نيني سايت
ارائه خدمات روانشناسي

بوسيدن كودك براي بسياري از ما به اين معناست كه محبت و توجه خود را به كودك نشان دهيم بااين‌حال در شرايطي كه كودكان در مقابل اين موضوع مقاومت مي‌كنند ممكن است چالش‌هايي را در اين زمينه تجربه كنيد. برخي والدين فكر مي‌كنند مقاومت كودك در برابر بوسيده شدن از جانب ديگران باعث ناراحتي اطرافيان شده و به همين خاطر فرزندشان را به اين كار وا‌مي‌دارند. اين در حاليست كه به اعتقاد بسياري از روانشناسان اجبار كودك به مقاومت نكردن در برابر بوسيده شدن مي‌تواند مشكلاتي را براي آن‌ها ايجاد كند. بوسيدن كودك اگرچه مزاياي بسياري ازجمله بهبود رشد عاطفي و ايجاد خود پنداره مثبت در كودك را به همراه خواهد داشت بااين‌حال مي‌بايست به اين موضوع نيز توجه داشته باشيد كه به حد و حريم كودك خود دراين‌باره احترام بگذاريد. در ادامه به طور كامل درباره اين موضوع صحبت خواهيم كرد پس همراه ما باشيد.

منبع: بوسيدن كودك توسط پدر و مادر

بوسيدن كودك

نشان دادن محبت و علاقه و فراهم كردن محيط خانوادگي امن براي فرزندان ازجمله وظايف هر پدر و مادري است و بوسيدن كودك نيز مي‌تواند يكي از راهكارهايي باشد كه براي نشان دادن محبت از آن استفاده مي‌شود. بوسيدن كودك مزاياي بسياري را به همراه دارد. شما از اين طريق به فرزندتان اين اطمينان را مي‌دهيد كه او را دوست داريد و همين‌طور توانايي ابراز احساسات و همدلي با ديگران را نيز در وي افزايش خواهيد داد.

البته روانشناسان معتقدند درصورتي‌كه مي‌خواهيد به ايجاد اين باور در فرزند خود كمك كنيد كه او را دوست داريد بهتر است در كنار بوسيدن كودك از ساير رفتارهاي محبت‌آميز مانند كلام پرمحبت نيز استفاده كنيد.

شما درعين‌حال مي‌بايست به اين موضوع نيز توجه داشته باشيد كه بوسيدن كودك مي‌تواند گاهي اوقات باعث لوس شدن آن‌ها شود. فرزندان شما درعين‌حال كه مي‌بايست احساس كنند همواره محبت و حمايت شما را پشت سر خود دارند بايد توانايي مواجهه با پيامد رفتارهاي نامناسبشان را نيز داشته باشند.

بوسيدن كودك در شرايطي كه مرتكب كار اشتباهي شده صرفاً باعث خواهد شد تا ارزش و بار مثبت اين رفتار در ساير شرايط كم شده و يا فرزند شما را در انجام رفتارهاي نامطلوب مصرتر گرداند. اگر احساس مي‌كنيد در اين زمينه با فرزندتان دچار مشكل شده‌ايد بهتر است از يك روانشناس كودك درزمينهٔ سبك‌هاي فرزند پروري مناسب كمك بگيريد.

مزاياي بوسيدن كودك

بوسيدن كودك توسط اطرافيان و به‌خصوص والدين آثار مثبت بسياري در سلامت جسمي و رواني وي خواهد داشت كه در ادامه به آن اشاره خواهيم كرد. به همين خاطر بهتر است بوسيدن و ساير رفتارهاي محبت‌آميز نسبت به كودك را در برنامه خود قرار دهيد و سعي كنيد باور به دوست‌داشتني بودن را در فرزندتان شكل دهيد.

ايجاد احساس امنيت و تعلق‌خاطر در كودك

كودكان به‌ويژه در سنين پايين‌تر محيط و تجربيات خود با اطرافيان را در ذهن بررسي كرده تا به اين باور دست پيدا كنند كه اطرافيان تا چه حد آن‌ها را دوست دارند و به نيازهايشان توجه مي‌كنند. بوسيدن كودك در كنار ساير رفتارهاي محبت‌آميز اين احساس را به فرزند شما القا مي‌كند كه محبت و حمايت والدين همواره براي او وجود خواهد داشت. اين موضوع باعث مي‌شود كودك شهامت فعاليت كردن در محيط را پيدا كرده و درعين‌حال نسبت به اطرافيان خود احساس تعلق‌خاطر داشته باشد.

كودكاني كه والدينشان توجه چنداني نسبت به آن‌ها ندارند و يا كودكان داراي والدين بد سرپرست معمولاً در اين زمينه دچار مشكلاتي خواهند شد. به همين خاطر اگر فرزند شما از محبت همسرتان به دلايلي مثل اعتياد يا طلاق محروم مانده و همين‌طور در شرايطي كه احساس مي‌كنيد او نسبت به محبت و توجه ديگران حساسيت نشان مي‌دهد بهتر است پيش از ريشه‌دار شدن اين مشكلات در شخصيت وي از يك مشاور كودك كمك بگيريد.

كاهش استرس و بالا رفتن سطح ايمني كودك

بوسيدن كودك با ايجاد احساس امنيت و آرامش خاطر در فرزندان باعث كاهش ترشح هورمون كورتيزول در سطح خون مي‌شود. با توجه به اينكه كورتيزول هورموني است كه در شرايط اضطرابي در بدن فرد ترشح مي‌شود و حضور دائم آن در بدن مي‌تواند مشكلات جسمي بسياري ازجمله كاهش سطح ايمني را ايجاد نمايد كاهش ترشح آن مي‌تواند اثرات جسمي مطلوبي را به همراه داشته باشد.

افزايش عزت‌نفس كودك

بوسيدن كودك حتي در شرايطي كه هيچ دليل خاصي براي اين موضوع وجود نداشته باشد به فرزندتان اين پيام را خواهد داد كه شما او را دوست داريد. هنگامي‌كه اين رفتار از جانب شما مرتباً تكرار شود و همين‌طور در شرايطي كه اين موضوع همراه با ساير رفتارهاي محبت‌آميز باشد، اين باور را در فرزند شما شكل خواهد داد كه او براي اطرافيان مثبت و دوست داشتي است.

چنين باوري باعث شكوفايي عزت‌نفس در كودك شده و او را از بسياري از مشكلات رواني در امان نگه مي‌دارد. اين موضوعي است كه روانشناسي كودك نيز تاكيد زيادي بر آن كرده است.

رشد هيجاني مطلوب

كودكان نخستين و شايد پايدارترين آموزش‌هاي خود را در كودكي و از جانب اعضاي خانواده دريافت مي‌كنند. در شرايطي كه فرزند شما رفتار محبت‌آميز را از والدين در ارتباط با خود يا حتي خواهر و برادرهايش مي‌بيند اين موضوع باعث رشد هيجاني مطلوب در وي خواهد شد. آن‌ها از اين طريق ابراز محبت بدون محدوديت و همدلي با ديگران را ياد خواهند گرفت. اين موضوع مي‌تواند تا حد زيادي روابط اجتماعي حال حاضر و آينده آن‌ها را نيز تحت تأثير قرار دهد.

بوسيدن كودك | آنچه بايد در نظر داشته باشيد

توجه به حريم شخصي كودك

علي‌رغم تمايلي كه اطرافيان كودك براي بوسيدن آن‌ها دارند بسياري از كودكان حداقل در يك بازه زماني خاص از اين موضوع گريزان هستند. در چنين شرايطي اصرار اطرافيان و والدين به مقاومت نكردن كودك يكي از رايج‌ترين و درعين‌حال اشتباه‌ترين رفتارهايي است كه ممكن است رخ بدهد. به‌عنوان والدين همواره از تمايل كودك خود دراين‌باره حمايت كنيد و اجازه دهيد آن‌ها خودشان اين تصميم‌گيري را داشته باشند كه ديگران آن‌ها را ببوسند يا خير. بدن كودك و شيوه برخورد با آن از اولين مسائلي است كه مي‌بايست كنترل آن را به فرزندتان آموزش دهيد.

مخالفت شما با تصميم كودك باعث خواهد شد كه او مقداري از اضطراب را تجربه كند و يا اختلالاتي را در تربيت جنسي وي ايجاد خواهد كرد. براي مثال هنگامي‌كه شما به كودك آموزش مي‌دهيد ديگران اجازه لمس بدن وي را ندارند و درعين‌حال در موقعيتي ديگر از او مي‌خواهيد اجازه بوسيدن را به ديگران بدهد ممكن است كودك با اين دوگانگي مواجه شود كه در چه زمان‌هايي مي‌بايست مخالفت يا موافقت كند و اين موضوع خطر سوءاستفاده را افزايش مي‌دهد.

به اين موضوع توجه داشته باشيد كه آزار جنسي كودك ازنظر متخصصين صرفاً به معناي تجاوز نيست و بوسيدن و بغل كردن آن‌ها هم در شرايطي كه كودك احساس ناخوشايندي داشته باشد از مصاديق آزار محسوب مي‌شوند.

جديت را فراموش نكنيد

والدين به همان ميزاني كه مي‌بايست با فرزند خود با‌محبت برخورد كنند در برخي شرايط نيز بايد رفتار نامناسب او را تنبيه كنند. در شرايطي كه شما حتي در هنگام رفتارهاي نامناسب، فرزندتان را مي‌بوسيد اين موضوع براي وي به اين معناست كه هيچ محدوديتي در شرايطي كه رفتار نامناسبي انجام دهد او را تهديد نخواهد كرد. يكي از اشتباهات برخي والدين اين است كه بوسيدن كودك را به‌عنوان ابزاري براي جبران رفتار همسر خود در نظر مي‌گيرند.

اين موضوع باعث خواهد شد تا فرزندتان متوجه شكاف و اختلاف‌نظر ميان والدين خود شده و در تجربيات آينده از آن استفاده كند. به خاطر داشته باشيد كه در هيچ شرايطي وقتي همسر و فرزندتان با يكديگر دچار اختلاف مي‌شوند نبايد به كودك نشان دهيد كه با نظر همسرتان مخالف هستيد. در صورتي كه فرزندتان از اين مسئله سوء استفاده مي‌كند بهتر است براي پيشگيري از بروز مشكلات بيشتر با يك روانشناس كودك در ارتباط باشيد.

سخن آخر

ابراز محبت شما يكي از مهم ترين عوامل در رشد شناختي و جسمي كودك است. تماس جسمي بخش هاي حسي – عاطفي مغز او را تحريك مي كند و تكرار اين احساس موجب ارتقاي مهارت هاي ارتباطي و ساير توانايي هاي كودك مي شود. معمولا فرزندان مادران شاغل يا كودكاني كه به هر علتي از محبت والدين محروم هستند، در اين حوزه دچار كمبودهايي مي شوند. اگر در اين باره كوتاه صورت گرفته نگران نباشيد جاي جبران وجود دارد. كافي است در اين خصوص با متخصصان كودك مشورت كرده و از راهكارهاي علمي بهره مند شويد. براي اين منظور با شماره هاي درج شده تماس بگيريد.

براي دريافت مشاوره در زمينه بوسيدن كودك مي‌توانيد در هر ساعت از روز براي مشاوره تلفني كودك از طريق شماره 02191002360 با برترين متخصصان كلينيك تخصصي ني ني مايند تماس حاصل نماييد.

سؤالات متداول

بوسيدن كودك چه مزايايي دارد؟

بوسيدن كودك باعث خواهد شد تا فرزند شما احساس رواني امنيت و تعلق‌خاطر را تجربه كرده و عزت‌نفس وي نيز افزايش پيدا كند. همچنين بوسيدن مي‌تواند با كاهش هورمون استرس تا حد زيادي از مشكلات جسمي نيز جلوگيري كند.

چرا نبايد كودك را براي بوسيدن ديگران مجبور كرد؟

اين كار نقض حريم كودك محسوب مي‌شود. شما مي‌بايست به فرزندتان اجازه دهيد خودش براي محدوده ارتباطاتش تصميم بگيرد. علاوه بر اين ممكن است فرزندتان دچار اين دوگانگي شود كه چه زمان‌هايي مي‌بايد به ديگران برخلاف ميلش اجازه بوسيدن بدهد و در چه شرايطي اين اجازه را ندهد.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

سراسر كشور :9099070354

جهت مشاوره تلفني با موبايل و رزرو وقت حضوري

شماره تماس با موبايل : 02191002360

منبع: بوسيدن كودك توسط پدر و مادر

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۱۰:۵۷ ] [ نيني مايند ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی