نيني سايت
ارائه خدمات روانشناسي

خستگي از بچه داري ممكن است در هفته‌هاي اول بعد از تولد فرزند سراغ والدين به خصوص مادرها آيد. تولد يك كودك قطعا يك معجزه محسوب مي‌شود و زندگي يك زوج را تغيير مي دهد اما نبايد ناديده هم بگيريم كه با به دنيا آمدن بچه، زندگي دستخوش تغيير بزرگي مي‌شود و حالا والدين يك شغل تمام وقت دارند كه به همان اندازه كه موجب شادي است، گاهي خسته كننده نيز مي‌شود. در هفته‌هاي اول تولد فرزند خستگي دائمي، كمبود خواب و استراحت، نرسيدن به برنامه ريزي‌ها و … مي‌تواند باعث خستگي مادر از بچه داري شود. اگر شما نيز از اين دسته از مادران هستيد مي‌توانيد براي لذت بردن از حضور فرزندتان و كم كردن خستگي‌هاي خود به نكات و راهكارهايي كه در ادامه به آن‌ها اشاره كرده‌ايم، توجه كنيد.

منبع: خستگي از بچه داري

خستگي از بچه داري

وقتي كودكي در يك خانواده متولد مي شود، چالش‌هايي را براي مادر ايجاد مي‌كند، به طوري كه او احساس مي‌كند كنترل زندگي را از دست داده است. مخصوصا اگر كودك متولد شده فرزند اول باشد و مادر براي اولين بار بچه داري را تجربه كند.

بي خوابي و كمبود خواب براي نگهداري از بچه تازه متولد شده به مرور پدر و مادر به خصوص مادر را خسته و ناتوان مي‌كند و حتي مي‌تواند باعث ايجاد مشكلات عصبي، مشكلات عاطفي و … نيز شود. براي مقابله با سختي هاي بچه داري كليك كنيد.

چطور خستگي ناشي از بچه داري را از بين ببريم؟

تولد يك فرزند در يك خانواده بي شك باعث خوشحالي والدين مي‌شود، اما كمتر پدر و مادري هستند كه در اين رابطه اظهار خستگي و ناتواني نكنند. در ادامه به برخي نكات اشاره كرده‌ايم كه با رعايت آن‌ها مي‌توانيد تا حدي با خستگي خود از بچه داري كنار آييد. براي كاهش خستگي حتما مقاله آموزش بچه داري را بخوانيد.

1- روز خود را با انرژي آغاز كنيد

شايد اگر به مادري كه تا صبح از نوزاد خود مراقبت كرده است و ساعت‌ها شب بيداري داشته است، بگوييم “روز خود را با انرژي شروع كن” به نظرش عجيب و غير ممكن باشد.

اما بهتر است حتي با وجود شب بيداري و خستگي ناشي از كمبود خواب، صبح‌ها كه از خواب بيدار مي‌شويد دوش بگيريد. دوش گرفتن پس از بيدار شدن باعث آرامش و كم شدن خستگي شما مي‌شود. همين يك كار ساده مي‌تواند تا حد زيادي انرژي شما را براي شروع روز بيشتر كند.

2- براي كاهش خستگي از بچه داري خودت را آرام كن

سعي كنيد در تمام مدتي كه فرزندتان به دنيا آمده و شما از او مراقبت مي‌كنيد، هميشه به اين نكته توجه داشته باشيد كه شما بايد سالم و پرانرژي باشيد تا بتوانيد از فرزندتان مراقبت كنيد.

بنابراين حتي در زمان‌هايي كه ناراحت و خسته‌ايد، به اين موضوع باور داشته باشيد كه روزهاي خوب مي‌آيند. براي اينكار بايد به خودتان آرامش دهيد و همان گونه كه از فرزندتان مراقبت مي‌كنيد از خودتان هم مراقبت كنيد.

3- ديدارها را محدود كنيد | خستگي از بچه داري

وقتي فرزندي در خانواده‌اي متولد مي‌شود، اطرافيان هم خوشحال هستند و تمايل دارند در مهماني‌ها و ديدارهاي مختلف كودك را ببينند.

اگر نگهداري از كودك‌تان به اندازه كافي انرژي شما را مي‌گيرد، مي‌توانيد ديدارهاي خود را با اطرافيان محدود كنيد تا بتوانيد زمان بيشتري را براي استراحت و خواب خود اختصاص دهيد.

براي اين منظور با اطرافيان و دوستان‌تان تعارف نكنيد، بدون هيچ مشكلي بگوييد كه خسته هستيد و انرژي كافي براي مهماني و پذيرايي و يا حاضر شدن در جمع‌هاي مختلف را نداريد.

4- درخواست كمك از ديگران

بسياري از آدم‌ها به خصوص كساني كه از ابتدا زندگي مستقلي داشته‌اند، سعي مي‌كنند تمام مشكلات بچه داري را خودشان به تنهايي برطرف كنند و به هيچ وجه از ديگران درخواست كمك نمي‌كنند.

بهتر است در نظر داشته باشيد كه خستگي و فشارهاي بچه داري به مرور كم رنگ مي‌شود و شما به روال زندگي عادي خود برمي‌گرديد. بنابراين بهتر است اگر احساس مي‌كنيد كسي از اطرافيان، دوستان و خانواده‌تان مي‌تواند به شما كمك كند، از او درخواست كمك كنيد.

كمك‌هاي ساده و كوتاه ديگران مي‌تواند فرصت كوتاهي براي خوابيدن، استراحت، دوش گرفتن و كارهاي شخصي‌تان را براي شما فراهم كند.

البته سعي كنيد از كسي كمك بگيريد كه با او راحت هستيد چراكه ممكن است علاوه بر نگهداري فرزند، وظيفه پذيرايي از او نيز بر عهده شما باشد.

[box type=”shadow”]بيشتر بخوانيد : پدر و مادر چه چيزهايي بايد ياد بگيرند [/box]

5- همكاري پدر خانواده | خستگي از بچه داري

زني كه زايمان مي كند به اندازه نوزاد متولد شده به مراقبت و پرستاري نياز دارد. حتي با گذشت ماه‌ها نيز پدر خانواده بايد براي نگهداري از فرزند و كودك خود به همسرش كمك كند.

اينكه وظيفه نگهداري از فرزند را هر دو نفر بر عهده بگيرند، باعث مي‌شود مادر نيز از بودن در كنار فرزند خود لذت ببرد. براي اينكار مي‌توانيد كارهاي مربوط به نگهداري فرزند را بين خود تقسيم كنيد. در واقع زوجين بايد در زندگي زناشويي ياد بگيرند كه بدون انتقاد نسبت به يكديگر حامي و همراه هم باشند.

6- خوابتان را با خواب كودك هماهنگ كنيد

هيچ نوزاد و كودكي نيست كه در طول شبانه روز بيدار باشد. شما مي‌توانيد خواب خود را با خواب نوزاد هماهنگ كنيد. اگر شب بيداري داشته‌ايد مي توانيد زماني كه در طول روز كودك مي‌خوابد، شما نيز استراحت داشته باشيد تا بتوانيد با انرژي بيشتري به كارهاي ديگر برسيد.

7- ايده‌آل را رها كنيد

اگر كسي بوده‌ايد كه هميشه زندگي‌تان بر پايه برنامه ريزي و قاعده خاصي پيش مي‌رفته است و هميشه بين كارهايتان تعادل وجود داشته است اما حالا خبري از آن نظم نيست، نيازي به نگراني نيست چراكه حالا زندگي‌تان با آمدن يك فرزند تغيير كرده و به مرور همه چيز نظمي جديد پيدا مي‌كنند.

تنها چيزي كه شما بايد به آن فكر كنيد اين است كه فقط از كودك‌تان كه تمامي خواسته‌هايش را از شما دارد، مراقبت كنيد. اشكالي ندارد اگر خانه را هر دو هفته يكبار تميز كنيد و يا گاهي حوصله آشپزي نداشته باشيد و براي مدتي از بيرون غذا تهيه كنيد. فقط سعي كنيد از حضور فرزندتان در كنارتان لذت ببريد و از ايده آل‌هاي خود كم كنيد تا اين دوران كوتاه سپري شود. مطمئنا همه چيز به حالت عادي باز مي‌گردد.

8- منبع انرژي پيدا كنيد | خستگي از بچه داري

ممكن است زمان‌هايي كه شب بيداري‌هاي طولاني داشته‌ايد و يا انرژي زيادي براي نگهداري از كودكتان صرف كرده‌ايد، ديگر انرژي و توان لازم را نداشته باشيد. خستگي از بچه داري امري است كه در چنين مواردي در خود احساس مي كنيد.

سعي كنيد در اين زمان‌ها منبع انرژي را پيدا كنيد و انرژي از دست رفته خود را جبران كنيد. براي اينكار مي‌توانيد نگهداري از كودك‌تان را به خانواده و دوستان‌تان بسپاريد و براي زمان كوتاهي به تنهايي به خريد برويد و يا همراه همسرتان شام را بيرون از خانه بخوريد. لازم است در نظر داشته باشيد كه يك كودك بيش از هر چيزي به يك مادر شاد و پرانرژي نياز دارد. مادراني كه هيچ راهي براي پيدا كردن انرژي از دست رفته خود پيدا نمي‌كنند و بچه داري آن‌ها را ناتوان و خسته كرده است، بهتر است به يك درمانگر مراجعه كنند و درباره فرزندپروري خود حتما مشاوره كودك دريافت نمايند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه كودك مي‌توانيد در هر ساعت از روز براي مشاوره كودك از طريق شماره 02191002360 با برترين متخصصان كلينيك تخصصي ني ني مايند تماس حاصل نماييد.

منبع: خستگي از بچه داري

امتیاز:
بازدید:
برچسب: خستگي از بچه داري،
موضوع:
[ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ ] [ ۰۶:۵۸:۰۷ ] [ نيني مايند ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی