نيني سايت
ارائه خدمات روانشناسي

هفته سي و چهارم بارداري با افزايش هيجان مادر براي تولد نوزاد همراه است و از آنجايي كه زمان تولد او نزديك است، مادر پيوند عاطفي عميق‌تري را با فرزندش برقرار مي‌كند. حس شنوايي جنين طي هفته سي و چهارم بارداري كامل شده است و او مي‌تواند صداي مادر را بشنود و تشخيص دهد. بنابراين بهتر است مادران طي اين هفته‌هاي پاياني بيشتر از گذشته با فرزند خود حرف بزنند. برقراري ارتباط عاطفي ميان مادر و فرزند مي‌تواند از علائم و دردهاي مادر طي هفته‌هاي آخر بكاهد. در ادامه اين مقاله همراه ما باشيد تا با علائم و نشانه‌هاي مادر طي هفته سي و چهارم بارداري و همينطور تغييرات جنين طي اين هفته آشنا شويم. براي دريافت مشاوره بارداري كليك كنيد.

منبع: هفته سي و چهارم بارداري

هفته سي و چهارم بارداري

در هفته سي و چهارم بارداري كه سه ماه سوم بارداري است نوزاد با قد 46 سانتي و وزن 2400 گرمي داخل شكم وجود دارد. چربي زير پوست فرزند تشكيل شده كه به تنظيم دماي بدن او كمك مي‌كند. ريه هاي نوزاد كاملا تكميل شده. و اگر به دنيا بيايد مشكلي با تولد وجود نخواهد داشت. علائمي مانند: سوزش سر دل، گرفتگي عضلات، يبوست، ورم مچ پا و سوءهاضمه بروز پيدا مي‌كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مراحل رشد جنين كليك كنيد.

علائم مادر در هفته سي و چهارم بارداري

علائمي كه در هفته سي و چهارم بارداري در مادران وجود دارد. همان علائم طي ماه‌هاي گذشته مي‌باشد كه با شدت بيشتري ظاهر مي‌شوند. در ادامه به برخي از مهم‌ترين علائم مادر در هفته سي‌و‌چهارم‌بارداري اشاره كرده‌ايم :

1.احساس خستگي

هفته سي و چهارم بارداري، هفته‌هاي پاياني است و كودك بيش از گذشته وزن گرفته‌است. با سنگين‌تر شدن كودك، بديهي است كه به بدن مادر نيز فشار بيشتري وارد مي‌گردد. همين موضوع سبب مي‌شود كه مادر دچار يك احساس خستگي مفرط و بي‌حالي دائم باشد. لازم است اشاره كنيم كه اين وضعيت در مادراني كه دوقلو باردار هستند، شدت بيشتري دارد.

2.تاري ديد در هفته سي و چهارم بارداري

تاري ديد از ديگر علائم مادر در هفته سي و چهارم بارداري است. متخصصان بر اين باور هستند كه نوسانات هورموني، افزايش سطح ترشحات در بدن، مشكلات مربوط به خواب و … همگي مي‌تواند منجر به تاري ديد در دوران و هفته‌هاي آخر بارداري شود. تاري ديد به خودي خود يك امر طبيعي است اما در صورتي كه با ديگر علائم همچون افزايش ناگهاني وزن، ورم شديد بدن و پاها، سردردهاي مكرر و … همراه باشد. مي‌تواند نشانه‌اي از افزايش فشار خون و يا پره اكلامپسي باشد. در صورتي كه تمامي اين علائم را با يكديگر تجربه كرديد، بهتر است به پزشك مراجعه كنيد.

3.يبوست

يبوست از ديگر علائم در هفته سي و چهارم بارداري است كه طي هفته سي‌وچهارم‌بارداري نيز وجود دارد. بانوان باردار مي‌توانند براي بهبود علائم يبوست پياده‌روي كنند و به تغذيه خود توجه بيشتري داشته باشند. مصرف غذاهاي حاوي فيبر، سبزيجات برگ دار و آب فراوان مي‌تواند علائم ابتلا به يبوست را كاهش دهد.

4.بواسير

بواسير يكي از علائم در هفته سي و چهارم بارداري است.برخي از زنان در زمان بارداري دچار بواسير مي‌شوند. اين موضوع در اثر يبوست‌هاي مكرر و همينطور فشار زياد كودك به لگن ايجاد مي‌شود. براي جلوگيري از بروز چنين مشكلي، بايد از نشستن‌هاي طولاني در يك وضعيت ثابت خودداري شود.

5.تورم انگشتان و مچ پا

از رايج‌ترين علائم مادر در هفته سي و چهارم بارداري، تورم انگشتان و مچ پا مي‌باشد. براي كم كردن ميزان پف و ورم پاها، مادران باردار بايد سعي كنند از ثابت نشستن در يك موقعيت جلوگيري كنند و دائما پاهاي خود را حركت دهند. انجام ورزش‌هاي سبك همچون پياده‌روي نيز مي‌تواند از بروز چنين مشكلي جلوگيري كند.

6.احساس فشار در ناحيه شكم

طي هفته سي و چهارم بارداري، جنين تا حد زيادي آماده تولد مي‌باشد. و طبيعي است كه براي زايمان به سمت پايين رحم حركت كند. پايين آمدن نوزاد باعث مي‌شود كه مادر فشار بيشتري را در قسمت شكم و لگن احساس نمايد كه همين موضوع باعث تكرر ادرار در او نيز خواهد‌شد.

7.افزايش انقباضات رحمي

انقباضات رحمي يكي از علائم در هفته سي و چهارم بارداري است. كه به معناي آماده شدن بدن جهت زايمان مي‌باشد كه معمولا پس از يك مدت زمان كوتاهي بهبود پيدا مي‌كنند. اما در صورتي كه با ديگر علائم همچون كمردرد، خونريزي و ترشحات آبكي رحم، بيش از يك ساعت ادامه داشته باشد؛ بهتر است جهت جلوگيري از زايمان زودرس به پزشك مراجعه شود.

8.احساس تهوع و استفراغ دوباره

احساس تهوع و استفراغ طي هفته سي و چهارم بارداري، طبيعي مي‌باشد. دليل اين موضوع اين است كه جنين طي اين هفته بزرگ‌تر شده است. و فشار بيشتري را به معده و ديگر ارگان‌هاي بدن وارد مي‌كند. سعي كنيد براي كم كردن اين حالت، وعده‌هاي غذايي خود را بيشتر كنيد و حجم غذاي خود را در هر وعده كاهش دهيد. توصيه مي‌شود براي كاهش فشار جنين به شكم، با تكيه دادن به يك پشتي بدن خود را صاف نگه داريد.

9. اختلالات خواب

مادران در هفته سي و چهارم بارداري با اختلالات خواب دست و پنجه نرم مي‌كنند. در اين هفته خواب كودك راحت و طولاني است. اما به دليل وزن زياد مادر و تكان هاي شديد فرزند، اختلالتي مانند بي خوابي بروز پيدا مي‌كند.

تغييرات جنين در هفته سي و چهارم بارداري

جنين طي هفته سي و چهارم بارداري بزرگ‌تر از هميشه است. و فضاي بيشتري از رحم را اشغال كرده است. همين موضوع سبب شده است كه نتواند همانند قبل آزادانه حركت كند. به همين دليل شايد مادران بادار طي اين هفته احساس كنند كه حركات فرزندشان كندتر از سابق شده است. با گذشت روزها و نزديك شدن به زمان زايمان، جنين نيز بيشتر از گذشته به پايين رحم نزديك مي‌شود و در نتيجه فشار بيشتري را به شكم و لگن مادر وارد مي‌كند. در صورتي كه طي اين هفته سونوگرافي انجام دهيد، متوجه خواهيد شد كه كودك روي سر خود ايستاده است. و در وضعيتي برعكس در كانان زايمان قرار گرفته است. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه سه ماه سوم بارداري كليك كنيد.

بايدهاي هفته سي و چهارم بارداري

طي هفته سي و چهارم بارداري سعي كنيد به اندازه كافي پروتئين مصرف كنيد. حتي در صورتي كه تكرر ادرار داريد؛ توصيه مي‌شود روزانه 6 تا 8 ليوان آب بنوشيد. بهتر است مصرف نمك را به حداقل برسانيد و حتي ميان وعده‌هايي كه در تركيب خود نمك دارند را نيز حذف كنيد. سعي كنيد از نشستن و يا ايستادن‌هاي طولاني مدت جلوگيري كنيد.

به هيچ وجه از لباس، جوراب و كفش تنگ در اين دوران استفاده نكنيد. استفاده از قند و چربي را در دوران‌بارداري محدود كنيد و سعي كنيد فشار خون‌تان را دائما بررسي نماييد. افزايش فشار خون باعث آسيب ديدن جفت و مختل شدن تغذيه جنين مي‌شود. ممكن است مادران باردار طي هفته سي و چهارم بارداري، رگ‌هاي واريسي را در پاهاي خود مشاهده كنند كه مي‌توانند در چنين شرايطي از جوراب‌هاي واريسي استفاده نمايند و در زمان استراحت نيز پاهاي خود را بالاتر از بدنشان قرار دهند.

علائم نيازمند مراجعه به پزشك

برخي از خانم ها زايمان زودرس دارند. اما با توجه به اينكه ريه هاي كودك در هفته سي و چهارم بارداري كامل تشكيل شده. و به دنيا آمدنش مشكلي بوجود نمي‌آورد، زايمان زودرس جاي نگراني ندارد. در ادامه علائمي را نام برده ايم كه با مشاهده آنها سريعا به پزشك مراجعه كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره بارداري كليك كنيد.

  • لكه بيني يا خونريزي واژينال
  • انقباضات رحمي
  • فشار غير معمولي در كمر و لگن
  • دردهاي شبيه به قاعدگي
  • افزايش ترشحات واژن
  • تغيير رنگ ترشحات واژن به صورتي يا قهوه اي روشن
  • سر درد شديد
  • تهوع
  • حساسيت به لمس
  • درد بالاي شكم
  • تورم شديد و ناگهاني صورت و دست
  • نابينايي موقت
  • تاري ديد

سخن پاياني

علاوه بر سلامت جسماني، سلامت رواني و آرامش ذهني مادر باردار بسيار حائز اهميت مي‌باشد. ممكن است برخي بانوان باردار با قرار گيري در هفته سي و چهارم بارداري و نزديك شدن به زمان زايمان، دچار استرس و تنش‌هاي رواني بسياري شوند. يادگيري تكنيك‌هاي لازم جهت كنترل استرس و اضطراب بسيار حائز اهميت است. به طور كلي دوران بارداري با سختي‌ها و حساسيت‌هاي بسياري براي مادران باردار همراه است؛ چراكه هر گونه تغييرات جسماني در اين دوران سبب بروز تنش‌هاي رواني مي‌شود. براي آشنايي بيشتر با دوران بارداري كليك كنيد.

به همين دليل لازم است اطرافيان مادر در هفته سي و چهارم بارداري بيش از گذشته به او توجه داشته باشند و نيازهاي عاطفي او را برآورده كنند. در صورتي كه احساس مي‌كنيد در اين زمينه به راهنمايي‌هاي بيشتري نياز داريد؛ مي‌توانيد از روانشناسان مركز مشاوره ني ني مايند كمك بگيريد.

براي دريافت مشاوره در زمينه هفته سي و چهارم بارداري مي‌توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني با برترين متخصصان در كلينيك تخصصي ني ني مايند از طريق شماره 02191002360 تماس بگيريد.

قد و وزن جنين طي هفته سي و چهارم بارداري تا چه اندازه زياد مي‌شود؟

طي هفته سي و چهارم بارداري، وزن جنين به بيش از دو كيلوگرم و قد او به بيش از 45 سانتي‌متر خواهد رسيد.

مادران باردار طي هفته‌هاي آخر بارداري، براي محكم‌تر شدن استخوان جنين چه چيزهايي بايد مصرف كنند؟

خوردن منابع حاوي كلسيم همچون لبنيات، مي‌تواند باعث محكم‌تر شدن استخوان‌هاي جنين شود. مي‌توان براي دريافت كلسيم علاوه بر لبنيان از غذاهاي ديگري همچون سبزيجات برگ‌دار و يا مكمل‌ها نيز استفاده كرد.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

سراسر كشور :9099070354

جهت مشاوره تلفني با موبايل و رزرو وقت حضوري

شماره تماس با موبايل : 02191002360

منبع: هفته سي و چهارم بارداري

امتیاز:
بازدید:
برچسب: هفته سي و چهارم بارداري،
موضوع:
[ ۵ بهمن ۱۴۰۱ ] [ ۱۱:۲۷:۳۳ ] [ نيني مايند ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی