نيني سايت
ارائه خدمات روانشناسي

سوال كودك در مورد نوار بهداشتي امري طبيعي است و ممكن است براي هر خانواده‌اي اين اتفاق بيفتد. اين سوالات ممكن است در هر سني پيش بيايد. اما معمولا نياز به توضيح بيشتري براي كودكان دختر وجود دارد. چرا كه آن‌ها بايد آمادگي لازم را براي تجربه قاعدگي پيدا كنند. اما اگر فرزند خردسال شما متوجه بسته هاي نوار بهداشتي تان شده و نمي‌دانيد كه چگونه به سوالات او پاسخ دهيد، حتما با ما همراه باشيد و مقاله كنجكاوي جنسي كودكان را بخوانيد.

منبع: سوال كودك در مورد نوار بهداشتي

سوال كودك در مورد نوار بهداشتي

اولين قدم شما به عنوان والدين كودك (مخصوصا دختر بچه ها) بايد اين باشد كه فرزندتان را با دوران قاعدگي آشنا كنيد. بهتر است قبل از قاعدگي، در سنين پايين‌تر به صورت كلي در خصوص نوار بهداشتي و دوران پريودي به او توضيح دهيد. ممكن است كودك‌تان شما را هنگام خريد نوار بهداشتي ببيند، يا در خانه با چنين چيزي مواجه شود يا از طريق دوستان و تبليغات تلويزيوني چيزي شنيده و يا ديده باشد و در مورد نوار بهداشتي سوالاتي ذهنش را درگير كند.

خواسته يا ناخواسته كودكان زير 7 سال نسبت به همه چيز جتي مسائل جنسي كنجكاوند و در اين مورد از شما سوال مي‌پرسند. در هر صورت مي‌توانيد به ساده‌ترين شكل ممكن كه براي كودكان قابل فهم باشد به او توضيح دهيد. هرچه بيشتر در مورد نوار بهداشتي و دوران قاعدگي به فرزند خود اطلاعات كافي بدهيد، نسبت به رخ دادن اين اتفاق براي خودش آماده‌تر خواهد بود. براي آشنايي با بايدها و نبايدهاي تربيت جنسي كليك كنيد.

توجه داشته باشيد كه اطلاعات بايد در حدي باشد كه كنجكاوي او را رفع كند. دادن اطلاعات اضافه جنسي و يا ندادن پاسخ او را كنجكاوتر مي‌كند.

چگونه به سوال كودك در خصوص نوار بهداشتي پاسخ بدهيم؟

براي پاسخ به سوالات ازاين قبيل به كودك‌تان نترسيد و خجالت زده نباشيد؛ چرا كه با توضيح دادن دراين مورد هيچ اتفاق ناگواري نمي‌افتد. يكي از روش‌هايي كه مي‌توانيد در اين خصوص به كودك خود توضيح دهيد، استفاده از انيميشن‌ها، فيلم‌هاي آموزشي يا كتاب‌هاي كودكان است. معمولا اين روش براي سنين پايين‌تر مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

براي مثال اگر كودك شما در مورد نوار بهداشتي سوال پرسيد مي‌توانيد به اين صورت جواب دهيد: خانم‌ها ماهي يك بار از ناحيه خصوصي شان خونريزي دارند. اين پدها كمك مي‌كنند تا خون جذب اون بشه و لباس ها و بدن‌مون تميز بمونه و به اونها بگيد كه اين خونريزي به خاطر آسيب ديدگي نيست و نبايد بترسند. اگر توضيح اين مسائل براي شما دشوار است و يا نمي‌دانيد به سوالات بيش از حد فرزندتان چه پاسخي دهيد حتما از خدمات مشاوره كودك استفاده كنيد.

چطور با كودك خود در مورد موضوع پريود صحبت كنيم؟

بهتر است بخشي از اطلاعات در خصوص دوران قاعدگي را در همين سنين كم با كودك‌تان در ميان گذاشته و اورا مطلع سازيد. اكثر كودكان تا سنين 6 يا 7 سالگي مي‌توانند اصول پريود را درك كنند. در ادامه روش‌هايي براي توضيح اين مسئله را بيان كرده ايم.

به مرورتوضيح دهيد. فضا را هيجاني نكنيد و لازم نيست در سني خاص و در بحثي سخت و دشوار اين موضوع را توضيح دهيد.

ابتدا ببينيد كودك‌تان تا چه حد مي‌داند. ممكن است كودكان در مدرسه، از دوستان يا … چيزهايي شنيده باشند. (اگر فرزندتان پسر است، بيشتر به اين موضوع توجه كنيد).

تغييرات ناشي از بروز اين اتفاق كه در بدن و خلق و خو مي‌افتد را توضيح دهيد و بگوييد اين حالت‌ها طبيعي هستند و مشكل از او نيست.

ترس از پريود شدن را از برطرف كنيد و به او بگوييد اين اتفاق يك امر طبيعي است و براي تمام دختران اتفاق مي‌افتد.

توضيح در مورد نوار بهداشتي براي كودكان پسر

گاهي اوقات پسرها هم در سنين كودكي در مورد نوار بهداشتي از والدين خود سوالاتي مي‌پرسند. ممكن است توضيح اين مسائل براي پسرها كمي دشوار باشد. اما پيشنهاد ما اين است كه از قبل با فكر كردن در مورد آن و آماده كردن جواب مناسب، خود را براي پاسخ مناسب آماده كنيد.

كودكان خردسال بسيار كنجكاو هستند. پس اگر در اين خصوص از شما سوالي پرسيدند دقيق و به زبان خودشان به آن‌ها توضيح دهيد. هرچه درمورد اين موضوع احساس بهتري داشته باشيد توضيح آن هم راحت‌تر خواهد بود. مي‌توانيد به آنها بگوييد براي رعايت بهداشت و جلوگيري از خونريزي از پدهاي بهداشتي استفاده مي‌كنيد. براي پسران بزرگتر مي‌توانيد واضح‌تر مسئله پريود و نوار بهداشتي را توضيح دهيد. به پسران خود بگوييد كه مسئله پريود چيز شرم آوري نيست و اين موضوع يك روند سالم و عادي در رشد دختران است.

نيازي نيست فرزند شما همه چيز را بداند، در زمان‎هايي كه او در اينباره كنجكاوي مي‌كند و يا متوجه نوار بهداشتي شده، در حد درك او توضيحات لازم را بدهيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه سوالات كودكان مي‌توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني با برترين متخصصان در كلينيك تخصصي كودك و نوجوان ني ني مايند از طريق شماره 02191002360 تماس بگيريد.

منبع: سوال كودك در مورد نوار بهداشتي

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۴۲:۲۰ ] [ نيني مايند ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی