نيني سايت
ارائه خدمات روانشناسي

‌پدر بودن يكي از مهمترين وظايف و نقش‌هايي است كه يك مرد در طول زندگي با آن مواجهه مي‌شود. نحوه برخورد و رفتار پدر با پسر يكي از عوامل تعيين كننده و موثر براي رشد پسران مي‌باشد. پسران با تقليد نقش و همانندسازي با پدرشان مسائل مختلفي را به طور مستقيم يا غير مستقيم ياد مي‌گيرند. در نتيجه مي‌توان گفت پدر در تعيين مسير رشد و زندگي پسر نقش بسزايي دارد. در مواردي برخي پسران در طول زندگي با پدر خود درگير اختلافات و تعارضات مختلفي مي‌شوند از اين جهت آشنايي پدران با شيوه صحيح برخورد با پسر در دوران مختلف رشدي داراي اهميت زيادي است، زيرا كه رفتار صحيح و اصولي مي‌تواند مانع بسياري از آسيب‌هاي احتمالي شود و رابطه پدر و پسر را استحكام بخشد.

منبع: رفتار پدر با پسر بايد چگونه باشد؟

چرا رفتار پدر با پسر زمينه تعارضات را ايجاد مي كند؟

عمدتاً به دليل تفاوت‌هاي بين نسلي كه بين پدر و پسر وجود دارد، پدران به نسبت مادران درگيري و تعارض بيشتري را با فرزند خود تجربه مي‌كنند. تعارض بين پدر و پسر مي‌تواند به علت مختلفي رخ دهد، از جمله اين مسائل مي‌توان به برخورد نادرست پدر با مادر يا پسر، بي‌مسئوليتي پسر، عدم توجه پدر به افراد خانواده، نافرماني و لجبازي پسر و… اشاره كرد. به عبارتي مي‌توان گفت علت اين درگيري و تعارض بين پدر و پسر مي‌تواند ناشي از مشكلات هر دو طرف باشد. از اين جهت براي پيدا كردن يك راه حل مناسب جهت بهبود روابط بين پدر و پسر در ابتدا بايد علت اين تعارض مشخص شود، مراجعه به روانشناس مي‌تواند در پيدا كردن راه حل مناسب اين مشكل كمك كننده باشد. پيشنهاد مي‌شود حتما مقاله آموزش پدر و مادر را هم بخوانيد.

رفتار پدر با پسر | روش‌هاي بهبود روابط پدر با پسر

هنگامي كه تعارض بين پدر و پسر به شكل جدي نباشد و مشكل اساسي در رفتار پدر با پسر وجود نداشته باشد مي‌توان با انجام فعاليت‌هاي ساده و رفتارهاي صحيح رابطه بين پدر و پسر را بهبود ببخشيد. با اين حال اگر شدت تعارض و درگيري بين پدر و پسر زياد باشد مراجعه به روانشناس نوجوان و خانواده ضروري است. براي آشنايي با نقش پدر در تربيت فرزندان كليك كنيد.

1- الگوي ارتباطي خوب با همسر

بسياري از پسران با پدر خود رابطه خوبي ندارند، چرا كه پدر ارتباط خوبي با همسرش ندارد. همچنين اين مسئله مي‌تواند برعكس رخ دهد، يعني پسر ارتباط خوبي با مادرش نداشته باشد. با اين حال آنچه كه اهميت دارد اين است كه اعضاي خانواده ارتباط بين فردي خوبي با يكديگر داشته باشند تا تنش روابط كاهش پيدا كند. بايد توجه داشت كه پسران بيشترين تاثير را از پدرشان دريافت مي‌كنند، اگر پدر الگوي خوبي براي ارتباط با همسرش باشد، پسر هم شيوه صحيح برخورد و رابطه صحيح را با افراد ياد مي‌گيرد.

2- بهبود رابطه پدر و پسر با ورزش كردن

يكي از فعاليت‌هايي كه مي‌تواند باعث تقويت رابطه بين پدر و پسر شود انجام كارها و اعمال مشترك مانند ورزش كردن است. ورزش كردن باعث بهبود خلق و وضعيت رواني افراد مي‌شود و همچنين وقت گذراني پدر و پسر در كنار يكديگر در قالب يك فعاليت ورزشي مي‌تواند رفتار پدر با پسر را بهبود بخشد. بيشتر پسران در دوران نوجواني به ورزش‌هاي هيجاني علاقه دارند، همراه بودن پدر در اين مسير با پسر مي‌تواند باعث دلگرمي و پشتيباني او شود.

3- كمك كردن به يكديگر | رفتار پدر با پسر

انجام دادن فعاليت مشترك و كمك كردن پدر و پسر در يك فعاليت مشترك به همديگر باعث تقويت رابطه و استحكام رابطه مي‌شود. كمك كردن به يكديگر در طول انجام فعاليتي خاص باعث مي‌شود تا پسر مسئوليت فعاليت‌هايي را بر عهده بگيرد و آن‌ها را انجام دهد. در مواردي پدران از اينكه فرزندشان مسئوليت پذير نيست رفتار نادرستي نشان مي‌دهند، با انجام فعاليت‌هاي اين چنيني مي‌توان به مرور زمان اين مشكل را برطرف كرد و رابطه بين پدر و پسر را بهبود بخشيد. اما بايد توجه داشت كه بايد فعاليتي انتخاب شود كه پسر به آن علاقه‌مند باشد و از عهده انجام آن بر بيايد.

4- بهبود رابطه پدر و پسر | صحبت كردن با پسر و درك نيازهاي او

هرچقدر كه پسران بزرگ‌تر مي‌شوند ميل به استقلال بيشتري پيدا مي‌كنند و تمايل دارند وقت بيشتري را با همسالان خود بگذارنند، در نتيجه مي‌توان گفت پسران خيلي اهل گفتگو خصوصاً با پدر خود نيستند، اما پدران دوست دارند تا با پسر خود صحبت كنند. به عنوان يك پدر مي‌توانيد از فرزند خود بخواهيد تا در ارتباط با افكار و هيجاناتش درباره يك موضوع خاص و مورد علاقه‌اش با شما صحبت كند. در چنين شرايطي رفتار پدر با پسر نبايد حالت سرزنش كننده يا نصيحت كننده داشته باشد، شنيدن حرف‌هاي فرزند بدون قضاوت باعث مي‌شود تا پسر احساس خوبي داشته باشد و ميل بيشتري براي صحبت كردن داشته باشد.

هنگامي كه نوجوانان متوجه مي‌شوند كه پدرشان به خواسته‌ها و علايق آن‌ها احترام مي‌گذارد به مرور زمان رابطه خود با پدرشان را بهتر مي‌كنند، زيرا كه نوجوانان از سرزنش كردن، تاييد نشدن و شنيدن نصحيت‌ اجتناب مي‌كنند. به عبارتي اگر مي‌خواهيد به فرزند خود نزديك شويد و بر روي او بيشتر تاثير بگذاريد در ابتدا بايد بتوانيد اعتماد او را جلب كنيد.

5- علايق مشترك

براي اينكه بتوانيد رابطه خوبي با پسر خود داشته باشيد بايد بتوانيد علايق مشترك بين خودتان و او را كشف كنيد. همانند بزرگسالان اگر با فردي حرف مشتركي براي گفتن نداشته باشيد ارتباط خوبي با آن فرد برقرار نمي‌كنيد. رابطه پدر و پسر هم از اين قاعده مستثني نيست. پيدا كردن علايق مشترك با فرزندتان باعث مي‌شود تا ارتباط نزديك‌تري با او داشته باشيد و رابطه خود را بهبود بخشيد. به عنوان مثال ممكن است پسر تمايل به انجام فعاليت‌هاي ورزشي هيجان انگيز داشته باشد، اما پدر تمايل به بازي‌هاي فكري مانند شطرنج داشته باشد. اگر پدر به علايق پسر احترام بگذارد و با او همراه شود و او راتاييد و تشويق كند، پسر هم به علايق پدر احترام مي‌گذارد و رابطه بين آن‌ها استحكام بيشتري پيدا مي‌كند.

6- بهبود رابطه پدر و پسر با مراجعه به روانشناس

اگر تعارض و مشكل بين پدر و پسر زياد باشد بهتر است با مراجعه به يك روانشناس علت اين تعارض را پيدا كنيد و براي بهبود اين مسئله اقداماتي انجام دهيد. براي دريافت مشاوره كودك كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه اختلال خواندن در كودكان مي‌توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني با برترين متخصصان در كلينيك تخصصي كودك و نوجوان ني ني مايند از طريق شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

آيا تعارض بين پدر و پسر طبيعي است؟

تعارض و اختلاف ممكن است بين هر يك از اعضاي خانواده رخ دهد و اين مسئله يك موضوع طبيعي است. خوشبختانه امروزه با مراجعه به روانشناس يا مشاور بسياري از اين مسائل قابل بهبود است.

منبع: رفتار پدر با پسر بايد چگونه باشد؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۷ شهريور ۱۴۰۱ ] [ ۰۷:۲۹:۳۰ ] [ نيني مايند ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی