل دخالت‌هاي او آرامش خود را حفظ كنيد و به جاي برخورد تدافعي، فقط كافي است دخالت‌هايش را ناديده بگيريد.

ناديده گرفتن دخالت‌هاي مادرشوهر كم كم به او مي‌فهماند كه نظراتش در زندگي زناشويي شما خريدار ندارد و اين گونه شما بدون هيچ حرفي به او مي‌فهمانيد كه دوست داريد زندگي زناشويي‌تان را مطابق نظر خود اداره كنيد.

✅ رفتار با مادر شوهر كنتر‌ل‌گر

مادرشوهران كنترل گر در اغلب موارد گمان مي‌كنند كه كارهايي كه انجام مي‌دهد و كنترل هايي كه دارد، باعث خير و صلاح فرزندش است.

اين دسته از مادرشوهرها در ابتدا خوب به نظر مي‌رسند، چراكه در عين كنترل كردن، حمايت‌هاي لازم را نيز هم دارند، اما به مرور در بسياري از امور قصد دخالت و كنترل دارند.

بهتر است براي جلوگيري از ايجاد چنين مشكلي، از ابتدا زندگي‌تان را مستقل آغاز كنيد و سعي نكنيد در هر اموري به خانواده همسر پناه ببريد و آن‌ها را از مشكلات خود باخبر كنيد.

✅ رفتار با مادر شوهر پرتوقع

مادر شوهر پرتوقع انتظار دارد پسرش خودش را وقف زندگي مادرش كند. او هميشه به بهانه‌هاي مختلف مخصوصا مسائل مالي از پسرش كمك مي‌خواهد.

در رفتار با مادر شوهر پرتوقع نمي‌توان به خواسته‌هاي او بي اعتنا بود، چرا كه پسرش در برابر خواسته‎‌هاي مادرش داراي مسئوليت است، ولي مي‌توان به كمك هم براي خواسته‌هاي او محدوديت تعيين كرد تا به مشكلات او هم رسيدگي شود.

✅ رفتار با مادر شوهر غرغرو

مادر شوهر غرغرو منتظر يك اتفاق بر خلاف ميلش است، تا بر سر پسر و عروس خود غر بزند. در اين حالت شما بايد تمامي تلاش خود را داشته باشيد كه حرف‌هاي او آسيبي به رابطه و زندگي مشترك شما نرساند.

بسياري از زوج‌هاي جوان براي خلاص شدن از دست غر زدن‌هاي مادر شوهر هم كه شده، تسليم خواسته او مي‌شوند كه بسيار اشتباه است.

شما بايد در برابر اين حرف‌ها و رفتار مادر شوهر به صورت مودبانه و در كمال احترام پاسخ دهيد و سعي كنيد او را به آرامش دعوت كنيد.

✅ رفتار با مادر شوهر قضاوت‌گر

اگر مادر شوهرتان فردي است كه شما را بخاطر هر چيزي شامل نوع لباس پوشيدن، مديريت پول‌، شيوه رفتار با همسر و حتي عقايدتان قضاوت مي‌كند، مشكلات زيادي خواهيد داشت.

خانواده همسر در هيچ موردي حق ندارند عقايد خود را به شما تحميل كنند. فقط سعي كنيد اين موضوع را به همسر خود يادآور شويد و از او بخواهيد كه قوانين زندگي‌تان را خودتان تعيين كنيد.

رفتار با مادر شوهري كه در تربيت بچه ها دخالت مي كند

يكي از آزار دهنده‌ترين دخالت مادر شوهر، دخالت در تربيت بچه‌ها است. اگر رفتار مادر همسرتان با بچه‌ها به گونه‌اي است كه احساس مي‌كنيد در تربيت فرزندتان دخالت مي‌كند، نمي‌توانيد براي اينكار صريحا به او بگوييد كه دوست نداريد و يا با همسرتان بحث كنيد.

مي‌توانيد زمان‌هايي كه بچه‌ها به ديدن خانواده همسرتان مي‌روند را محدودتر كنيد و به گونه‌اي رفتار كنيد كه نشان دهد تمايل داريد فرزندتان مطابق ميل و قوانيني كه شما تعيين كرده‌ايد، رفتار كند. در اين زمينه حتما با همسر خود مشورت داشته باشيد.

نشانه هاي مادر شوهر بد و سمي چيست؟

شما چالش هاي بيشتري در رفتار با مادر شوهر بد و سمي خواهيد داشت. به همين منظور بايد نشانه هاي چنين مادرشوهري را بشناسيد و در مقابل آن اقدامات لازم را پيش بگيريد.

▪️ مادر شوهر سمي شما فقط خودش را قبول دارد

در رفتار با مادر شوهر تان كه فكر مي كند درست ترين و بهترين آدم روي زمين است، بارها دچار دل شكستگي و ناراحتي مي شويد. چرا او اعتقاد دارد كه همه حرف ها و كارهايش درست است. وقتي باعث ناراحتي تان مي شود و يا شما را سخره مي گيرد، اين شماييد كه جنبه نداريد. پس بارها از او خواهيد شنيد كه “من كه حرف بدي نزدم…”، “تو خيلي حساسي…”، “جنبه داشته باش”.

▪️طوري رفتار مي كند كه اهميتي نداريد

چنين مادرشوهرهايي به نظرات و حرف هاي عروس شان هيچ توجهي نمي كنند. در نهايت پيشنهادي مي دهند يا كاري مي كنند كه انگار عروس و نظراتش اهميتي ندارد. براي مثال از شما مي پرسد سالاد رو چطور مي خوريد؟ شما در پاسخ به او مي گوييد كه سالاد با سس دوست نداريد و فقط با نمك يا آب ليمو مي خوريد. اما در آخر او همه سالاد را سس مي زند و به سر ميز مي آورد.

▪️به وضوح به شما مي فهماند كه دوست تان ندارد

در هر موقعيت و هر مكالمه اي اين را به شما مي فهماند كه راضي به ازدواج پسرش با شما نبوده ويا مورد تاييد او نيستيد. و يا آنقدر از پسر و ساير عروس هاي خانواده تعريف مي كند و شما را ناديده مي گيرد كه همه بفهمند كه از نظر او شما لياقت خانواده و پسر او را نداشته ايد.

▪️ميخواهد شما و همه چيز را كنترل كند

او از شما انتظار دارد كه تحت هر شرايطي به او چشم بگوييد و از همه دستوراتش پيروي كنيد. وقتي از اين كار سرباز بزنيد طوري قشقرق به پا مي كند كه گويي شما بزرگ ترين بي احترامي ها را به او و خانواده اش كرده ايد. تا جايي پيش مي رود كه شما عذاب وجدان گرفته و بابت كاري كه نكرده ايد معذرت خواهي بكنيد.

▪️ هيج احترامي به حريم خصوصي تان نمي گذارد

در رفتار با مادر شوهر تان كه هيچ حريم خصوصي براي شما قائل نيست سختي زيادي خواهيد كشيد. چرا كه او هرگز بابت ورود به اتاق تان نيز از شما اجازه نمي گيرد. نه تنها در مورد مسائل شخصي تان كنجكاوي هاي بي مورد مي كند بلكه خواهيد ديد كه به راحتي به خانه تان وارد شده و در وسايل شخصي تان نيز سرك مي كشد. او در روابط با دوستان، رفت و آمد و حتي ارتباط تان با خانواده تان نيز دخالت مي كند.

▪️ به ظاهر بسيار اهميت مي دهد

چنين خانم هايي اهميت زيادي به ظاهر، لباس، آرايش و مدل مو مي دهند. آن ها به روز ترين و گران ترين تيپ ها را مي زنند. و از شما انتظار داند كه به مانند او هميشه به ظاهرتان توجه كنيد. عدم توجه شما به اين طريقه رفتار و زندگي كنيد. در غير اين صورت در حد و شان هم نشيني با او نخواهيد بود.

▪️ به راحتي پشت سرتان حرف مي زند

بارها متوجه مي شويد كه او پشت سر شما پيش آشنايان و دوستان حرف هاي خوبي نزده است. ايرادات كوچك شما را بزرگ كرده و موجب بد بيني ديگران به شما شده است. اين وضعيت روي شناخت همسرتان نيز مي تواند تاثير بگذارد.

▪️در ظاهر شما را دوست دارد اما دير يا زود ميفهميد كه اصلا اين طور نيست

او در ظاهر و كنار ديگران رفتار بسيار خوبي دارد. حتي ممكن است براي تان هديه بخرد. او در جمع و جلوي همسرتان و ديگران طوري رفتار مي كند كه بهترين مادر شوهر دنياست. اما وقتي با هم تنها مي شويد نفرت خود را نشان ميدهد. بيان اين حرف ها نزد همسرتان و ديگران باور ناپذير است و آن ها شما را در رفتار با مادر شوهر مقصر مي دانند.

▪️ او هرگز از شما راضي نخواهد بود

در رفتار با مادر شوهر هر چقدر هم تلاش مي كنيد او راضي نمي شود. پس بهتر است خود را خسته نكنيد. او هرگز ديدگاهش به شما تغيير نخواهد كرد. اين مساله در واقع ريشه در كمال گرايي او دارد.

▪️ در هر كاري دخالت مي كند

دخالت هاي وقت و بي وقت او باعث مي شود كه ارتباط و رفت و آمد با او براي تان دشوار شود. مادر شوهر در هر موضوعي كه بتواند دخالت مي كند.

جبران بي اطلاعي درباره رفتار با مادر شوهر

اگر جزء كساني هستيد كه نمي‌دانيد چرا مادر شوهرتان رفتار خوبي با شما ندارد و يا مدام در زندگي‌تان دخالت مي‌كند، مي‌توانيد براي حل مشكل از مشاوره خانواده و يا زوج درماني كمك بگيريد. حتي مي‌توانيد با همسرتان در اين جلسات شركت كنيد تا با حل مشكلات كوچك، مشكلات بزرگ‌تر ايجاد نشود.

چگونه رفتار كنم تا هميشه رابطه ام با مادر شوهر خوب باشد؟

مسلما رابطه شما با مادر شوهر يك رابطه طولاني است. شما بايد در اين باره دقت لازم را به خرج دهيد و روندي در پيش بگيريد كه در دراز مدت نيز يك رابطه خوب و سالم با او حفظ كنيد. پس براي رفتار با مادر شوهر حتما به نكات زير توجه كنيد.

1️⃣ هميشه به او احترام بگذاريد

تحت هيچ شرايطي بي احترامي نكنيد. مسخره كردن، كنايه زدن، استفاده از الفاظ ركيك، حركات و رفتار هاي زننده همه به نوعي بي احترامي هستند. هرگز در رفتار با مادر شوهر نشاني از بي احترامي وجود نداشته باشد. چرا كه جبران چنين رفتارهايي بسيار سخت خواهد بود. حتي برخي خانم ها هرگز آن ها را فراموش نمي كنند.

2️⃣ تشكر و قدردان باشيد

شايد از مادر شوهر و خانواده همسرتان انتظاراتي داشته باشيد كه برآورده نشده باشد. اين باور حتما در رفتار و گفتار شما مشهود است. بهتر است براي برقراري ارتباطي حسنه اين نوع انتظارات را كنار بگذاريد و كارهايي كه براي شما كرده اند را به ياد بياريد. حتما محبت يا خدمتي از طرف مادر شوهر بوده كه بخواهيد آن را قدرداني كنيد. رفتار با مادر شوهر وقتي همراه با قدرداني باشد حتما در آينده بيشتر نيز خواهد شد.

3️⃣ از او به موقع تمجيد كنيد

در رفتار با مادر شوهر بايد بدانيد كه او نيز مانند شما يك زن است و از تعريف و تمجيدهاي اطرافيان لذت مي برد. اما اگر اين تعاريف بوي تملق بدهد، آن وقت تاثير عكس خواهد داشت. پس هوشمندانه رفتار كنيد. در زمان درست از مادر شوهر خود تعريف و تمجيد كنيد.

4️⃣ در برخي امور از او مشورت بگيريد

شما قرار نيست در مورد همه امور خود از ديگران مشورت بگيريد. اما در رفتار با مادر شوهر حتي اگر نيازي هم نداشتيد هر از گاهي در برخي امور از او مشورت بگيريد. براي مثال از او در مورد نحوه درست كردن ته‌ديگ سوال كنيد. و يا مي توانيد در مورد جاي يك تابلو در خانه از او نظر بگيريد. اين كار باعث مي شود كه مادر شوهرتان حس كند كه نظرش براي شما اهميت دارد و به او بي اعتنا نيستيد.

5️⃣ هديه خريدن را فراموش نكنيد

اگر همسرتان كمكي به خانواده اش مي كند و يا چيزي براي آن ها مي خرد، اين را به پاي هديه براي مادر شوهر تلقي نكنيد. روز مادر و يا روز تولد براي او يك هديه بخريد و يا كاري اختصاصي براي او انجام دهيد. نيازي نيست همه كارها را تنهايي بكنيد از همسرتان و يا خواهر و برادر هاي او نيز كمك بگيريد.

6️⃣ زماني را براي كمك به مادر شوهر بگذاريد

اگر شاغل هستيد و يا كارهاي خانه داري و بچه داري وقت زيادي از شما مي گيرد، دليل بر اين نمي شود كه وقتي براي مادر شوهر نگذاريد. براي مثال در مهماني ها و يا دور همي ها شما نيز موظفيد به او كمك كنيد. شايد بيان نكند و يا در فرهنگ خانوادگي تان چنين چيزي مرسوم نباشد، اما تلاش شما براي كمك به او موجب تقويت رابطه تان خواهد شد.

7️⃣ اعتماد به نفس خود را بالا ببريد

در تمامي موارد ذكر شده اگر شما نسبت به خود احساس خوبي نداشته باشيد، آن وقت دير يا زود سرخورده خواهيد شد. كمبود اعتماد به نفس باعث مي شود كه براي حفظ اين رابطه تلاش زيادي بكنيد و يا تلاش هاي تان بي فايده بماند. پس قبل از هر نوع رفتار با مادر شوهر روي شخصيت خودتان كار كنيد. براي اين منظور مي توانيد با شماره هاي درج شده تماس گرفته و از خدمات مشاوره روانشناسي استفاده كنيد.

سخن آخر

متاسفانه در خيلي از داستان ها و حتي محتواهاي تلويزيوني، مادر شوهر سمبلي از دشمن و بدخواه عروس معرفي شده است. بنابراين ناخودآگاه عروس و مادر شوهر بر اين باور است كه وجود ديگري براي او خطر دارد و بايد كاري انجام دهد. چنين باورهايي باعث مي شود كه پس از آشنايي كدورت ها جلوتر حركت كرده و رابطه مادر شوهر عروس تحت تاثير عواملي قرار بگيرد كه اصلا وجود خارجي ندارند.

البته رفتار با مادر شوهر و مادر شوهر با عروس گاه حقيقتا خوب نيست. وقتي به دادگاه خانواده مراجعه كنيد مي بينيد كه در خيلي از پرونده ها واقعا دخالت ها و رفتارهاي نامناسب موجب از هم پاشيدن خانواده شده است. بنابراين در اين حوزه مشاوره هاي خانواده براي بهبود اين روابط حائز اهميت است. شما مي توانيد با شماره هاي درج شده تماس گرفته و درباره رفتار با مادر شوهر خود از خدمات روانشناختي استفاده نماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه رفتار با مادر شوهر مي‌توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره 02191002360 تماس بگيريد.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

سراسر كشور :9099070354

جهت مشاوره تلفني با موبايل و رزرو وقت حضوري

شماره تماس با موبايل : 02191002360

منبع: رفتار با مادر شوهر بي ملاحظه

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ] [ ۱۰:۴۹:۰۱ ] [ نيني مايند ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی