نيني سايت
ارائه خدمات روانشناسي

بستن لوله رحم يا توبكتومي به عنوان راهي براي يكي از روش‌ها دائمي پيشگيري از بارداري زنان است. بستن لوله‌رحم از دسته عمل‌هاي كم عارضه و ساده است كه زير نظر متخصص و با بيهوشي عمومي يا بي‌حسي موضعي به صورت سرپائي يا با يك روز بستري شدن انجام مي‌شود. اغلب خانم‌هايي كه ديگر قصد باردار شدن ندارند و يا به دلايلي نمي‌خواهند صاحب فرزندي شوند، تصميم به انجام اين عمل مي‌گيرند. با اين حال در موارد پزشك تاكيد بر استفاه از ساير روش‌هاي جلوگيري را دارد و تلاش بر منصرف كردن خانم را خواهد داشت؛ چرا كه در صورت پشيماني احتمال برگرداندن توانايي باروري خانم بسيار پايين است. در صورتي كه در مورد اين روش سوالي داريد، حتما از خدمات مشاوره بارداري استفاده نماييد.

منبع: بستن لوله رحم زنان

مروري بر رحم و لوله‌ها رحمي

يكي از قسمت‌ها دستگاه تناسلي زنان را رحم و لوله‌ها رحمي و تخمدان‌ها تشكيل مي‌دهند. لوله‌هاي رحمي بين رحم و تخمدان قرار داشته و محل عبور تخمك‌ها از تخمدان به رحم است.

بستن لوله‌هاي رحمي مانع عبور تخمك و يا رسيدن اسپرم به آن مي‌گردد و به همين دليل توبكتومي را روش دائمي پيشگيري از بارداري مي‌دانند. براي آشنايي با ساير روش‌هاي جلوگيري از بارداري كليك كنيد.

روش‌هاي انجام بستن لوله رحم

در همه روش‌هايي كه براي بستن لوله‌رحم وجود دارد، لوله‌ها سوزانده يا بريده مي‌شوند و يا به وسيله يك نوار حلقه‌اي بسته مي‌شوند.

از بين روش‌ها موجود مي‌توان به لاپاراسكوپي، ميني لاپاراتومي، هيسترسكوپي، هيستركتومي، لاپاروتومي و كولدوسكوپي اشاره كرد. هم‌چنين لازم به ذكر است لاپاراسكوپي و ميني لاپاراتومي رايج‌تر از ساير روش‌هاست.

بهترين زمان انجام بستن لوله‌هاي رحم

توجه داشته باشيد در هر زمان از سيكل قاعدگي مي‌توان اين عمل را انجام داد. هم‌چنين پس از زايمان و پس از سقط عفوني نيز قابل انجام است.

بستن لوله رحم بلافاصله پس از زايمان سزارين به راحتي انجام مي‌شود.

موارد ممنوعيت عمل بستن لوله رحم

۷ تا ۴۲ روز پس از زايمان براي عمل بستن لوله‌ها اصلا مناسب نيست. موارد ديگري نيز وجود دارد كه پس از برطرف كردن و درمان آن‌ها انجام عمل مانعي ندارد.

در مواردي مانند بيماري‌ها التهابي لگن يا سرطان لگن، خونريزي واژينال بدون علت، پارگي كيسه آب، چاقي، ديابت، سابقه جراحي شكم و لگن، بيماري‌ها دوران بارداري مانند اكلمپسي و پره‌اكلمپسي، افراد مبتلا به آمبولي ريوي و سابقه بيماري‌ها قلبي بستن لوله رحم ممنوعيت داشته و تا برطرف نشدن آن‌ها از انجام عمل بايد خودداري كرد.

امكان بارداري مجدد پس از بستن لوله‌ها رحمي

اين روش معمولا روشي دائمي است. ممكن است پس از بستن لوله رحم بارداري رخ دهد كه از نوع بارداري خارج رحمي است.

در نظر داشته باشيد چنانچه پس از بستن لوله‌ها، تغيير نظر داده و تمايل به بارداري داريد، عمل باز كردن لوله‌ها رحم، عملي مشكل، پر هزينه، سخت و دشوار، نياز به متخصصان جراحي حرفه‌اي و امكانات مناسب دارد.

بنابراين توصيه مي‌شود زناني كه بيشتر از ۳۵ سال سن دارند، به تعداد كافي فرزند دارند، زندگي خوبي با همسرشان دارند و ديگر قصد بارداري مجدد ندارند، اين عمل را انجام دهند.

عوارض عمل

بروز عوارض پس از عمل بستن لوله رحم نادر است. ممكن است اين عمل منجر به اختلال در سيكل قاعدگي و ميزان خونريزي شود. هم‌چنين خطرات ناشي از بيهوشي به دنبال به كار رفتن داروها مربوط به بيهوشي نيز از ديگر عوارض نادر اين عمل است.

فوايد و معايب بستن لوله رحم

همچون هر عمل ديگري، بستن لوله‌رحم نيز مزايا و معايبي به همراه دارد كه در ادامه به آن‌ها اشاره مي‌كنيم.

از مزايا آن مي‌توان به دائمي بودن، اثربخشي بالا، عدم كاهش ميل و توانايي جنسي، عدم عارضه و اثر سوء براي افراد و پايين آوردن ريسك ابتلا به سرطان تخمدان اشاره كرد.

نياز به جراحي و اتاق عمل، عوارض نادر ناشي از بيهوشي و دشوار و پر هزينه بودن عمل باز كردن لوله‌ها در صورت تمايل براي بارداري از معايب بستن لوله رحم به شمار مي‌رود.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه مشاوره بارداري مي‌توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني با برترين متخصصان در مركز كلينيك تخصصي كودك ني ني مايند از طريق شماره 02191002360 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

آيا شخصي بعد از عمل بستن لوله رحم باردار شده؟

بستن لوله رحم به معناي قطع لوله هاي فالوپ است كه مانع از رسيدن اسپرم به تخمك ها مي‌شود، بنابراين حاملگي پيش نميايد و تنها در موارد معدود احتمال بارداري خارج از رحم هست.

عوارض بستن لوله رحم چيست؟

اين عمل كمترين ميزان عوارض را دارد و به ندرت باعث اختلال در قاعدگي و خونريزي ميشود. ساير عوارض نيز مربوط به داروهاي بيهوشي حين عمل است.

منبع: بستن لوله رحم زنان

امتیاز:
بازدید:
برچسب: بستن لوله رحم زنان،
موضوع:
[ ۲۲ آبان ۱۴۰۱ ] [ ۱۲:۰۷:۲۸ ] [ نيني مايند ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی