نيني سايت
ارائه خدمات روانشناسي

دست بزن در كودك اگر درمان نشود تا بزرگسالي با او همراه خواهد شد. اين رفتار به عوامل مختلفي بستگي دارد كه مهمترين آنها رفتار و تربيت والدين است. كودكان از ابتداي تولد كتك زدن را با خود همراه نمي‌آورند. پس با مشاهده رفتار والدين و تربيتي كه توسط پدر و مادر صورت مي‌گيرد، كودك رفتارها را آموزش مي‌بيند. والدين براي جلوگيري از اين اتفاق بايد مهارت هاي آموزشي را به كودكان ياد بدهند.

به كودكان آموزش دهيد كه با استفاده از بيان احساسات و هيجانات، خود را تخليه كند. به او بگوييد كه براي رفع نيازها حتما لازم به كتك كاري، جيغ و گريه نيست. براي نحوه آموزش مهارت هاي يادگيري از روانشناسان كودك كمك بگيريد. براي دريافت مشاوره كودك كليك كنيد.

منبع: دست بزن در كودك | چرا بچم دست بزن داره ؟

دست بزن در كودك

دست به زن در كودك يكي از مشكلات شايع در والدين است. پدر و مادر ها در صورت مشاهده اين رفتار كودكان را تنبيه مي‌كنند. اما آگاه باشيد كه تنبيه به هر شكلي در كودكان، رفتار بد آنها را تشديد مي‌كند. تربيت درست كودك، آموزش رفتار با ديگران و واكنش مناسب در برابر رفتارهاي كودك از رفتار دست بزن در كودك پيشگيري مي‌كند.

اما اگر فرزند شما با اين مشكل مواجه بود بايد علل رفتار را ريشه يابي كرد تا درمان مناسبي براي علل اين رفتار صورت بگيرد. والدين بايد با آموزش هاي لازم و كمك از روانشناسان متخصص در حوزه كودك نحوه رفتار با فرزند خود را آموزش ببينند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه تربيت فرزند كليك كنيد.

علل دست بزن در كودك

كتك و دست بزن در كودكان با پرخاشگري زير 2 سال متفاوت است. كودكان دست بزن را يا از ديگران مشاهده كرده اند يا ياد گرفته اند. بنابراين بايد علل دست‌بزن در كودك را بررسي كنيم و مهارت هاي لازم را آموزش دهيد. در ادامه به علل دست بزن در كودك اشاره كرده ايم.

براي دنبال كردن صفحه اينستاگرام ذهن نو كليك كنيد.

1. تنبيه بدني كودك

يكي از عوامل دست بزن در كودك، كتك خوردن مداوم كودك از پدر يا مادر است كه باعث از بين رفتن ترس او مي‌شود. همين امر باعث مي‌شود كه كودك كتك زدن را كار بدي نداند. تنبيه بدني كودكان عوارض و پيامدهاي بدي را به دنبال دارد و با اين كار به كودك آموزش مي‌دهيد كه دوست داشتن پدر و مادر با كتك تناقض ندارد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه تنبيه بدني كودك كليك كنيد.

2. دست به بزن در كودكان براي جلب توجه

يكي از علل دست بزن در كودك، جلب توجه است. شايد كودك با هر بار كتك، والدين به او توجه مي‌كنند. به همين دليل آموزش مي‌بيند كه براي توجه بايد كتك بزند. گاهي اين توجه مثبت و گاهي منفي است، اما مهم در معرض ديد بودن است. كودكان براي جلب توجه هر كاري را انجام مي‌دهند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه جلب توجه در كودكان كليك كنيد.

3. تشويق به كتك

تشويق به كتك نوعي از علل دست بزن كودك است. احتمالا شنيده ايد كه برخي از والدين كودكان را به كتك زدن تشويق مي‌كنند. براي مثال: اگر فلان كودك تورو زد توام اونو بزن!!! با اين روش كودك ياد مي‌گيرد كه دست‌بزن كار خوبي است.

4. دست بزن در كودكان به علت عصبانيت

گاهي كودكان براي تخليه هيجانات و خشم شروع به كتك مي‌كنند. كودكان روش هاي زيادي براي تخليه هيجانات خود بلد نيستند و فقط از راه جيغ، سر و صدا، درگيري و كتك خود را تخليه مي‌كنند. عصبانيت نوعي بيانگر دردها و ناكامي هاي كودكان است كه با كتك و دست بزن فروكش مي‌كند. همه ما كودكاني را ديده ايم كه زمان عصبانيت شروع به زدن ديگران مي‌كند. عصبانيت يكي از علل دست بزن در كودك است.

براي آشنايي با راه هاي كاهش پرخاشگري كودكان كليك كنيد.

5. رسيدن به خواسته ها

يكي از علل دست بزن در كودك، رسيدن به خواسته ها است. اگر فقط يك بار نيازهاي كودك خود را با دست بزن او برطرف كرده باشيد، او عادت به اين رفتار خواهد كرد و براي هر خواسته خود شروع به كتك خواهد كرد.

6. محبت بيش از حد

محبت بيش از حد يا به نحوي با هر ساز فرزند رقصيدن يكي از علل دست بزن در كودك است. اين رفتار والدين نشان از غلط نبودن هر كار كودك است. و به او اجازه هر اشتباهي داده مي‌شود.

7. رفتار والدين

شايد مهم‌ترين علل دست بزن در كودك، مشاهده باشد. كودكان آينه رفتار والدين هستند. كودكاني كه در خانواده اي پر تنش با تنبيه بدني به دنيا آمده اند، به مرور عين رفتار والدين خود عمل مي‌كند. والدين پر رنگ ترين نقش در تربيت كودكان خود دارند.

حتما درباره تاثير دعواي والدين بر فرزندان كليك كنيد.

چگونگي واكنش به دست بزن در كودك

واكنش والدين با دست بزن در كودك، اين رفتار را تقويت يا تضعيف مي‌كند. شما با رفتار خود راه درست و غلط را به كودك خود آموزش مي‌دهيد. در ادامه در رابطه با چگونگي واكنش به دست بزن در كودك اشاره كرده ايم.

  • در تربيت كودكان خود به او رفتار درست و غلط را آموزش دهيد. اگر دعوايي در بيرون، فيلم، تلويزيون و … رخ داد. و شروع به كتك كاري شد از عواقب آن به كودك خود بگوييد.
  • سعي كنيد به كودك خود در رابطه با امنيت او اطمينان دهيد. و به او بگوييد كه در كنارش و مراقبش هستيد.
  • كودكان براي تخليه هيجان نياز به گريه و جيغ دارند. بهتر است جلوي اشك و داد او را نگيريد تا به اين صورت آرام شود.
  • از برطرف كردن نيازهاي كودك خود در حال كتك زدن دست برداريد. به گونه اي كه عادت به اين رفتار بد نكند.
  • اگر دعوايي بين كودكان رخ داد به سرعت او را از صحنه خارج كنيد و بعد كه آرام شد با او صحبت كنيد.
  • عذر خواهي و پذيرش اشتباه را به كودك خود آموزش دهيد.
  • زماني كه كودكتان واكنش درستي به خشم خود نشان داد، به او پاداش بدهيد و تشويقش كنيد.
  • با كمك روانشناس ريشه و علل دست بزن در كودك را بررسي كنيد. و به دنبال راهكار مناسب با او باشيد.

براي دريافت مشاوره تلفني كودك كليك كنيد.

راه هاي جلوگيري از دست بزن داشتن در كودك

دست بزن در كودكان اگر ريشه يابي و جلوگيري نشود تا بزرگسالي با او همراه خواهد شد. براي جلوگيري از دست بزن در كودكان راه هايي وجود دارد كه در ادامه به آنها اشاره كرده ايم.

1. در صورت كتك كاري كودكتان را سريعا جدا كنيد

اولين مرحله براي جلوگيري از دست بزن در كودك، جدا كردن او از محل حادثه است. او را به گوشه اي ببريد و با آرامش با كودك خود صحبت كنيد و به او توضيح دهيد. كه در هنگام تنهايي به نيازها و خواسته هاي او پاسخ خواهيد داد.

2. توجيهات كودك خود براي كتك زدن را نپذيريد

قطعا زماني كه كودكتان را براي اين اتفاق دعوا كنيد به شما توضيحاتي براي توجيه رفتار خود خواهد داد. توضيحات او را قبول نكنيد و به او بگوييد هيچ توجيهي قابل قبول نيست و كار اشتباهي است. از فرزندتان بخواهيد تا معذرت خواهي كند.

3. ارتباط كلامي را آموزش بدهيد

براي جلوگيري از دست بزن در كودك، آموزش ارتباط كلامي لازم است. به كدك ياد دهيد تا احساسات و هيجانات خود را به زبان بياورد. با كتك كاري، جيغ و گريه كسي متوجه نيازهاي او نخواهد شد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مهارت هاي ارتباطي كودكان كليك كنيد.

4. محبت به كودك را فراموش نكنيد

گاهي كودكان براي جلب توجه شروع به كتك كاري مي‌كنند. براي جلوگيري از دست بزن در كودك به او محبت كنيد. مشغله شغلي، فكري و زندگي واليدن، كودكان را از ابراز علاقه محروم مي‌كند. براي سلامت روان فرزندان هر روز زمان مشخصي را براي وقت گذراندن با كودك خود سپري كنيد.

5. در رفتار خود تجديد نظر كنيد

همانطور كه گفته شد يكي از علل دست بزن در كودك، مشاهده رفتار والدين بود. عصبانيت، فرياد و كتك زدن بر سر كودكان آنها را با اين رفتار آشنا خواهد كرد. براي جلوگيري از دست بزن در كودك، والدين نيز بايد دقت بر رفتار خود داشته باشند.

6. كودك را به كاري اجبار نكنيد

ششمين راهكار براي جلوگيري از دست بزن در كودك، مجبور نكردن او به كارهاي متفاوت است. درخواست كارهاي گروهي و عمل كردن به آنها زماني صحيح است كه كودك علاقه اي به اين كار داشته باشد. اگر به اجبار از او بخواهيد كه با كودكي بازي كند، قطعا به دعوا ختم خواهد شد.

7. آموزش مهارت حل مشكل به كودك

آخرين راهكار براي جلوگيري از دست بزن در كودك، يادگيري مهارت ها است. به كودك خود مهارت هاي حل مشكل را آموزش دهيد. و از او بخواهيد در موقعيت هاي مختلف و شرايط سازگار باشد و احساسات خود را بيان كند. با نمايش، عروسك بازي، كتاب داستان، كارتون و بازي اين مهارت ها را به كودك خود آموزش دهيد.

8. حتما براي بررسي سلامت به متخصص مراجعه كنيد

شايد براي تان غير قابل قبول باشد. اما احتمال وجود يك اختلال جدي تر در كودك تان وجود دارد. بنابراين حتما براي چكاپ هم كه شده، فرزندتان را به متخصص كودك ببريد. براي آشنايي با انواع اختلالات رفتاري كودكان كليك كنيد.

كلام آخر

كتك زدن كودك توسط والدين اين اجازه را به او مي‌دهد كه اگر خشمگين شد بايد شروع به پرخاشگري كند. رفتار والدين به شدت بر تربيت كودكان تاثير گذار است. اگر والدين آموزش رفتار صحيح با كودك را ببينند با چنين مشكلي مواجه نخواهند شد.

كمك روانشناس و مشاوران كودك آينده فرزند شما را تضمين مي‌كند. مركز مشاوره ني ني مايند به صورت تلفني و حضوري به شما عزيزان خدمات ارائه مي‌دهد. براي كسب اطلاعات بيشتر روي لينك زير كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه دست بزن در كودك مي‌توانيد در هر ساعت از روز براي مشاوره تلفني كودك از طريق شماره 02191002360 با برترين متخصصان كلينيك تخصصي ني ني مايند تماس حاصل نماييد.

براي عضويت در اينستاگرام (ذهن نو) كليك كنيد

آخرين تحقيقات علمي روانشناسي

 

ورود به صفحه

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

سراسر كشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفني با موبايل و رزرو وقت حضوري

شماره تماس با موبايل : 02191002360

منبع: دست بزن در كودك | چرا بچم دست بزن داره ؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ دى ۱۴۰۱ ] [ ۰۳:۵۲:۵۹ ] [ نيني مايند ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی