نيني سايت
ارائه خدمات روانشناسي

دعوا در بارداري ممكنه براي هر زوجي پيش بيايد. بارداري يكي از اتفاقات هيجان‌انگيز و حساس براي زوجين محسوب مي‌شود. با اين حال برخي از زوجين به دليل بارداري ناخواسته، عوامل و مسائل خانوادگي و… دچار مشكلاتي مي‌شوند كه اين تجربه را براي آن‌ها دشوار مي‌كند.

از جمله اين مشكلات پيش آمده مي‌توان به دعوا و خشونت در دوران بارداري اشاره كرد. دعوا و خشونت در بارداري رفتاري است كه مي‌تواند به طور مستقيم و غيرمستقيم سلامت مادر و فرزند را تحت تاثير قرار دهد و بارداري كه يك اتفاق خوشايند در طول زندگي است را به يكي از بدترين دوره‌ها تبديل كند. از آنجايي كه دعوا و خشونت در دوران بارداري مي‌تواند يك تهديد جدي براي سلامت روان و جسم مادر و كودك محسوب شود آشنايي با عوامل و و راهكارهاي مديريت آن مي‌تواند بسيار حائز اهميت باشد. براي دريافت مشاوره بارداري كليك كنيد.

منبع: دعوا در بارداري

دعوا در بارداري

بارداري‌تان هرگز دليلي بر تغيير رفتار و اتمام دعواهاي شما و همسرتان نيست. اگر رابطه‌تان دچار گره‌ها و مشكلاتي است، حتما بايد به دنبال راهكاري اساسي براي حل آن باشيد. پس هرگز از بچه‌دار شدن براي حل مشكلات‌تان استفاده نكنيد. چه بسا احتمال آسيب به جنين و خود شما در بارداري نيز بيشتر مي‌شود.

دعوا در بارداري چه لفظي و چه فيزيكي بر روي جنين تاثير منفي مي‌گذارد. پس اگر هنوز اين مساله در خانه‌تان وجود دارد، هر چه سريع تر از خدمات مشاوره روانشناسي استفاده نماييد. اگر در اثر دعوا احساس مي‌كنيد آسيبي به جنين رسيده، حتما درباره علائم سقط جنين بخوانيد.

علل دعوا در بارداري

بارداري يكي از رويدادهاي لذت بخش در زندگي است، اما برخي از زوجين به هر دليلي دچار خشونت خانگي و دعوا در اين دوران مي‌شوند. در ادامه برخي از دلايل دعوا در بارداري توضيح داده مي‌شود.

تغيير شرايط

يكي از عوامل دعوا در بارداري، تغيير شرايط است. بارداري علاوه بر اينكه يكي از دوران‌هاي شيرين زندگي است مي‌تواند با اضطراب و تنش زيادي به همراه باشد. تولد فرزند به خودي خود باعث ايجاد تغييراتي در زندگي زوجين مي‌شود كه بر عملكردهاي مختلف آنان تاثير مي‌گذارد.

نگراني از وجود بيماري‌هاي ژنتيكي، انجام آزمايش‌هاي غربالگري، باردارهاي ناخواسته و… از جمله عواملي هستند كه نياز به همراهي و حمايت زوجين از يكدگير دارد. اگر هر يك از زوجين نتوانند با شرايط جديد كنار بيايند طبيعتاً دچار دعوا و مشكلاتي مي‌شوند كه بر جنبه‌هاي مختلف زندگي آن‌ها تاثير منفي مي‌گذارد.

دعوا در بارداري به دليل مشكلات ارتباطي بين زوجين

معمولاً زوجيني كه مهارت‌هاي لازم براي مديريت كردن رابطه را در دوران بارداري نمي‌دانند دچار مشكلات ارتباطي مي‌شوند و دعوا و مشاجره‌ها را افزايش مي‌دهند. عمدتاً اين مسئله به دليل مشكل در روابط جنسي پيش مي‌آيد. ممكن است برخي از زوجين شيوه صحيح برقراري رابطه جنسي را در اين دوران ندانند و به همين دليل دچار دعوا در بارداري شوند. در برخي موارد تغييرات ظاهري خانم‌ها مي‌تواند براي همسرشان رضايت بخش و جذاب نباشد و در نتيجه رابطه بين زوجين با مشكلاتي همراه شود.

براي آشنايي با علل و درمان تنفر از همسر در بارداري كليك كنيد.

تغييرات هورموني

مهم ترين علل دعوا در بارداري تغييرات هورموني است. در اين دوران معمولاً خانم‌ها به دليل تغييرات هورموني و مسائل مرتبط با بارداري بيشتر تحريك پذير و حساس مي‌شوند و به طور هيجاني واكنش نشان مي‌دهند. در اين بين اگر مرد با شيوه ارتباط صحيح با همسر باردارش را بلد نباشد مي‌تواند بر اين مشكلات دامن زند و باعث تشديد دعواها و مشاجرات شود. براي آشنايي بيشتر با دوران بارداري كليك كنيد.

پريشاني‌هاي روانشناختي

به دنبال تغييراتي كه در دوره بارداري به دليل مسائل اجتماعي، اقتصادي، زيستي و… براي زوجين رخ مي‌دهد، معمولاً پريشاني‌هاي روانشناختي بروز پيدا مي‌كنند. پريشاني‌هاي روانشناختي نظير افسردگي و اضطراب و… از جمله مسائلي هستند كه بر وضعيت ارتباطي زوجين تاثير منفي مي‌گذارند و مي‌توانند خشونت و دعوا در بارداري را افزايش دهند.

مسائل اقتصادي

يكي از عوامل رايج خشونت و دعوا در بارداري به دليل مسائل اقتصادي رخ مي‌دهد. مسائل اقتصادي مي‌تواند به دليل مشكل در تأمين هزينه‌ها توسط مرد رخ دهد و يا همچنين به دليل خانه نشين شدن زن شاغل به دليل بارداري رخ دهد. برخي از خانم‌هايي كه به شغل‌هاي آزاد مشغول هستند ممكن است به دليل بارداري نتوانند در دوره‌اي كار كنند و در تامين هزينه‌ها به همسرشان كمك كنند. همين مسئله مي‌تواند باعث بروز مشكلات و دعواهايي بين زوجين شود.

نام فرزند

يكي از عوامل دعوا در بارداري، انتخاب نام فرزند است. تفاوت نظر در انتخاب نام نوزاد و به تفاهم رسيدن و اتفاق نظر در يك اسم براي برخي از زوجين دشوار است. با مشورت و به نتيجه رسيدن براي نام فرزند، از شدت دعوا ها كاسته و آرامش روان خود را الويت قرار دهيد.

عوارض دعوا و خشونت خانگي در دوران بارداري

خشونت و دعوا در بارداري مي‌تواند تاثيرات كوتاه مدت و بلند مدتي بر وضعيت مادر و فرزند به همراه داشته باشد. جدي‌ترين مسئله‌اي كه مي‌تواند رخ دهد مرگ و سقط جنين به دليل وارد شدن ضربه به شكم مادر است. وارد شدن ضربه‌ و يا استرس‌هاي بيش از اندازه شديد مي‌تواند منجر به سقط جنين يا زايمان زودرس شود. هرچقدر كه بارداري در ماه‌هاي اوليه باشد احتمال سقط جنين بيشتر مي‌شود.

علاوه بر اين بروز خشونت و دعوا در بارداري مي‌تواند بر وضعيت سلامت روان مادر و فرزند تاثير منفي بگذارد، به طوريكه با افزايش مشاجره‌ و دعواها هورمون كورتيزول در بدن مادر به مقدار بيشتري توليد مي‌شود. هورمون كورتيزول همان عاملي است كه مي‌تواند باعث ايجاد پريشاني‌هاي روانشناختي زيادي مانند اضطراب و استرس و.. شود. هورمون كورتيزول توانايي رد شدن از جفت را دارد و مي‌تواند بر وضعيت جنين تاثير منفي بگذارد. در نتيجه نوزاد متولد شده در سال‌هاي بعد به احتمال بيشتري مستعد ابتلا به اختلالات هيجاني و رفتاري مختلف مي‌شود.

براي آشنايي بيشتر با راه هاي درمان انواع مشكلات در بارداري كليك كنيد.

راهكارهاي بهبود روابط و مديريت دعوا در بارداري

بهبود روابط عاطفي

برخي از زوجين به دليل قطع روابط‌جنسي در دوران بارداري دچار كاهش صميمت مي‌شوند. اين مسئله بر جنبه‌هاي ديگر روان و جسم آن‌ها تاثير منفي مي‌گذارد. زوجين بايد بدانند كه انجام رابطه‌جنسي در دوران بارداري مانعي ندارد (فقط در موارد خاص پزشك رابطه را ممنوع مي‌كند) و مي‌توانند با رعايت نكات ساده اين كار را به طور صحيح انجام دهند. اينگونه ارتباط صميمي بين خودشان را حفظ كرده و از بروز دعوا در بارداري جلوگيري مي‌كنند. براي آشنايي با شيوه‌هاي صحيح رابطه جنسي در دوران بارداري مي‌توانيد از يك روانشناس و يا مشاور امور جنسي كمك بگيريد.

آشنايي با مهارت‌هاي زندگي

آشنايي با مهارت‌هاي زندگي يكي از عوامل پيشگيري كننده دعوا در بارداري و محافظ براي قبل، حين و بعد از بارداري است. زوجين قبل از تصميم به ازدواج و يا بچه دار شدن بايد با مهارت‌هاي اساسي مديريت زندگي و آموزش‌هاي اساسي در ارتباط با شيوه صحيح رفتار در بارداري آشنا شوند. بهتر است زوجين قبل از تصميم‌گيري براي باردار شدن براي دريافت اين آموزش‌ها از يك روانشناس كمك بگيرند. علاوه بر اين اگر در حين بارداري دچار چنين مشكلاتي شده‌ايد، بهتراست در اولين گام از يك متخصص كمك بگيريد و اجازه ندهيد كه مشكل‌تان گسترش پيدا كند و بر ساير جنبه‌هاي زندگي‌تان تاثير منفي بگذارد.

روش‌هاي مديريت استرس

روش‌هاي مديريت استرس و تكنيك‌هاي آرام سازي مي‌تواند براي كوتاه مدت و بلند مدت موثر واقع شود و از بروز تحريك پذيري، پرخاشگري، مشاجره ودعوا در بارداري پيشگيري كند. عمدتا زوجين در دوران بارداري با مشكلاتي مواجه مي‌شوند كه آرامش آن‌ها را بهم مي‌زند و بر تنش آن‌ها مي‌افزايد، در چنين مواقعي مراجعه به روانشناس و آشنايي با روش‌هاي مديريت استرس مي‌تواند يك اقدام موثر باشد.

بيشتر بخوانيد: ضربه به شكم در بارداري

براي يكديگر وقت بگذاريد

يكي از راهكارهاي بهبود دعوا در بارداري، وقت كافي گذاشتن براي يكديگر است. بسياري از آقايان براي مقدمات به دنيا آمدن فرزند و كيفيت زندگي به شدت مشغول كار و پس انداز هستند. و براي خانم هاي خود وقت نمي‌گذارند، بدترين رفتار با خانم باردار، بي توجهي به او است. براي پيشگيري از اين عوامل براي همسر خود وقت بگذاريد.

كلام آخر

دعوا در بارداري شرايط مادر و فرزند را به خطر مي‌اندازد و سبب بروز عوامل مختلفي مانند اضطراب، استرس و مشكلات جسمي و … مي‌شود. براي جلوگيري از اين اتفاقات ناخوشايند با روانشناسان در ارتباط باشيد. مركز مشاوره ني ني مايند به صورت تلفني و حضوري به شما عزيزان خدمات ارائه مي‌دهد. براي كسب اطلاعات بيشتر روي لينك زير كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه دعوا در بارداري مي‌توانيد در هر ساعت از روز براي مشاوره تلفني كودك از طريق شماره 02191002360 با برترين متخصصان كلينيك تخصصي ني ني مايند تماس حاصل نماييد.

 

سوالات متداول

آيا رابطه‌جنسي مي‌تواند باعث كاهش دعوا در دوران بارداري شود؟

يكي از عوامل بدرفتاري و پريشاني‌هاي رواني در دوران‌بارداري مي‌تواند به علت عدم برقراري رابطه جنسي رخ دهد. زوجين بايد بدانند كه برقراري رابطه جنسي مگر به دليل مشكل پزشكي مانعي ندارد و زوجين با رعايت نكات ساده و انتخاب پوزيشن‌هاي مناسب دوران بارداري مي‌توانند به راحتي رابطه جنسي داشته باشند.

براي عضويت در اينستاگرام (ذهن نو) كليك كنيد

آخرين تحقيقات علمي روانشناسي

 

ورود به صفحه

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

سراسر كشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفني با موبايل و رزرو وقت حضوري

شماره تماس با موبايل : 02191002360

منبع: دعوا در بارداري

امتیاز:
بازدید:
برچسب: دعوا در بارداري،
موضوع:
[ ۱۴ دى ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۲۸:۳۳ ] [ نيني مايند ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی