نيني سايت
ارائه خدمات روانشناسي

كمبود كلسيم در كودكان باعث بي خوابي، تضعيف ناخن ها، مشكلات دندان، گرفتگي عضلات، مشكل در بلوغ و تشنج مي‌شود. از علل كمبود‌كلسيم در كودكان مي‌توان به اختلالات هورموني، بيماري ديابت، مشكل جذب‌كلسيم، مصرف شير خشك، كمبود‌ويتامين D در مادر و كودك و … اشاره كرد.

كمبود‌كلسيم در كودكان باعث بروز مشكلات قلبي، راشيتيسم و مشكلات تنفسي خواهد شد. براي جلوگيري از اين مشكل، مادران بايد از زمان بارداري به فكر سلامت خود و فرزند باشند. مادر از كمبود ويتامين D و كلسيم برخوردار نباشند و از شير خشك براي تغذيه كودك استفاده نكنند. در ادامه در رابطه با عوارض، علائم و درمان كمبود‌كلسيم در كودكان اشاره كرده ايم. براي كسب اطلاعات بيشتر از مشاوره تلفني كودك كمك بگيريد.

منبع: كمبود كلسيم در كودكان | 6 نشانه و درمان كمبود كلسيم در كودك

كمبود كلسيم در كودكان

كمبود كلسيم در كودكان به دوران بارداري مادر و تغذيه نوزاد بر مي‌گردد. توجه به مقدار كلسيم و ويتامين D مادر در دوران بارداري بسيار حائز اهميت است.

مادراني كه در دوران بارداري از كمبود كلسيم رنج مي‌بردند نوزاداني با كمبود كلسيم به دنيا خواهند آورد. مادراني كه از شير خشك براي تغذيه كودك استفاده مي‌كنند، كودك خود را از شير مادر كه سرشار از كلسيم است محروم مي‌كنند. در نهايت كودكان با كمبود ويتامين رشد خواهند كرد.

حتما از صفحه اينستاگرام ذهن نو ديدن نماييد.

در تغذيه كودكان از مواد غذايي سرشار از كلسيم استفاده كنيد. تا خطر ابتلا به پوكي استخوان، مشكلات قلبي و تنفسي را كاهش دهيد. اما مصرف بيش از اندازه كلسيم نيز خطراتي به دنبال دارد. مصرف كلسيم در طول روز براي كودكان به شرح زير است.

  • كودكان 1 تا 3 سال روزانه 700 ميلي گرم
  • كودكان 4 تا 8 سال روزانه 1000 ميلي گرم
  • كودكان 9 تا 14 سال روزانه 1300 ميلي گرم

براي آشنايي با نيازهاي اوليه و اساسي كودكان كليك كنيد.

علائم كمبود كلسيم در كودكان

كمبود‌كلسيم در كودكان با علائمي همراه است كه هر كدام را به اختصار در ادامه شرح داده ايم.

1. تشنج

تشنج يكي از علائم كمبود‌كلسيم در كودكان است. با كمبود كلسيم در بدن، عملكردهاي مغز دچار اختلالاتي مي‌شود. و زماني كه نورون هاي مغز به درستي عمل نمي‌كنند، شايد تشنج اتفاق بيفتد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه تشنج نوزاد كليك كنيد.

2. بلوغ دير رس

يكي از نشانه هاي كمبود كلسيم در كودكان، بلوغ دير هنگام است. بدن هنگامي كه با كمبود كلسيم مواجه شود مخصوصا در دختران سبب بلوغ دير هنگام و اختلال در عملكردهاي قاعدگي مي‌شود.

3. بي خوابي

سومين نشانه كمبود كلسيم در كودكان، بي خوابي است. اگر در روند خواب كودك شما خللي ايجاد شده بود و خواب عميق و رضايت بخشي نداشت، احتمالا با كمبود كلسيم مواجه است. و حتي اگر كودكتان در طول شب از خواب بيدار شود نشانه از كمبود كلسيم است.

4. ناخن هاي ضعيف

يكي از علائم كمبود‌كلسيم در كودكان، ناخن هاي ضعيف و شكننده است. عنصر كلسيم باعث تقويت ناخن ها و استحكام آن خواهد شد.

5. گرفتگي عضلات

پنجمين عامل كمبود كلسيم در كودكان، گرفتگي عضلات است. شايد بتوان گفت كه خطرناك ترين و اولين نشانه از كمبود كلسيم، گرفتگي عضلات باشد. اگر كودكتان در هنگام حركت و پياده روي از درد عضلات در ران و بازو شكايت كردند، مسئله را جدي بگيريد.

6. مشكلات دندان

مشكلات دندان يكي از علائم مهم كمبود كلسيم در كودكان است. زماني كه بدن با كمبود كلسيم مواجه مي‌شود، دندان ها خراب و پوسيده خواهند شد. و هم چنين كمبود كلسيم باعث آسيب به ميناي دندان مي‌شود.

حتما مقاله ميان وعده سالم براي كودكان را بخوانيد.

علل كمبود كلسيم در كودكان

كلسيم براي تقويت عضلات، استخوان ها و دندان ها بسيار حائز اهميت است. حال اگر با علائم كمبود كلسيم در كودك مواجه شده‌ايد، بايد به دنبال علل اين نشانه ها باشيد تا راه درمان را پيدا كنيد. در ادامه علل كمبود كلسيم در كودكان را اشاره كرده ايم.

  • بيماري ديابت
  • كمبود ويتامين D
  • اختلالات هورموني
  • استفاده از برخي داروها
  • مشكل جذب كلسيم
  • استفاده از شير خشك در نوزادي
  • كمبود ويتامين D يا كلسيم مادر در دوران بارداري
  • عدم مصرف خوراكي حاوي كلسيم

نحوه جلوگيري از كمبود كلسيم در كودكان

براي جلوگيري از كمبود كلسيم در كودكان، مادران در هنگام بارداري بايد تحت نظر پزشك باشند و خود از كمبود كلسيم رنج نبرند. مادران بايد به درستي مراقب مصرف ويتامين D باشند. مادران براي تغذيه كودك بايد از شير خود استفاده كنند. شير مادر منبع كلسيم براي نوزادان است. طبق بررسي نوزاداني كه از شير مادر تغذيه كرده اند در بزرگسالي كمتر دچار پوكي استخوان شده اند.

پس از به دنيا آمدن نوزاد، بايد او را تحت نظر پزشك قرار دهيد تا ميزان ويتامين ها و كلسيم هاي كودك بررسي شود. ويتامين D نقش پر رنگي در جذب كلسيم بدن دارد. كمبود اين ويتامين باعث كمبود جذب كلسيم خواهد شد.

از طريق مواد غذايي، دارو و نور خورشيد ويتامين D را در بدن كودك خود ذخيره كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه تغذيه سالم كودك كليك كنيد.

پيامدهاي كمبود كلسيم در كودكان

از بزرگترين و خطرناك ترين پيامد كمبود كلسيم در كودكان، پوكي يا نرمي استخوان است. استخوان هاي قفسه سينه نيز بر اثر كمبود كلسيم نرم خواهد شد و باعث اختلال در سيستم تنفسي مي‌شود.

راشيتيسم يا پوكي استخوان بدن كودك را از حالت طبيعي خارج مي‌كند. و در نهايت كودك را نيازمند عمل جراحي خواهد مي‌كند. و هم چنين اين بيماري در بزرگسالي سراغ افرادي مي‌آيد كه در دوره كودكي با كمبود كلسيم شديد مواجه بوده اند. هم چنين كمبود كلسيم باعث بروز مشكلات قلبي خواهد شد.

درمان كمبود كلسيم در كودكان

براي درمان كمبود كلسيم در كودكان، بايد از مواد مغذي سرشار از كلسيم براي كودك استفاده كرد. در ادامه به منابع مفيد براي درمان كمبود كلسيم اشاره كرده ايم.

  1. استفاده از لبنيات
  2. استفاده از بادام
  3. مصرف ميوه هايي مانند انجير
  4. قرار دادن كودك زير نور آفتاب
  5. مصرف ماهي ساردين و سالمون

كلام آخر

براي درمان كمبود كلسيم در كودكان بايد تحت نظر پزشك و روانشناس قرار بگيريد. روانشناسان نحوه تغذيه سالم كودك را به شما آموزش مي‌دهند. و در رابطه با پيامدهاي اين بيماري اطلاعات كافي در اختيارتان قرار خواهند داد.

مركز مشاوره ني ني مايند به صورت تلفني و حضوري به شما عزيزان خدمات ارائه مي‌دهد. براي كسب اطلاعات بيشتر روي لينك زير كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در كمبود‌كلسيم در كودكان مي‌توانيد در هر ساعت از روز براي مشاوره تلفني كودك از طريق شماره 02191002360 با برترين متخصصان كلينيك تخصصي ني ني مايند تماس حاصل نماييد.

براي عضويت در اينستاگرام (ذهن نو) كليك كنيد

آخرين تحقيقات علمي روانشناسي

 

ورود به صفحه

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

سراسر كشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفني با موبايل و رزرو وقت حضوري

شماره تماس با موبايل : 02191002360

منبع: كمبود كلسيم در كودكان | 6 نشانه و درمان كمبود كلسيم در كودك

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۵ دى ۱۴۰۱ ] [ ۰۳:۴۴:۴۲ ] [ نيني مايند ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی