نيني سايت
ارائه خدمات روانشناسي

بهترين شيوه برخورد با بچه هاي شيطون چيست؟ كودك با بازي كردن زنده است و تمام دغدغه آن بازيگوشي و شيطنت مي‌باشد چراكه كودك دنياي اطرافش را با بازي كردن مي‌شناسد. با اين حال در برخي موارد اين بي قراري و پر جنب و جوشي مي‌تواند باعث ايجاد مشكلاتي شود. عمده والدين از شيطنت كردن زياد كودك خود شكايت دارند و اين مسئله باعث مي‌شود كه تحمل و صبرشان تمام شود و شروع به تنبيه كردن كودك كنند. والدين بايد بدانند بازي و شيطنت كردن جزئي از ويژگي‌هاي ذاتي كودكان است و انجام رفتارهاي غلط جهت آرام كردن و تربيت كودك مي‌تواند آسيب‌هايي را براي او به وجود بياورد. از اين جهت آشنايي با شيوه صحيح برخورد با شيطنت كودك حائز اهميت به نظر مي‌رسد كه در ادامه بيشتر درباره آن صحبت خواهيم كرد. توصيه مي كنيم مقاله بهترين سن استعداديابي كودك را مطالعه نماييد.

منبع: بچه هاي شيطون

شيوه صحيح رفتار با بچه هاي شيطون

همانطور كه تغيير دادن ويژگي‌هاي بزرگ‌سالان دشوار است تغيير دادن ويژگي‌ها و فعاليت‌هاي كودكان هم سخت به نظر مي‎رسد. اما اين مسئله با انجام روش‌هاي صحيح فرزندپروري قابل مديريت كردن است. اصلاح شيوه‌هاي فرزندپروي مي‌تواند شيطنت و جنب و جوش كودك را به مسير و هدف درستي هدايت كند كه منجر به رشد مثبت كودك گردد. در ادامه بيشتر درباره انواع مختلف رفتارهايي كه مي‌توانيد هنگام شيطتنت بچه‌ها انجام دهيد صحبت خواهيم كرد. براي آگاهي بيشتر درباره سبك هاي فرزند پروري كليك كنيد.

مناسب كردن خانه براي بازي كردن كودك

زماني كه والدين تصميم مي‌گيرند تا بچه دار شوند بايد سبك زندگي خود را هم متناسب با سن و رشد كودك سازگار كنند و تغيير دهند. يكي از مسائلي كه نياز به مديريت كردن والدين دارد اين است كه محيط خانه‌اي كه در آن بچه هاي شيطون وجود دارد بهتر است تا ايمن باشد و وسايل تزييني، گران قيمت و خطرناك در دسترس او قرار نگيرد. به طور كلي بهتر است يك اتاق يا مكان مشخص براي بازي و شيطنت كودك در نظر گرفته شود تا كودك هركاري كه مي‌خواهد در آن منطقه انجام دهد.

در اختيار گذاشتن آزادي عمل براي كودك

آزادي عمل باعث مي‌شود تا كودك اضطراب و تنش كمتري را تجربه كند و به دور از چشم پدر و مادرش دست به كارهاي خطرناك نزد. همچنين زماني كه كودكان آزادي عمل داشته باشند ممكن است كار اشتباهي انجام دهند، در اين شرايط بهتر است والدين بجاي دعوا كردن كودك با او گفتگو كنند تا از اشتباهاتش نكاتي را بياموزد.

براي آگاهي بيشتر درباره روش هاي تربيت كودك كليك كنيد.

ثبت نام بچه هاي شيطون در باشگاه‌هاي ورزشي

ثبت نام كردن در باشگاه‌هاي ورزشي و انجام فعاليت‌هاي ورزشي بيرون از خانه مي‌تواند باعث تخليه انرژي كودك شود و در طول روز او را خسته كند. كودكي كه انرژي‌اش را تخليه كرده و خسته شده باشد ديگر در خانه شروع به بازيگوشي و شيطنت نمي‌كند.

مشخص كردن قوانين و محدوديت‎‌هاي منصفانه

قوانين و محدوديت‌هاي سفت و سخت باعث مي‌شود تا كودكان بيشتر لجبازي كنند، همچنين برخي از كودكان دچار افسردگي و گوشه نشيني مي‌شوند. قوانين و محدوديت‌ها بايد منصفانه و همراه با شيوه‌هاي تربيتي استاندارد باشد. به ياد داشته باشيد كه تنبيه كردن هميشه نتيجه معكوس مي‌دهد، ممكن است تنبيه كردن در كوتاه مدت موثر واقع شود اما در بلند مدت هميشه نتيجه منفي به همراه دارد. اگر براي مشخص كردن قوانين و محدوديت‌هاي منصفانه متناسب با سن كودكان سوال‌ها و نگراني‌هايي داريد بهتر است با يك روانشناس گفتگو كنيد.

براي آشنايي بيشتر درباره آموزش پدر و مادر كليك كنيد.

بازي كردن در مكان‌هاي عمومي

بازي كردن در محيط‌هاي عمومي و همراه با ديگر كودكان باعث مي‌شود كه كودك هيجان بيشتري داشته باشد و بيشتر خسته شود و زماني كه به خانه بر مي‌گردد ديگر انرژي شيطنت كردن نداشته باشد. يكي از بهترين‌ كارهايي كه مي‌تواند باعث تخليه انرژي كودكان و آرامش اعصاب والدين شود بازي كردن در محيط‌هاي عمومي با همسالان كودك است.

با بچه هاي شيطون بازي كنيد

برخي از والدين تمام وقت خود و كودك را به انجام دادن تكاليف و نوشتن تمرين‌هاي درسي محدود مي‌كنند. براي اينكه بتوانيد هيجان و شيطنت كودك خود را مديريت كنيد بهتر است هر شب زماني را براي بازي كردن با او در نظر بگيريد.

تفاوت شيطوني كردن كودك با بيش فعالي چيست ؟

براي از والدين كه كودكان شيطون و با انرژي دارند را با كودكاني كه دچار بيش فعالي و اختلال عدم توجه هستند اشتباه مي گيرند. قبل از هر قضاوتي در مورد فرزندتان بهتر است با بيش فعالي بيشتر آشنا شويد. نشانه اصلي بيش فعالي كودك در اصل مشكل در تمركز و توجه كودك است و با شيطنت كودك متفاوت است. توصيه مي كنيم مقاله بيش فعالي كودك را مطالعه نماييد.

مراجعه به روانشناس

در مواردي برخي از كودكان لجبازي و شيطنت زيادي انجام مي‌دهند. ممكن است والدين هركاري كنند اما شيطنت و لجبازي كودك كم نشود. در اين شرايط بهتر است براي ارزيابي و بررسي دقيق شرايط كودك به روانشناس مراجعه كنيد تا با آموزش شيوه صحيح فرزندپروري به والدين و انجام بازي درماني با كودك اين مسئله را برطرف كنيد. براي شناخت بيشتر درباره روند دريافت مشاوره كودك كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه نوزاد و كودك مي‌توانيد در هر ساعت از روز براي مشاوره تلفني كودك از طريق شماره 02191002360 با برترين متخصصان كلينيك تخصصي ني ني مايند تماس حاصل نماييد.

 

سوالات متداول

آيا شيطنت كردن زياد بچه نشان دهنده بيش فعالي كودك است؟

يكي از نشانه‌هاي رايج كودكان بيش فعال، شيطنت كردن و بازيگوشي زياد است اما صرفاً شيطنت كردن نشان دهنده بيش فعالي كودك نيست. بيش فعالي داراي علائم و نشانه‌هايي است كه تشخيص آن بايد توسط روانشناس يا روانپزشك كودك انجام شود، هيچگاه بدون تشخيص قطعي توسط متخصص به كودك خود برچسب نزنيد.

منبع: بچه هاي شيطون

امتیاز:
بازدید:
برچسب: بچه هاي شيطون،
موضوع:
[ ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ] [ ۰۵:۱۱:۰۲ ] [ نيني مايند ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی