نيني سايت
ارائه خدمات روانشناسي

افزايش وزن و چاقي در دوران بارداري يك امر عادي و بسيار طبيعي است. در واقع اين مسئله نشان دهنده رشد و سلامت جنين است و منجر به كاهش مشكلات مادر و جنين خواهد شد. اما برخي از خانم‌ها در دوران بارداري به دلايل مختلفي چاقي بيش از حد را تجربه مي‌كنند كه اين مسئله آسيب‌هاي زيادي را به كودك و جنين وارد مي‌كند و حتي در مواردي منجر به زايمان زودرس و مرگ نوزاد مي‌شود. همچنين چاقي مي‌تواند در بعد از زايمان نيز ادامه يابد و كاهش وزن به سختي صورت گيرد. لازم است در طول دوران بارداري زير نظر يك متخصص برنامه غذايي مناسبي داشته باشيد و مواد مفيد را مصرف كنيد. در ادامه به بررسي بيشتر اين موضوع خواهيم پرداخت پس همراه ما باشيد. براي دريافت مشاوره كودك كليك كنيد.

منبع: چاقي بيش از حد در بارداري

چاقي بيش از حد در دوران بارداري

هر زوجي قبل از اينكه تصميم به بدنيا آوردن بچه بگيرند بايد آمادگي رواني و جسماني داشته باشند و آموزش‌هاي صحيحي در ارتباط با رشد نوزاد و تغييراتي كه ممكن است براي بدنشان رخ دهد ببينند. افزايش وزن در دوران بارداري يك فرايند طبيعي است اما بسياري از خانم‌ها از ابتدا بسيار چاق هستند و براي بارداري بايد تحت نظارت متخصص باشند. پيشگيري از چاقي زياد و افزايش وزن بيش از حد در دوران بارداري مي‌تواند مانع بروز بسياري از ناهنجاري‌هاي مرتبط با جنين شود.

در واقع مي‌توان گفت اگر خانمي از ابتدا تناسب اندام داشته باشد دوران بارداري راحت‌تري را پشت سر خواهد گذاشت. تناسب اندام مي‌تواند به سلامت بيشتر نوزاد كمك كند و از بروز برخي مشكلات در دوران بارداري پيشگيري نمايد. به همين دليل توصيه مي‌شود قبل از تصميم براي بارداري تلاش كنيد تا با رژيم غذايي مناسب، ورزش كافي و مشورت با يك متخصص تغذيه، تناسب اندام و وزن مناسب براي بارداري را بدست آوريد. براي آشنايي با بايدها و نبايدهاي دوران بارداري كليك كنيد.

خوردن غذاي زياد و چاقي بيش از حد در دوران بارداري

بسياري از خانم‌ها در دوران بارداري به دليل خورن غذاي زياد و ويار چاقي بيش از حد را تجربه مي‌كنند. در اكثر مواقع يك باور غلط وجود دارد كه باعث اين اتفاق مي‌شود. خانم‌ها باور دارند كه چون باردار هستند پس تا جايي كه مي‌توانند بايد غذا خورده و به عبارتي بايد بجاي دو نفر غذا بخورند. طبيعي است كه خوردن بيش از حد غذا و ويتامين‌ها و مكمل‌ها نتيجه‌اي جز چاقي بيش از حد به همراه ندارد و نوزاد و مادر را با مشكلات زيادي مواجه مي‌كند. توصيه مي كنيم مقاله برنامه غذايي براي زنان باردار را مطالعه نماييد.

جنين در شكم مادر نياز به حجم غذاي زيادي ندارد. در واقع در دوران بارداري تنظيمات ميزان جذب مواد غذايي متفاوت مي‌شود و همان مقدار غذاي هميشگي كه مادر مصرف مي‌كند در بيشترين مقدار ممكن جذب مي‌گردد. پس خوردن بيش از حد غذا نه تنها كمكي به جنين نمي‌كند بلكه براي سلامتي مادر و جنين مضر هم هست.

اگر مادر سوء تغذيه نداشته و تناسب اندام داشته باشد در سه ماهه اول بارداري بدنش نيازي به افزايش حجم غذا ندارد، با اين حال در سه ماه دوم بايد 340 كالري و در سه ماه سوم 450 كالري بيشتر در روز مصرف كند. اما به ياد داشته باشيد كه تحت هيچ شرايطي خود سرانه عمل نكنيد و حتما تحت نظارت يك متخصص تغذيه باشيد.

پيامد‌هاي چاقي بيش از حد در دوران بارداري

چاقي بيش از حد مسئله‌اي است كه هم براي افراد باردار هم براي افراد غير باردار امتياز مثبت محسوب نمي‌شود. طبيعي است كه اين افزايش وزن بيش از حد مي‌تواند تاثير منفي و مستقيمي بر مادر و جنين بگذارد كه موارد زير را شامل مي‌شود.

نوزاد نارس

بسياري از مادران در دوران بارداري معمولاً دچار ديابت و فشار خون مي‌شوند. افزايش وزن بيش از حد به همراه ديابت مي‌تواند فرآيند خو‌ن‌رساني به جفت را دچار مشكلاتي كند كه اين مسئله منجر به تولد نوزاد نارس مي‌شود.

زايمان زودرس

چاقي بيش از حد مي‌تواند با افزايش ميزان كلسترول و فشار خون مادر منجر به جدا شدگي جفت و در نهايت مرگ جنين شود. زايمان زودرس اگر قبل از 7 ماهگي باشد مي‌تواند باعث مرگ نوزاد شود. همچنين اگر نوزاد زنده بماند معمولاً با اندام‌هاي نارس بدنيا مي‌آيد كه ممكن است در ادامه سال‌هاي زندگي براي نوزاد مشكلاتي را به وجود بياورد. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد زايمان زودرس كليك كنيد.

كاهش اعتماد به نفس

امروزه تناسب اندام براي بسياري از خانم‌ها يك اولويت محسوب مي‌شود و اين چاقي بيش از حد در دوران بارداري مي‌تواند بر ميزان اعتماد به نفس و عزت نفس مادر تاثير منفي بگذارد و در شديد‌ترين حالت ممكن به افسردگي تبديل شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد علائم افسردگي كليك كنيد.

ثابت ماندن وزن

برخي از خانم‌ها بعد از زايمان، موفق به كاهش وزن خود نمي‌شوند و رسيدن به وزن قبلي برايشان دشوار مي‌شود. اين مسئله باعث آسيب‌هاي جسمي در دراز مدت مي‌شود.

ترك خوردن پوست

يكي ديگر از پيامد‌هاي شايع كه به علت چاقي بيش از حد در دوران بارداري رخ مي‌دهد ترك خوردن پوست در نواحي مختلف بدن است. اين ترك‌ها حتي پس از بارداري و كاهش وزن هم از بين نمي‌روند و همچنان باقي مي‌مانند.

براي دريافت مشاوره در زمينه كودك مي‌توانيد در هر ساعت از روز براي مشاوره تلفني كودك از طريق شماره 02191002360 با برترين متخصصان كلينيك تخصصي ني ني مايند تماس حاصل نماييد.

 

 

 

سوالات متداول

بهترين راه كاهش وزن و تناسب اندام در دوران بارداري چيست؟

همانند تمام دوران‌هاي زندگي بهترين راه براي كاهش وزن و تناسب اندام ورزش صحيح و تغذيه سالم است اما شيوه ورزش صحيح و تغذيه مناسب براي دوران بارداري كمي متفاوت مي‌باشد. از اين جهت براي داشتن يك رژيم سالم و برنامه ورزشي صحيح حتما با يك متخصص مشورت كنيد.

منبع: چاقي بيش از حد در بارداري

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ] [ ۰۸:۳۰:۱۴ ] [ نيني مايند ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی