نيني سايت
ارائه خدمات روانشناسي

تغذيه دوران بارداري از آنجا اهميت زيادي دارد كه هر آنچه ميل مي‌كنيد مستقيما به جنين كوچكي كه در حال رشد است، منتقل مي‌شود. از همين رو تغذيه سالم در دوران بارداري از اهميت زيادي برخوردار است. در اين دوران بيشتر از كميت غذا بايد به كيفيت آن توجه كنيد. احتمال خيلي زياد بارداري اشتهاي شما را زياد كرده اما نبايد اين اشتهاي زياد باعث شود مواد غذايي مضر را بيش از اندازه مصرف كنيد. توصيه مي كنيم مقاله علائم بارداري را مطالعه نماييد.

مصرف مواد غذايي سرشار از كلسيبم، پروتئين، آهن، ويتامين و … در اين دوران ضروري است. از طرف ديگر برخي مواد غذايي را بايد محدود كنيد و برخي ديگر مانند الكل و كافئين را بايد به طور كلي حذف نماييد. اگر براي سلامتي خود و مهمان كوچك‌تان ارزش قائل هستيد اطلاعات خود را در زمينه تغذيه دوران بارداري افزايش دهيد. براي دريافت اطلاعات بيشتر مشاوره بارداري دريافت نماييد.

منبع: تغذيه دوران بارداري ماه به ماه

تغذيه دوران بارداري

در دوران بارداري لازم نيست غذاي خاصي مصرف كنيد يا حجم غذايي خود را دو سه برابر كنيد! تنها لازم است مواد غذايي مفيد را در رژيم غذايي خود اضافه كنيد.

اگر هوس خوراكي‌هاي ناسالم مانند چيپس و لواشك و .. را داشتيد خودتان را محروم نكنيد اما زياده روي هم نكنيد. رژيم غذايي سالم در دوران بارداري بايد متنوع، سالم و داراي كالري مناسب باشد. توصيه مي كني مقاله ورزش در بارداري را مطالعه نماييد.

غذاهايي كه در طول روز مصرف مي‌كنيد بايد اين پنج گروه غذايي را شامل شوند:

  1. غلات
  2. سبزيجات
  3. ميوه ها
  4. گوشت
  5. لبنيات.

غلات مفيدند و به شما كمك مي‌كنند احساس سيري كنيد بهتر است در دوران بارداري از نوع سبوسدار غلات استفاده نماييد. سبزيجات علاوه بر اين كه مزاياي زيادي براي بدن دارند، به رفع يبوست دوران بارداري كمك مي‌كنند. ميوه‌ها سرشار از ويتامين هستند و براي زيبايي و سلامت بچه توصيه مي‌شوند. توصيه مي كنيم مقاله تعيين جنسيت جنين را مطالعه نماييد.

گوشت مرغ، ماهي و گوشت چهارپايان خون سازند و براي رشد بچه و تامين سلامت مادر ضروري‌اند. كلسيم يكي از مفيدترين مواد معدني براي زنان باردار است و لبنيات منابع خوبي براي تامين كلسيم بدن مي‌باشند.

اگر قبل از بارداري عادت به خوردن ميان وعده نداشتيد اين عادت را در خود ايجاد كنيد. خوردن 4 ميان وعده در طول روز هم انرژي شما را تامين مي‌كند و هم از خوردن يكباره حجم زيادي از غذا كه قاتل سيستم گوارشي شماست، جلوگيري به عمل مي‌آورد. مغزها و ميوه‌ها بهترين ميان وعده براي بانوان باردار هستند. پيشنهاد مي‌شود مقاله دوران بارداري را مطالعه نماييد.

 

تغذيه دوران بارداري ماه به ماه

در تمام ماه‌هاي بارداري خوردن غذاهاي خون ساز، سرشار از كلسيم و ويتامين ضروري است. در هر ماه از بارداري به تناسب اين كه كدام قسمت بدن جنين در حال شكل‌گيري است، بايد يك ماده غذايي خاص را مصرف نماييد.

تغذيه ماه اول

آغاز فعاليت قلب: در ماه اول بارداري قلب جنين كوچك شما شكل مي‌گيرد و شروع به تپيدن مي‌كند. براي كمك به عملكرد قلب او بهتر است غذاهاي خون ساز مصرف كنيد. مثلا انار يك ميوه خون ساز است و مصرف آن به زنان باردار توصيه مي‌شود.

انرژي: شما براي به دنيا آوردن كوچولوي‌تان به انرژي زيادي احتياج داريد. خرما يك ماده غذايي انرژي بخش و مفيد است. طبع گرم اين ماده به افزايش انرژي و جلوگيري از سستي كمك مي‌كند. علاوه بر تمام اين‌ها خرما سوخت مغز است و سوخت و ساز بدن را نيز بالا مي‌برد.

يبوست: يكي از مشكلاتي كه اكثر زنان در دوران بارداري به آن دچار مي‌شوند يبوست است. براي رفع يبوست غذاهاي فيبردار و سبزيجات مصرف كنيد. انجير خشك و تازه نيز در رفع يبوست به شما كمك مي‌كند.

غذاهاي مفيد ديگري كه بهتر است درماه اول مصرف شوند عبارتند از؛ نخود، مغزها به خصوص گردو، لبنياتي مانند ماست، شير، پنير و كشك.

تغذيه ماه دوم بارداري

آيا دوست داريد فرزند شما پس از تولد استخوان‌هاي قوي و محكم داشته باشد و در سنين بالا دچار پوكي استخوان نشود؟ اگر جواب شما مثبت است بايد از همين دوران جنيني استخوان‌هاي او را تقويت كنيد.

متخصصان به زنان باردار توصيه مي‌كنند كه در ماه دوم بارداري بادام مصرف كنيد. بادام حاوي كلسيم فراوان است و به تقويت مغز استخوان انسان كمك مي‌كند. بهتر است بادام را همراه با شربت عسل و به صورت پودر شده مصرف نماييد.

تغذيه ماه سوم

در اين ماه قرار است تارهاي صوتي و اعضاي حسي جنين كوچك شما شكل بگيرد. براي رشد بهتر جنين در اين ماه بهتر است اين غذاها را مصرف نماييد:

گندم: گندم سرشار از ويتامين E است. اين ويتامين كمك مي‌كند كوچولوي شما زيباتر شود. گندم را به صورت حليم يا جوانه مي‌توانيد مصرف كنيد.

سيب: خوردن سيب در ماه سوم بارداري توصيه مي‌شود. اين ميوه كامل و خوشمزه سبب گرم شدن معده و هضم بهتر غذا مي‌شود. اگر مدام حالت تهوع داريد سيب بخوريد چرا كه بسيار به رفع تهوع كمك مي‌كند.

شير: شير ماده‌اي مفيد و سرشار از ويتامين و كلسيم است اما طبع سرد دارد. بهتر است در ماه سوم شير را به همراه چند عدد خرما مصرف كنيد. خوردن شير قبل از خواب، به خواب راحت شما كمك مي‌كند.

گوشت كباب شده: جنين شما در تمام اين 9 ماه به غذاهاي خون ساز نياز دارد. در ماه سوم بهتر است گوشت كبابي شده مصرف كنيد تا هم از خاصيت خون سازي آن بهره بگيريد و هم از ويتامين ب موجود در آن استفاده كنيد.

توصيه مي كنيم مقاله سه ماه اول بارداري را مطالعه نماييد.

تغذيه ماه چهارم بارداري

در اين ماه موهاي جنين كوچك شما در مي‌آيند و رشد مي‌كنند. خوردن اين مواد غذايي در ماه چهارم به شما كمك خواهد كرد:

-انجير (حاوي كلسيم و خون ساز)

-سيب درختي (ضد تهوع و كمك كننده هضم غذا)

-روغن زيتون (بهترين روغن در دوران بارداري)

-انار (خون ساز)

تغذيه ماه پنجم

در اين ماه كم كم مي‌توانيد تكان‌هاي فرزندتان را حس كنيد. به همين دليل ماه پنجم بارداري ماه حركت ناميده مي‌شود.

بهترين مواد غذايي در اين ماه خرما و تخم مرغ است. خرما همانطور كه پيش‌ترهم گفته شد يك قند طبيعي مفيد و انرژي زاست. تخم مرغ نيز يك ماده غذايي سرشار از فايده است. تخم مرغ حاوي پروتئين و ب12 است. وجود ويتامين ب12 در اين ماده غذايي باعث مي‌شود تخم مرغ داروي اعصاب ناميده شود.

مصرف غذاهاي خون ساز و سرشار از كلسيم كه پيش‌تر به شما معرفي شد را در اين ماه فراموش نكنيد. پيشنهاد مي‌شود مقاله ورزش در بارداري كليك كنيد.

تغذيه ماه ششم بارداري

ماه بعد قرار است سيستم عصبي كودك شما فعال شود و شروع به كار كردن كند. براي كمك به فعاليت سيستم عصبي فرزندتان زيتون مصرف كنيد. زيتون را هم به صورت ساده و هم به صورت پرورده مي توانيد ميل كنيد. زيتون پرورده اي كه با گردوي تازه و رب انار طبيعي تهيه شده باشد يك غذاي بسيار مفيد براي مادر باردار است.

خوردن انجير در اين ماه هم توصيه مي‌شود چرا كه هم يك قند طبيعي و مفيد است، هم به رفع يبوست كمك مي‌كند و هم سرشار از كلسيم مي‌باشد.

توصيه مي كنيم مقاله سه ماه دوم بارداري را مطالعه نماييد.

تغذيه ماه هفتم بارداري

در اين ماه دستگاه عصبي كودك شما راه مي‌افتد و سيستم اعصاب او فعال مي‌شود. اگر مي‌خواهيد در آينده فرزندي خوش اخلاق داشته باشيد، در اين ماه كدو مسمائي و كدو حلوايي مصرف كنيد. اين دو ماده بر سيستم عصبي جنين تاثير گذاشته و فرزند شما را خوش اخلاق مي‌كند.

همانند ماه‌هاي گذشته غذاهاي خون ساز و سرشار از كلسيم مصرف كنيد مانند انار و بادام.

خوردن بِه در اين ماه كودك‌تان را زيبا مي‌كند و خوردن خربزه كه طبع گرم دارد به بدن شما براي حفظ سلامتي كمك خواهد كرد.

تغذيه ماه هشتم بارداري

ماه هشتم بارداري ماه زيبايي جنين است. اگر مي‌خواهيد يك نوزاد زيبا به دنيا بياوريد اين ماه آخرين و بهترين فرصت شماست. خوردن اين مواد غذايي در ماه هشتم بارداري به زيبايي كودك شما كمك خواهد كرد:

  • به
  • گلابي
  • هلو
  • خربزه
  • سيب
  • عناب
  • انار
  • عسل

خوردن سركه سيب نيز در اين ماه توصيه مي‌شود. سركه ماده‌اي گرم است و به بالا رفتن دماي بدن كمك مي‌كند. ليمو ترش به همراه شربت عسل مي‌تواند جايگزين مناسب سركه باشد.

 

تغذيه ماه نهم باداري

خب رسيديم به ماه آخر. زماني كه قرار است 9 ماه انتظار به پايان برسد و فرزند شما متولد شود.

  • در اين ماه بهتر است بيشتر به خودتان برسيد و براي زايمان آماده شويد.
  • اگر مادري هستيد كه طبع سرد يا دموي داريد كباب گوشت شتر ميل كنيد.
  • اگر مادري هستيد كه طبع سرد و خشك داريد ماهي كبابي ميل كنيد.

توصيه مي كنيم مقاله سه ماه سوم بارداري را مطالعه نماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه كودك مي‌توانيد در هر ساعت از روز براي مشاوره تلفني كودك از طريق شماره 02191002360 با برترين متخصصان كلينيك تخصصي ني ني مايند تماس حاصل نماييد.

 

سوالات متداول

زن باردار چه مقدار بيشتر از ديگران بايد كالري مصرف كند؟

پزشكان مي گويند زنان باردار فقط به 300 كالري بيشتر از ديگران نياز دارد. يعني مثلا اگر شما با وزن 70 كيلو به 2000 كالري در طول روز احتياج داريد، در دوران بارداري بايد 2300 كالري مصرف كنيد.

از نظر طب سنتي طبع غذاهايي كه در دوران بارداري مصرف مي شوند بايد چگونه باشند؟

بستگي به مزاج مادر دارد اما به طور كلي غذاهاي طبع گرم و تر مفيدترند.

در دوران بارداري چه غذاهايي را نبايد مصرف كرد؟

كافئين، سديم يا نمك، روغن جامد، چربي، غذاهاي كنسروي، غذاهاي سرخ شده قبل خواب، ساخارين با قند مصنوعي، الكل

براي عضويت در اينستاگرام (ذهن نو) كليك كنيد

آخرين تحقيقات علمي روانشناسي

 

ورود به صفحه

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

سراسر كشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفني با موبايل و رزرو وقت حضوري

شماره تماس با موبايل : 02191002360

منبع: تغذيه دوران بارداري ماه به ماه

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۵ دى ۱۴۰۱ ] [ ۰۳:۴۰:۵۶ ] [ نيني مايند ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی