نيني سايت
ارائه خدمات روانشناسي

گرفتن گوشي از بچه اين روزها تبديل به كابوس بسياري از والدين شده است! اعتياد به فضاي مجازي يا بازي‌ها يكي از مشكلات خيلي جدي در سال‌هاي اخير است. اين شرايط زندگي همه ما را تحت تأثير خودش قرار مي‌دهد. بااين‌حال كودكان يكي از گروه‌هايي هستند كه بيش از ديگران از اين شرايط آسيب مي‌بينند. سرگرم شدن با تلفن همراه بسياري از مواقع آن‌ها را از درس خواندن يا هر فعاليت مفيد ديگري دور مي‌كند. مضرات استفاده از تلفن همراه تنها به همين‌ها محدود نمي‌شود. تحقيقات نشان مي‌دهد كه استفاده بيش‌ازحد از گوشي موبايل عوارض جسمي بسياري هم براي كودكان خواهد داشت. به خاطر همه اين دلايل است كه گاهي والدين تصميم مي‌گيرند راهكارهايي را براي گرفتن گوشي از بچه امتحان كنند. اگر احساس مي‌كنيد نمي‌توانيد در اين زمينه با فرزندتان به توافق برسيد شايد بهتر باشد از يك مشاور كمك بگيريد.

منبع: گرفتن گوشي از بچه

راهكارهايي براي گرفتن گوشي از بچه

گاهي اوقات ممكن است به هر دليلي تصميم بگيريد تلفن همراه را از فرزندتان بگيريد. اگرچه ممكن است استفاده از تلفن همراه پيامدهاي منفي بسياري براي فرزندتان داشته باشد اما محروم كردن ناگهاني آن‌ها نيز گزينه مناسبي نيست. براي آشنايي با اصول و قوانين استفاده كودك از موبايل كليك كنيد.

اولاً به اين موضوع دقت داشته باشيد كه در دنياي حاضر شما نمي‌توانيد فرزندتان را به‌طوركلي از اين وسيله محروم كنيد. زندگي در شرايط كنوني به‌گونه‌اي است كه همه ما براي انجام كارهايمان به استفاده از تلفن همراه نياز داريم؛ به همين خاطر شما دير يا زود مجبور مي‌شويد مجدداً گوشي موبايل را به فرزندتان بدهيد و اين موضوع روي اقتدار شما تأثير منفي بسياري خواهد داشت. به‌علاوه محروم كردن فرزندتان از تلفن همراه مي‌تواند رابطه او را با شما تحت تأثير قرار دهد. كودكان و نوجوانان معمولاً درك درستي از اين موضوع كه چرا شما دست به اين كار مي‌زنيد ندارند؛ به همين خاطر احتمالاً اين كار باعث دلخوري آن‌ها از شما و ايجاد پيامدهاي منفي مي‌شود. ازجمله راهكارهاي ديگري كه مي‌توانيد از آن‌ها استفاده كنيد عبارتند از:

1- برنامه روزانه مناسب

اولين و ساده‌ترين راهكاري كه مي‌توانيد براي كاهش استفاده كودك از تلفن همراه امتحان كنيد اين است كه برنامه‌هاي مختلفي را در طول روز براي فرزندتان در نظر بگيريد. سعي كنيد كارهايي مثل فعاليت‌هاي جسماني يا بازي‌هاي فكري را در برنامه روزانه كودك قرار دهيد.

مهم‌ترين نكته‌اي كه در اين زمينه بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه برنامه‌ها را مطابق ميل فرزندتان انتخاب كنيد. ماهيت بازي‌هاي كامپيوتري يا فضاي مجازي براي كودك بسيار جذاب است. به همين خاطر اگر مي‌خواهيد او از تلفن همراه فاصله بگيرد و كارهاي ديگري را امتحان كند بايد اين فعاليت‌ها هم به همان اندازه برايش جالب باشند. از اين طريق به‌صورت غيرمستقيم استفاده فرزندتان از تلفن همراه را زمان‌بندي كرده‌ايد و او در طول روز كارهاي ديگري هم براي انجام دادن خواهد داشت.

2- گرفتن گوشي از بچه با رفتار صحيح والدين

روانشناسان معتقدند بخش عمده‌اي از رفتارهاي كودك تقليدي از رفتارهاي پدر و مادر هستند. به همين خاطر اگر مي‌خواهيد چيزي را به آن‌ها آموزش بدهيد قبل از هر چيز اين شما هستيد كه بايد آن رفتار را انجام بدهيد. پس براي كاهش ارتباط كودك با تلفن همراه يكي از مهم‌ترين راهكارها اين است كه خودتان هم استفاده از اين وسيله را محدود كنيد.

3- براي فرزندتان وقت بگذاريد

يكي از مهم‌ترين دلايل استفاده كودكان از تلفن همراه اين است كه والدين براي آن‌ها وقت نمي‌گذارند. براي مثال بسياري از ما در طول روز درگير كارهاي شخصي هستيم؛ يا حتي ممكن است در يك مهماني گرم صحبت با دوستان و اقوام باشيم. در اين شرايط طبيعي است كه فرزند شما احساس مي‌كند حوصله‌اش سر رفته و كاري براي انجام دادن ندارد. متأسفانه بازي با تلفن همراه در اين مواقع اولين راهكاري است كه به ذهن بسياري از ما مي‌رسد.

اين كار شما باعث مي‌شود كه فرزندتان به استفاده از اين وسايل عادت كند. به همين خاطر در ساير مواقع نيز شما نمي‌توانيد به‌راحتي آن‌ها را از تلفن همراه جدا كنيد. يادتان باشد شما نمي‌توانيد گاهي اوقات تلفن همراه را وسيله خوبي بدانيد و از كودك بخواهيد از آن استفاده كند. درعين‌حال بعضي مواقع ديگر از او بخواهيد كه از اين وسيله استفاده نكند. اين كار شما باعث سردرگمي فرزندتان خواهد بود. به همين خاطر اگر احساس مي‌كنيد فرزندتان بيش‌ازحد از تلفن همراه استفاده مي‌كند با خودتان به اين سؤال پاسخ دهيد كه چقدر براي او وقت مي‌گذاريد؟

4- به قوانين پايبند باشيد

يكي از مهم‌ترين نكاتي كه در تربيت فرزندتان بايد به آن توجه كنيد اين است كه هميشه به قوانين پايبند باشيد. وقتي شما گاهي اوقات و به هر دليلي از قوانين خودتان كوتاه بياييد باعث مي‌شويد كودك احساس كند كه قوانين آن‌قدرها هم مهم نيستند. به‌علاوه آن‌ها ياد مي‌گيرند كه با تحت‌فشار قرار دادن شما مي‌توانند به خواسته‌هايشان برسند. به همين خاطر اگر مي‌خواهيد فرزندتان را از تلفن همراه دور كنيد يك قانون بسيار مهم اين است كه به حرف‌هاي خودتان پايبند باشيد.

احتمالاً بسياري از مواقع هنگامي‌كه شما مي‌خواهيد تلفن همراه را از فرزندتان بگيريد آن‌ها با غر زدن يا بدرفتاري در برابر درخواست شما مقاومت مي‌كنند. همان‌طور كه گفتيم مهم‌ترين نكته اين است كه شما در اين لحظات روي حرف‌هاي خودتان بايستيد. در غير اين صورت به كودك ياد مي‌دهيد كه مي‌تواند با كمي بدرفتاري و گريه كردن خواسته‌هاي خودش را به كرسي بنشاند. براي آشنايي با انواع روش هاي تربيت كودكان كليك كنيد.

محروم كردن كودك از گوشي در سنين مختلف

اگر به هر دليلي مجبور هستيد تلفن همراه را از فرزندتان بگيريد سن او يكي از مهم‌ترين نكاتي است كه بايد به آن توجه داشته باشيد. معمولاً هرچه سن فرزند شما پايين‌تر باشد او راحت‌تر دستورات شما را مي‌پذيرد. انعطاف‌پذيري كودكان در سنين پايين بيشتر است و به همين خاطر آن‌ها خيلي زود جريان عادي زندگي را از سر مي‌گيرند. اما به ميزاني كه سن فرزندتان بالاتر باشد، به‌خصوص زماني كه آن‌ها در سنين نوجواني قرار دارند احتمال اينكه خواسته شما را بپذيرند كمتر مي‌شود.

اين شرايط احتمال درگيري و ناراحتي ميان شما و كودك را افزايش مي‌دهد. به همين خاطر روانشناسان توصيه مي‌كنند در اين مواقع از روش‌هاي غيرمستقيمي كه راجع به آن‌ها صحبت كرديم بيشتر استفاده كنيد. يا اگر به هر دليلي احساس مي‌كنيد گرفتن تلفن همراه از فرزندتان تنها راه است راجع به اين موضوع با فرزندتان صحبت كنيد و با كمك يكديگر يك تصميم منطقي بگيريد. پيشنهاد مي‌شود كه حتما مقاله اشتباهات تربيتي والدين را نيز بخوانيد.

گرفتن گوشي از بچه و اهميت مشاوره

گاهي اوقات مي‌توانيد با استفاده از راهكارهايي كه گفتيم فرزندتان را از تلفن همراه جدا كنيد. اما در بسياري از مواقع هم جدا كردن فرزندان از تلفن همراه تبديل به يك موضوع بسيار پيچيده مي‌شود كه به‌راحتي از پس آن برنخواهيد آمد. به‌خصوص زماني كه سن فرزندتان كمي بالاتر رفته و آن‌ها در حال نزديك شدن به سن نوجواني هستند اين مشكلات چندين برابر مي‌شوند. اختلاف و درگيري در فضاي خانه يكي از مهم‌ترين مشكلاتي است كه در اين شرايط پيش خواهد آمد. يك قانون روانشناسي نيز معتقد است هرچقدر بيشتر شما با فرزندتان درگير بشويد اثربخشي حرف‌هايتان هم كاهش پيدا مي‌كند.

به همين خاطر در چنين شرايطي توصيه مي‌كنيم از يك مشاور متخصص كمك بگيريد. مشاورين به دليل تخصص و تجربه‌اي كه دارند به‌خوبي مي‌توانند نيازهاي فرزندتان و همين‌طور روش‌هاي صحيح صحبت كردن با آن‌ها را پيدا كنند. آن‌ها با آموزش اين نكات به شما، كمكتان مي‌كنند تا از دعواهاي خانوادگي رها شويد. براي دريافت مشاوره كودك كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه گرفتن گوشي از بچه مي‌توانيد در هر ساعت از روز براي مشاوره تلفني كودك از طريق شماره 02191002360 با برترين متخصصان كلينيك تخصصي ني ني مايند تماس حاصل نماييد.

 

 

سؤالات متداول

چطور فرزندم را از گوشي جدا كنم؟

براي اين كار بهتر است از روش‌هاي غيرمستقيم مثل ايجاد فعاليت‌هاي مختلف براي طول روز استفاده كنيد. پايبند بودن به قوانين و همين‌طور ميزان استفاده خود شما از تلفن همراه هم بسيار مهم است.

وقتي فرزندم به خاطر محروم شدن از گوشي بداخلاقي مي‌كند چطور با او رفتار كنم؟

مهم‌ترين نكته اين است كه هرگز به خاطر رفتار بد فرزندتان قوانين را كنار نگذاريد. به‌علاوه بهتر است با فرزندتان راجع به قوانيني كه براي استفاده از گوشي در نظر گرفته‌ايد صحبت كنيد.

منبع: گرفتن گوشي از بچه

امتیاز:
بازدید:
برچسب: گرفتن گوشي از بچه،
موضوع:
[ ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ] [ ۰۷:۰۹:۱۱ ] [ نيني مايند ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی