نيني سايت
ارائه خدمات روانشناسي

كاندوم يا كاپوت يكي از وسايل بهداشت جنسي كه با هدف پيشگيري از بارداري و جلوگيري از انتقال بيماري‌ها مقاربتي مانند هپاتيت، سوزاك، كلاميديا، سفليس و تبخال تناسلي توسط زوجين استفاده مي‌شود. در صورت كاربرد صحيح كاندوم مي‌توان تا ۹۵درصد از بارداري پيشگيري كرد. كاندوم‌ها در دو نوع مردانه و زنانه در بازار موجود است و در ادامه به بحث پيرامون آن مي‌پردازيم. براي آشنايي با ساير روش هاي جلوگيري از بارداري كليك كنيد.

منبع: كاندوم چيست ؟

از كاندوم چه مي‌دانيد؟

يك وسيله غلاف مانند كه در طول رابطه جنسي استفاده شده و تا ميزان زيادي در كاهش انتقال بيماري‌ها مقاربتي و پيشگيري از بارداري موثر است.

كاندوم‌در دو نوع مردانه و زنانه موجود است. كاندوم‌مردانه بيشتر در نوع لاتكس وجود دارد. هم‌چنين در برخي موارد كاندوم مردانه از جنس پلي‌اورتان و پلي‌ايزوپرن نيز ديده مي‌شود.

كاندوم‌يا كاپوت از تماس مستقيم آلت تناسلي زن و مرد حين رابطه جلوگيري مي‌كند. البته لازم به ذكر است كه استفاده ازكاندوم منجر به كاهش لذت جنسي نمي‌گردد.

كاندوم‌اجازه ورود مني كه حاوي اسپرم است را به واژن نداده و به اين ترتيب از بارداري و بيماري‌ها آميزشي جلوگيري مي‌كند.

به خاطر داشته باشيد هيچ‌گاه از يك‌كاندوم دو بار استفاده نكنيد زيرا هركاندوم تنها يك بار قابليت استفاده كردن را دارد. هم‌چنين استفاده همزمان از دو كاندوم‌زنانه و مردانه منجر به ايجاد اصطكاك بين آن دو شده و با افزايش احتمال پارگي‌كاندوم همراه است، در نتيجه ايمني و حفاظت كمتري نسبت به يك‌كاندوم ايجاد مي‌كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد علائم بارداري كليك كنيد.

كاندوم زنانه

كاندوم‌زنانه شايد كمتر به گوش مخاطب رسيده باشد. اين‌كاندوم به شكل يك كيسه از جنس پلي‌اورتان به طول ۱۷ سانتي‌متر است و داخل واژن قرار مي‌گيرد.

كاندوم زنانه نسبت  به نوع مردانه ضخامت كمتري داشته و در نتيجه رابطه جنسي لذت‌ بخش‌تري را براي زوجين فراهم مي‌كند. هم‌چنين قيمت كاندوم زنانه بالاتر است.

يك سمت كاندوم زنانه بسته بوده و داخل واژن قرار گرفته و طرف ديگر آن باز است و حلقه‌هاي آن در اطراف واژن قرار مي‌گيرد. براي پيشگيري از گير كردن كاندوم داخل واژن در سمت بسته آن، حلقه انعطاف‌پذيري وجود دارد.

اين دسته از كاندوم‌ها حساسيت كمتري ايجاد كرده، احتمال بروز بارداري هنگام استفاده از آن‌ها ۲۱درصد است و ۸ساعت قبل از رابطه داخل واژن قرار مي‌گيرد.

كاندوم مردانه

استفاده از كاندوم‌مردانه رايج‌تر بوده، در جنس‌هاي لاتكس، پلي‌ايزوپرن و پلي‌اورتان موجود است. احتمال بروز بارداري هنگام استفاده از آن ۱۸درصد است.

كاندوم‌مردانه به شكل يك كيسه نازك لوله‌مانند بوده كه در حالت نعوظ روي آلت تناسلي كشيده مي‌شود و از ورود مني و اسپرم به داخل واژن حين رابطه جلوگيري مي‌كند.

كاندوم‌هاي مردانه به علت تنوع بالا محبوب‌تر هستند و رضايت جنسي را بالا مي‌برد. كاندوم تاخيري، خاردار، برقي، عروسكي، شياردار، كلاسيك، معطر و كاندوم دهاني از انواع كاندوم‌هاي مردانه هستند.

كاندوم تاخيري

يك درمان موثر براي مرداني كه مشكل زودانزالي دارند، استفاده از كاندوم‌تاخيري است.

بنزوكائين به عنوان ماده تاخيري در نوك كاندوم قرار داشته و با استفاده صحيح ازكاندوم، نوك آلت تناسلي با بنزوكائين آغشته شده و اعصاب اين ناحيه را بي‌حس مي‌كند و به اين ترتيب زمان رابطه و ارضا مرد را افزايش مي‌دهد.

كاندوم برقي

استفاده از اين كاندوم براي كساني كه مشكل نعوظ دارند، توصيه مي‌شود. به اين صورت كه با وارد كردن تكانه‌ها الكتريكي خفيف به آلت تناسلي مرد منجر به بالا رفتن قدرت نعوظ مي‌شود.

هم‌چنين اين‌كاندوم باعث افزايش تحريك زنان و زمان رسيدن به ارگاسم و ارضا شدن زنان مي‌گردد.

كاندوم خاردار

اين‌كاندوم با داشتن زائده‌هايي خارمانند از جنس‌كاندوم لذت جنسي بيشتري را براي زوجين به همراه دارد. لازم به ذكر است كساني كه آستانه درد پاييني دارند و يا واژن آن‌ها آسيب ديده است، از اين‌كاندوم استفاده نكنند.

مزاياي

دسترسي آسان به كاندوم با قيمت مناسب
استفاده آسان در تمامي سنين
در قدرت باروري زنان تاثيري ندارد.
برخي از انواع كاندوم‌مردانه در صورت كاربرد صحيح در درمان مشكلات زودانزالي و نعوظ موثرند.
علاوه بر پيشگيري از بارداري، در كاهش انتقال بيماري‌ها مقاربتي نيز نقش دارد.

معايب

ممكن است لذت جنسي به علت عدم تماس مستقيم آلت تناسلي زن و مرد كاهش يابد.
استفاده از كاندومي كه تاريخ انقضا آن گذشته و يا در اثر برخورد با ناخن يا انگشتر پاره شده، تاثيري ندارد.
ممكن است منجر به بروز حساسيت، سوزش و خارش در زنان شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد قرص ضد بارداري كليك كنيد.

روش نگهداري

در جا خشك و خنك و دور از رطوبت، گرما، نور مستقيم آفتاب نگه‌داري شود.

تاريخ انقضا

اگر كاندومي كه از بسته بيرون مي‌آوريد، خشك، چسبنده و سفت باشد احتمالا تاريخ انقضا آن گذشته و بايد از كاندوم ديگري استفاده كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه بارداري مي‌توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني با برترين متخصصان در كلينيك تخصصي ني ني مايند از طريق شماره 02191002360 تماس بگيريد.

منبع: كاندوم چيست ؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: كاندوم چيست ؟،
موضوع:
[ ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ] [ ۱۱:۲۷:۳۱ ] [ نيني مايند ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی