نيني سايت
ارائه خدمات روانشناسي

بيماري واريكوسل يك اختلال مردانه است. اين بيماري از شايع‌ترين عوامل كاهش تعداد و كيفيت اسپرم در مردان نيز به شمار مي‌رود. در اين بيماري شبكه‌ سياهرگي بالاي بيضه دچار پيچ‌خوردگي و اتساع مي‌شود. به دليل تغيير كيفيت و تعداد اسپرم‌هاي توليد شده در بيماري‌واريكوسل ممكن‌است منجر به ناباروري مردان نيز شود.

با اين حال‌Varicocele قابل اصلاح است. البته برخي از افراد مبتلا به‌Varicocele با مشكلات ناباروري مواجه نمي‌شوند. پزشك پس از معاينه مي‌تواند اين بيماري را تشخيص دهد و درمان را آغاز كند. تنها روش درمان‌Varicocele جراحي است. براي آشنايي بيشتر با واريكوسل، علائم، درمان و مراقبت‌هاي پس از درمان همراه ما باشيد. براي دريافت خدمات مشاوره جنسي كليك كنيد.

منبع: واريكوسل | علائم ، علل و درمان واريكوسل

بيماري واريكوسل چيست؟

واريكوسل (Varicocele) را مي‌توان نوعي واريس بيضه در نظر گرفت. بيضه‌ها درون كيسه بيضه قرار گرفته‌اند و علاوه بر آن‌ها، عروق سرخرگي و سياهرگي كه وظيفه خونرساني به غدد تناسلي را بر عهده دارند نيز درون كيسه بيضه قرار گرفته‌اند. پيچ خوردن، بزرگ شدن و به طور كلي اختلال در شكل و كاركرد سياهرگ‌هاي بيضه موجب به وجودآمدن بيماري‌واريكوسل مي‌گردد.

بيماري‌Varicocele نسبتا بيماري شايعي است. هم‌چنين مهم‌ترين عامل تغيير كيفيت و كاهش تعداد اسپرم نيز به شمار مي‌رود. در نتيجه بيماري‌واريكوسل مي‌تواند از عوامل ايجادكننده ناباروري در مردان باشد. تشخيص و درمان‌Varicocele براي اصلاح موارد ناباروري لازم و ضروري است.

بيشتر مواردVaricocele يك طرفه و اغلب سمت چپ را درگير مي‌كند، زيرا سياهرگي كه خون بيضه چپ را به سياهرگ كليوي مي‌برد نسبت به سمت راست بلندتر و با زاويه عمودتر قرار دارد. شيوع‌Varicocele در سنين زير ۱۰سال نادر است و بيشتر در مردان جوان و مرداني كه با ناباروري مراجعه مي‌كنند، ديده مي‌شود.

لطفا به صفحه اينستاگرام ذهن نو مراجعه كنيد.

علائم و نشانه هاي واريكوسل

معمولا افراد مبتلا به‌واريكوسل از علامت خاصي شكايت نمي‌كنند. درحالي‌كه اين افراد علائمي دارند اما متوجه آن‌ها نمي‌شوند. برخي از علائم و نشانه‌هاي Varicocele به شرح زير است.

_ اختلال در باروري

_ لمس توده يا گره بدون درد در كيسه بيضه

_ تغيير در اندازه بيضه‌ها (معمولا بيضه سمت چپ بزرگتر و سنگين‌‌تر است)

_ بزرگ شدن و پيچ خوردگي رگ‌هاي درون كيسه بيضه كه شبيه به كيسه پر از كرم است

درد: اين درد پس از انجام فعاليت‌هاي سنگين افزايش مي‌يابد. هم‌چنين درد با ايستادن طولاني شدت يافته و با دراز كشيدن تا حدودي تسكين مي‌يابد.

تشخيص Varicocele

معاينه فيزيكي روش معمول تشخيص بيماري‌Varicocele در مردان است. كيسه بيضه به علت بزرگ شدن و پيچ خوردگي سياهرگ‌ها ظاهري كرمي شكل پيدا مي‌كند كه در معاينه قابل مشاهده و لمس است.

اگرواريكوسل به قدر كافي رشد نكرده باشد، پزشك از بيمار مي‌خواهد نفس عميقي بكشد و بيني خود را نگه دارد. سپس به بررسي عروق متسع شده بيضه پرداخته تا بتواندVaricocele را تشخيص دهد.

همه موارد Varicocele با معاينه فيزيكي قابل تشخيص نيست. بنابراين پزشك در چنين مواردي از سونوگرافي كمك مي‌گيرد. با فرستادن امواج صوتي به داخل بدن مي‌توان به تصاوير دقيقي دست يافت. اين تصاوير به تشخيص دقيق و نهايي واريكوسل و رد ساير بيماري‌ها كمك مي‌كند.

براي آشنايي با انواع راه هاي جايگزين براي فرزندآوري مشاوره بارداري دريافت نماييد.

درمان واريكوسل

شايد برخي افراد با شنيدن‌ Varicocele و خطر ناباروري نگران و مضطرب شوند. به آن‌ها متذكر شويد كه واريكوسل يك بيماري خوش‌خيم و قابل اصلاح است. درمان دارويي براي‌واريكوسل وجود ندارد و تنها به كمك روش جراحي مي‌توان آن را درمان نمود. هدف از جراحي‌واريكوسل، هدايت صحيح جريان خون در سياهرگ‌ها و عروق كيسه بيضه است.

كيفيت اسپرم‌ها را مي‌توان با درمان‌واريكوسل افزايش داد، البته همواره‌واريكوسل كيفيت اسپرم‌ها را تغيير نمي‌دهد. گاهي درمان‌واريكوسل ممكن است با عوارضي براي فرد همراه باشد. عود مجدد Varicocele، عفونت، آسيب به سرخرگ‌ها و ساير عروق، هيدروسل يا تجمع مايع در كيسه بيضه از عوارض درمان‌Varicocele به شمار مي‌روند.

براي آشنايي با ساير دلايل ناباروري مردان كليك كنيد.

مراقبت‌هاي پس از درمان

  • اغلب افرادي كه تحت عمل جراحي قرار مي‌گيرند، همان روز يا حداكثر تا روز بعد مرخص خواهند شد.
  • فرد روز اول بعد از جراحي محدوديت حركت دارد و تنها در صورت لزوم بايد حركت كند.
  • اگر محل عمل طي دو الي سه روز پس از جراحي فاقد ترشح باشد، مي‌توانيد پانسمان را برداشته و استحمام كنيد.
  • مصرف مايعات چند ساعت پس از عمل آغاز مي‌شود.
  • تقريبا فرد دو هفته بايد استراحت كرده و پس از دو هفته فعاليت‌هاي روزمره را انجام دهد. از انجام فعاليت‌هاي سنگين پس از دو هفته همچنان خودداري نمايد.
  • ۷ تا ۱۰ روز بعد براي كشيدن بخيه‌ها اقدام كنيد.
  • بهتر است رابطه جنسي را حداقل يك هفته پس از عمل مجددا آغاز نماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه بيماري‌هاي مردان در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني با برترين متخصصان در مركز كلينيك تخصصي كودك ني ني مايند از طريق شماره 02191002360 تماس بگيريد.

براي عضويت در اينستاگرام (ذهن نو) كليك كنيد

آخرين تحقيقات علمي روانشناسي

 

ورود به صفحه

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

سراسر كشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفني با موبايل و رزرو وقت حضوري

شماره تماس با موبايل : 02191002360

منبع: واريكوسل | علائم ، علل و درمان واريكوسل

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۸ دى ۱۴۰۱ ] [ ۱۲:۵۲:۴۹ ] [ نيني مايند ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی