نيني سايت
ارائه خدمات روانشناسي

رفتار پدر با دختر مي‌تواند تاثير بسزايي در روحيه او داشته باشد. در واقع نوع رابطه بين پدر و دختر نقش كليدي در رشد رواني فرزند ايفا مي‌‌كند. براي مثال دختراني كه پدرشان حضور موثري در زندگي آن‌ها دارند چالش‌هاي كمتري را در مسير رشد رواني تجربه مي‌كنند و در دوران نوجواني راحت‌تر به اين برداشت مي‌رسند كه چه هويتي دارند. اين دختران اغلب اعتماد به نفس بالاتري دارند و مي‌دانند كه در زندگي به دنبال چه مي‌گردند. براي بهبود رابطه پدر با دختر راهكارهاي روانشناسي بسياري وجود دارد كه ما در ادامه اين مقاله به توضيحات بيشتري درباره آن خواهيم پرداخت. در همين راستا بهره بردن از مشاوره روانشناسي نيز كمك مي‌كند تا با توجه به ويژگي‌هاي شخصيتي فرزندتان رفتار مناسبي را با او در پيش بگيريد.

منبع: رفتار پدر با دختر

رفتار پدر با دختر | اهميت كيفيت رابطه پدر با دختر

رابطه‌اي كه شما به عنوان پدر با دختر خود برقرار مي‌كنيد و رفتاري كه با او داريد از همان ابتداي تولد مي‌تواند تاثير بسزايي در روحيه او داشته باشد. هرچقدر اين رابطه عميق‌تر باشد شما اثرات مثبت آن را به ميزان بيشتري در رشد رواني دختر خود مشاهده خواهيد كرد. بررسي‌ها نشان مي‌دهد دختراني كه پدرشان حضور فعالي در زندگي آن‌ها دارند و دلبستگي عميق و ايمني ميانشان شكل گرفته است اغلب از ويژگي‌هاي زير برخوردار هستند.

– اين دختران معمولا بيش از سايرين از حقوق خود آگاه هستند و بدون اينكه به رفتارهاي پرخاشگرانه متوسل شوند راحت مي‌توانند رفتارهاي قاطعانه و جرات مندانه‌اي را از خود بروز دهند.

– معمولا احساس بهتري نسبت به خودشان دارند.

– بيش از سايرين به تحصيلات تكميلي و دانشگاهي علاقه مند هستند.

– معمولا در مدرسه و دانشگاه با مشكلات كمتري مواجه مي‌شوند و نمرات بالاتري مي‌گيرند.

– در رابطه با مردان اعتماد به نفس بالاتري از خود نشان مي‌دهند.

در نتيجه نوع رفتار پدر با دختر نه تنها مي‌تواند رابطه‌اي دلچسب و عميق را ميان آن‌ها شكل دهد بلكه مي‌تواند در آينده و موفقيت فرزند نيز نقش تعيين كننده‌اي داشته باشد. براي آگاهي بيشتر درباره نقش پدر در تربيت فرزندان كليك كنيد.

رفتار پدر با دختر | راهكارهايي براي بهبود رابطه پدر دختري

بسياري از مردان در ارتباط با زنان مهارت‌هاي كمي دارند. آن‌ها با وجود عشق و علاقه‌اي كه به فرزند خود دارند نمي‌توانند احساسات خود را ابراز كنند يا شيوه تربيتي سالمي را در پيش بگيرند. در نظر گرفتن توصيه‌هاي زير به شما كمك مي‌كند تا به عنوان يك پدر رفتار مناسبي با فرزند دختر خود داشته باشيد.

1- از همان ابتداي تولد براي رابطه با فرزند دختر خود ارزش قائل شويد

براي اينكه بتوانيد رفتار مناسبي با فرزند دختر خود داشته باشيد لازم است كه از همان ابتداي تولد بر نحوه رابطه‌اي كه با او داريد كار كنيد و حضور فعالي در زندگي‌اش داشته باشيد. به همين منظور ترجيحا كل وظيفه نگهداري از فرزند را به همسر خود محول نكنيد. بلكه بخشي از مسئوليت‌ها را خودتان برعهده بگيريد و اجازه دهيد در جريان مراقبت از كودك رابطه عاطفي و صميمانه‌اي ميانتان شكل بگيرد. توجه به اين نكته حائز اهميت است كه هرچقدر زودتر با فرزند دخترتان رابطه بگيريد مي‌توانيد تاثيرگذاري بيشتر و مثبت‌تري در زندگي او داشته باشيد.

2- به او چيزهاي جديد بياموزيد

پدران مي‌توانند نقش بسيار موثري در يادگيري فرزندان دختر خود ايفا كنند. به خصوص در مسائل و مهارت‌هايي كه جامعه آن‌ها را به عنوان موضوعاتي پسرانه در نظر مي‌گيرد. براي مثال در اجتماع بر توانمندي‌هاي بدني و ورزشي پسران بيشتر تاكيد مي‌شود. همچنين يادگيري موضوعاتي نظر رياضيات يا برنامه‌هاي كامپيوتري بيشتر امري پسرانه تلقي مي‌گردد. در اين شرايط پدران با حضور فعال خود مي‌توانند اين اعتماد به نفس را در فرزند دختر خود به وجود بياورند كه جنسيت عامل محدود كننده‌اي براي يادگيري نيست و همه افراد با تلاش و دريافت آموزش‌هاي مناسب مي‌توانند در موضوعات مورد علاقه خود پيشرفت كرده و موفق شوند.

3- رفتار پدر با دختر | رازدار دخترتان باشيد

دختران بيش از پسران به برقراري ارتباط كلامي با ديگران نياز دارند. از همين رو به او اجازه دهيد آزادانه در مورد موضوعات مختلف با شما صحبت كند. تلاش كنيد رازدار دخترتان باشيد و به او اعتماد به نفس دهيد تا بتواند در مورد چالش‌ها و مشكلاتي كه در زندگي تجربه مي‌كند با شما مشورت كند. داشتن گفت و گو با پدر تا حد زيادي امنيت رواني دختران را تامين كرده و به آن‌ها احساس آرامش و اطمينان مي‌دهد. براي اطلاع بيشتر درباره آموزش پدر و مادر كليك كنيد.

4- براي داشتن فعاليت‌هاي مشترك با فرزند خود برنامه ريزي كنيد

يكي از موانعي كه باعث مي‌شود بسياري از پدران نتوانند در برخورد با دختر خود رفتار گرمي داشته باشند نبود صميمت است. اين در حالي است كه صميمت يك فاكتور بسيار مهم و تعيين كننده در كيفيت رابطه والد فرزندي است. يكي از راهكارهايي كه به شما در ارتقاي صميميت كمك مي‌كند داشتن فعاليت‌هاي مشترك است. براي مثال شما مي‌توانيد زمان‌هايي را براي بازي با دختر خود اختصاص دهيد، براي او كتاب بخوانيد يا با هم به تماشاي يك برنامه تلويزيوني بنشينيد.

5- او را بي قيد و شرط دوست بداريد

اغلب پدران در خانه نقش تعيين كننده ضوابط و قوانين را برعهده دارند. همين امر باعث مي‌شود كه بسياري از فرزندان به خصوص دختران از پدر خود بترسند يا به دليل ناتواني در رعايت قوانين احساس كنند همواره مورد خشم و غضب پدر خود قرار خواهند گرفت. در اين شرايط بسيار اهميت دارد كه به فرزند خود نشان دهيد دوست داشتن شما به رعايت نظم و انضباط ارتباطي ندارد. در واقع درست است كه بدرفتاري فرزند باعث ناراحتي والدين مي‌شود اما در هر صورت شما همواره فرزند خود را دوست خواهيد داشت و اشتباهات او باعث نمي‌شود كه بخواهيد محبتتان را به طور كامل از او دريغ نماييد.

6- رفتار پدر با دختر | اعتماد به نفس او را تقويت كنيد

دختران اغلب از سوي جامعه با فشارهاي زيادي رو به رو هستند. براي مثال در اكثر موارد رسانه‌ها، تبليغات و مردم براي دختراني بيشتر ارزش قائل هستند كه اندام مناسبي داشته باشند، به شيوه خاصي لباس بپوشند يا به سبك خاصي آرايش نمايند. اين مسئله باعث مي‌شود كه دختران همواره اعتماد به نفس خود را به ظاهر بيروني گره بزنند و در صورتي كه نتوانند معيارهاي عمومي را برآورده كنند احساس ناكامي زيادي را تجربه كنند. شما به عنوان پدر لازم است كه همواره بر ارزش‌هاي دروني دختر خود تاكيد كنيد و به او يادآور شويد كه آنچه بيش از هرچيز او را در چشم شما زيبا و جذاب جلوه مي‌دهيد خصوصيات رفتاري و توانمندي‌هايي است كه او در درون خود پرورش مي‌دهد.

7- يك نمونه عالي از يك مرد خوب باشيد

شما به عنوان پدر اولين مردي هستيد كه هر دختر در زندگي خود مي‌شناسد. تصويري كه شما در ذهن دختر خود به جاي مي‌گذاريد مي‌تواند ديدگاه فرزندتان را در مورد مردان به طور كل تحت تاثير قرار دهد. در نتيجه لازم است تلاش كنيد كه نمونه‌اي عالي از يك مرد خوب باشيد. به همين خاطر لازم است كه تلاش كنيد رفتار خوبي با مادر فرزندان خود داشته باشيد و به آن‌ها نشان دهيد كه زنان شايسته چه نوع برخوردي هستند و يك مرد خوب با همسرش چگونه برخورد مي‌كند.

با اين حال در صورتي كه با رعايت راهكارهاي فوق نتوانستيد رابطه خود با فرزند دخترتان را بهبود ببخشيد لازم است كه با بهره بردن از مشاوره كودك در راستاي پيوند عاطفي محكم و سلامت روان فرزند خود گام برداريد. براي اطلاع از روند دريافت مشاوره كودك كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه كودك مي‌توانيد در هر ساعت از روز براي مشاوره تلفني كودك از طريق شماره 02191002360 با برترين متخصصان كلينيك تخصصي ني ني مايند تماس حاصل نماييد.

 

سوالات متداول

آيا رفتار پدر با دختر مي‌تواند در انتخاب همسر آن‌ها در آينده تاثيرگذار باشد؟

پدران براي دختران خود اولين الگو از يك مرد هستند. نوع برخورد آن‌ها مي‌تواند در ديدگاهي كه دختران نسبت به ساير مردان پيدا مي‌كنند نقش بسزايي داشته باشد و در نتيجه به طور غير مستقيم در انتخاب همسر نيز تاثير بگذارد.

منبع: رفتار پدر با دختر

امتیاز:
بازدید:
برچسب: رفتار پدر با دختر،
موضوع:
[ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۳۹:۴۰ ] [ نيني مايند ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی