نيني سايت
ارائه خدمات روانشناسي

هوش برون فردي را بيشتر به‌عنوان توانايي بالا در برقراري روابط اجتماعي مي‌شناسيم. كساني كه توانايي بالايي در اين بخش دارند معمولاً با ديگران به‌راحتي ارتباط برقرار مي‌كنند، به خوبي احساسات آن‌ها را مي‌فهمند و در هر جمعي كه هستند مي‌توانند مديريت شرايط را در دست خودشان بگيرند. به همين خاطر بهتر است به پرورش اين توانايي در خود و به‌خصوص در كودكان توجه كافي داشته باشيم. زيرا اين هوش مي‌تواند نشان‌دهنده شرايط ما در محيط اجتماعي باشد و احتمال موفقيت در بسياري از مسائل را تعيين خواهد كرد. سطح اين هوش را مي‌توان از دوران كودكي شناسايي و پرورش داد، براي آن كه زمينه رشدي مناسب را براي فرزندتان محيا كنيد، مي‌توانيد براي استعداديابي كودك‌تان به متخصصان مراجعه نماييد. براي دريافت خدمات مشاوره كودك كليك كنيد.

منبع: هوش برون فردي در كودكان

هوش برون فردي چيست؟

در اكثر مواقع توانايي هوشي افراد با ضريب هوشي يا IQ شناسايي مي‌شود، اما روانشناسي به نام گاردنر اعتقاد داشت كه هوش مي‌تواند ابعاد ديگري نيز داشته باشد. او در بررسي‌هاي خود 8 بعد مختلف از هوش مطرح كرد كه يكي از آن‌ها هوش‌برون‌فردي يا هوش اجتماعي نام دارد. براي كشف استعداد كودكان كليك كنيد.

هوش‌برون‌فردي درواقع به اين معناست كه يك فرد تا چه اندازه مي‌تواند با ديگران ارتباط برقرار كند، احساسات آن‌ها را درك كند و در شرايط مختلف با ديگران همدلي داشته باشد. ازجمله ويژگي‌هاي كساني كه هوش‌برون‌فردي بالايي دارند مي‌توان به اين موارد اشاره كرد:

حساسيت بالا

اين افراد نسبت به احساسات ديگران حساسيت بالايي دارند و به خوبي از روي نشانه‌هاي كلامي يا غيركلامي متوجه شرايط روحي طرف مقابل مي‌شوند.

هوش برون فردي و همدلي بالا

افراد داراي هوش برون فردي بالا معمولاً علاوه بر اينكه به خوبي متوجه احساسات ديگران مي‌شوند زمان زيادي را هم صرف مشكلات ديگران مي‌كنند. آن‌ها به خوبي با احساسات اطرافيان همدلي مي‌كنند و در شرايط سخت مي‌توان روي كمكشان حساب كرد.

قدرت بالاي رهبري

هوش برون فردي بالا با توانايي رهبري و مديريت ارتباط مستقيم دارد. كساني كه اين توانايي را دارند به خوبي مي‌توانند ديگران و همين‌طور شرايط را تحت مديريت خود داشته باشند. علاوه بر اين به دليل محبوبيتي كه در ميان مردم دارند ديگران نيز به رهبري آن‌ها توجه مي‌كنند.

يادگيري‌هاي اجتماعي

يادگيري از طريق فعاليت‌هاي گروهي يكي ديگر از ويژگي‌هاي كساني است كه هوش برون فردي بالايي دارند. آن‌ها معمولاً دوست دارند در ميان جمع و در كنار ديگران چيزي ياد بگيرند و يا كاري را انجام دهند.

روابط بين فردي قوي

تنهايي و انزوا براي اين افراد كسل‌كننده است و آن‌ها به برقراري ارتباط با ديگران و حضور در مهماني‌هاي شلوغ علاقه بسياري دارند. آن‌ها در هر جمعي كه باشند به‌راحتي مي‌توانند با ديگران ارتباط برقرار كنند و معمولاً دوستان بسياري دارند.

اهميت هوش برون فردي

اكنون بايد به اين سؤال پاسخ دهيم كه چرا هوش برون فردي اهميت دارد؟ بخش زيادي از ساعات عمر خود را در اجتماع و در ميان ديگران مي‌گذرانيم. گاهي نياز داريم كه از ديگران كمك بگيريم و گاهي احتياج داريم بتوانيم در مقابل آن‌ها از خود دفاع كنيم. همين‌طور بعضي مواقع هم براي ادامه رابطه‌هايمان بايد بتوانيم طرف مقابل را درك كنيم. به همين خاطر مي‌توان گفت هوش برون‌فردي يا توانايي در برقراري رابطه با ديگران موضوعي است كه اهميت بسياري دارد و نبودن آن گاهي مي‌تواند شما را در زندگي اجتماعي دچار مشكل كند. براي آشنايي با ساير انواع هوش كودكان كليك كنيد.

مشاغل مناسب براي كسي كه هوش برون فردي بالا دارد

آن‌هايي كه هوش برون‌فردي بالايي دارند مي‌توانند با توجه به علايق و همين‌طور بقيه توانايي‌هايشان هر شغلي را انتخاب كنند، اما بعضي از شغل‌هايي كه هوش برون‌فردي در آن‌ها تأثيرگذار است عبارتند از:

  • مشاوره و روانشناسي
  • تدريس
  • پرستاري
  • جامعه‌شناس
  • انسان‌شناس
  • مديريت يا رهبري بخش‌هاي مختلف
  • مسئول نيروي انساني
  • مسئول ارتباط با مشتريان
  • فروشندگي و بازاريابي
  • فعاليت‌هاي تجاري

براي اطلاع از بهترين سن استعداديابي كودكان كليك كنيد.

بالا بردن هوش برون فردي

به دليل اهميتي كه هوش برون‌فردي دارد، دنبال راهكاري براي بالا بردن آن هستيم. خبر خوب براي اين دسته از افراد اين است كه همه ما تا حدودي داراي اين هوش هستيم و تنها كافيست آن را پرورش دهيد. از مهم‌ترين راهكارها براي بالا بردن هوش برون‌فردي مي‌توان به اين موارد اشاره كرد:

1- به رفتار ديگران دقت كنيد

در اطراف خود فردي كه روابط اجتماعي بالايي دارد، زير نظر بگيريد و به رفتارهاي او دقت داشته باشيد. نگاه كنيد كه چطور با غريبه‌ها ارتباط برقرار مي‌كند، از چه موضوعاتي صحبت مي‌كند، سعي كنيد اين رفتارها را ياد بگيريد و در زندگي خود آن‌ها را امتحان كنيد.

2- هنر گوش دادن و صحبت كردن را ياد بگيريد

يكي از ويژگي‌هايي كه بايد ياد بگيريد اين است كه به خوبي صحبت‌هاي ديگران را بشنويد و با آن‌ها همدلي كنيد. براي اين كار بايد هنر گوش دادن فعال را آموزش ببينيد. براي مثال سعي كنيد با دقت به صحبت‌هاي طرف مقابل گوش كنيد، گاهي از آن‌ها سؤال بپرسيد و يا با تكان دادن سر به آن‌ها نشان دهيد كه به حرف‌هايشان گوش مي‌دهيد

3- روابط اجتماعي ايجاد كنيد

سعي كنيد در هر موقعيتي كه قرار داريد و با توجه به شرايط زندگي‌تان براي خود موقعيت‌هاي اجتماعي ايجاد كنيد. براي مثال در كلاس‌هاي ورزشي ثبت‌نام كنيد، به پارك برويد، در گروه‌هاي مختلف عضو شويد و يا هر برنامه ديگري كه مي‌دانيد براي زندگي خود در نظر بگيريد.

4- از يك مشاور كمك بگيريد

اگر احساس مي‌كنيد به دلايلي مثل اضطراب يا خجالت نمي‌توانيد با ديگران ارتباط برقرار كنيد بهتر است راجع به اين موضوع با يك مشاور صحبت كنيد. همچنين گاهي اوقات به‌تنهايي نمي‌توانيم رفتارمان را تغيير دهيم و نياز داريم تا يك نفر براي اين كار كمكمان كند. گاهي اوقات نيز متوجه نيستيم كه كدام بخش از رفتارهاي ما اشتباه هستند. براي آشنايي با انواع روش هاي استعداديابي كودكان كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه كودك مي‌توانيد در هر ساعت از روز براي مشاوره تلفني كودك از طريق شماره 02191002360 با برترين متخصصان كلينيك تخصصي ني ني مايند تماس حاصل نماييد.

 

سؤالات متداول

هوش برون فردي چيست؟

هوش برون فردي توانايي هر فرد براي برقراري ارتباط با ديگران و همين‌طور سازگار كردن خود با شرايط محيط بيرون است.

چطور مي‌توانم هوش برون فردي را افزايش دهم؟

سعي كنيد روابط اجتماعي خود را گسترش دهيد و همين‌طور به رفتار افرادي كه اين توانايي را دارند دقت كنيد.

براي عضويت در اينستاگرام (ذهن نو) كليك كنيد

آخرين تحقيقات علمي روانشناسي

 

ورود به صفحه

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

سراسر كشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفني با موبايل و رزرو وقت حضوري

شماره تماس با موبايل : 02191002360

منبع: هوش برون فردي در كودكان

امتیاز:
بازدید:
برچسب: هوش برون فردي در كودكان،
موضوع:
[ ۲۶ دى ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۲۱:۳۳ ] [ نيني مايند ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی