نيني سايت
ارائه خدمات روانشناسي

كاهش وزن بعد از زايمان و رسيدن به اندام متعادل آرزوي هر زني است كه به تازگي مادر شده است. بارداري به خاطر تغييرات طبيعي و بعضا پرخوري‌هاي كنترل نشده، چاق كننده است و اندام مادران را به هم مي ريزد اما هر زني پس از زايمان مي‌تواند به اندام رويايي خود دست پيدا كند. بانوان عجول اغلب در راه كاهش وزن پس از زايمان شكست مي‌خورند، چرا كه به دنبال رژيم‌هاي سريع و غيراستاندارد مي‌روند. اين نوع رژيم‌ها نه تنها سبب كاهش وزن نمي‌شوند بلكه آسيب‌هاي جبران ناپذيري را هم به بدن وارد مي‌كنند. اگر مي‌خواهيد به روش اصولي پس از زايمان لاغر شويد بايد صبور باشيد، ورزش كنيد، موادي كه ارزش غذايي آن‌ها بالاتر است را جايگزين كنيد و به مقدار مناسب كالري مصرف كنيد. براي جلوگيري از اضافه وزن، مي‌توانيد مشاوره بارداري نيز دريافت نماييد.

منبع: كاهش وزن بعد از زايمان | بهترين راه كم كردن وزن بعد از زايمان

از چه زماني ميتوانم براي كاهش وزن بعد از زايمان شروع كنم؟

بهترين راه براي كاهش وزن بعد از زايمان ، رعايت رژيم غذايي و ورزش است. مطمئنا بلافاصله پس از زايمان نمي‌توانيد اين دو راهكار را به كار بگيريد به خصوص اگر زايمان‌تان سزارين باشد. متخصصان توصيه مي‌كنند حداقل دو ماه پس از زايمان براي گرفتن رژيم غذايي و شروع برنامه ورزشي صبر كنيد.

گرچه شما حداقل تا هفته ششم نمي‌توانيد ورزش كنيد و رژيم بگيريد اما مي‌توانيد راهكارهايي سالم را براي رسيدن به اندامي بهتر به كار ببنديد. اين راهكارها مقدمه‌اي براي كاهش وزن هستند و به كاهش سايز كمك مي‌كنند.

راه‌هاي لاغري در ماه هاي اوليه پس از زايمان

كاهش وزن بعد از زايمان در ماه هاي اوليه بسيار دشوارتر است. شما بايد مراقب جاي بخيه ها و شيردهي هم باشيد. بنابراين قبل از شروع رژيم مخصوص خودتان به نكات زير توجه كنيد.

  • در دوران شيردهي فقط به 500 كالري بيشتر از نياز روزانه خود احتياج داريد پس به بهانه شيردهي پرخوري نكنيد.
  • به كمك اپليكيشن‌هاي كالري شمار، مقدار غذاي روزانه خود را ثبت كنيد.
  • روزانه 8 تا 12 ليوان آب نوشيد.
  • ميان وعده‌هاي سالم ميل كنيد و مقدار غذايي كه مصرف مي‌كنيد را در 6 وعده جاي دهيد.
  • غذاهاي سرشار از پروتئين را جايگزين غذاهاي پرچرب كنيد.
  • به نوزاد خود شير بدهيد تا رحم شما جمع شود.
  • خوب بخوابيد و خوب استراحت كنيد.
  • با پزشك خود مشورت كنيد و در صورت لزوم از مكمل‌هايي مانند آهن، امگا3، كلسيم، مولتي ويتامين و … استفاده كنيد.

كاهش وزن بعد از زايمان

همانطور كه پيش‌تر گفته شد از 6 تا 8 هفته پس از زايمان مي‌توانيد ورزش و رژيم غذايي به منظور كاهش وزن بعد از زايمان را شروع كنيد. اما لازم نيست به خودتان سخت بگيريد و به بدن‌تان آسيب بزنيد فقط بايد صبر و پشتكار داشته باشيد و مداوم و آهسته پيش برويد.

مقدار استاندارد كاهش وزن پس از زايمان هفته‌اي نيم كيلو است. اين عدد را دست كم نگيريد. نيم كيلو در هفته يعني دو كيلو در ماه و 24 كيلو در سال بدون سختي و فقط با پشتكار و مداومت.

براي كم كردن نيم كيلو در هفته و دو كيلو در ماه بايد روزانه 500 كالري كمتر از نياز بدن‌تان دريافت كنيد. كاهش 500 كالري كار سختي نيست. براي سوزاندن 200 كالري اول فقط كافي است روزانه بين نيم ساعت تا يك ساعت و ربع ورزش كنيد. براي كاهش 300 كالري باقي مانده تنها لازم است روزانه 6 قاشق برنج كمتر مصرف كنيد.

بهترين ورزش ها پس از كاهش وزن بعد از زايمان

پياده روي: پياده روي آرام به همراه كالسكه يك ورزش عالي براي مادران است. چرا كه هم روحيه آن‌ها را عوض مي‌كند، هم آسان است و هم به همراه فرزندش مي‌تواند انجام گيرد.

رقص: رقص نيز از ديگر راه‌هاي مناسب براي كاهش وزن بعد از زايمان است. با 45 دقيقه رقص مي‌توانيد حدود 200 كالري بسوزانيد. خوبي رقص اين است كه در خانه مي‌توان آن را انجام داد بدون هيچ امكانات خاصي.

ورزش هاي باشگاهي: اگر مي‌توانيد باشگاهي را پيدا كنيد كه قسمت مخصوص نگهداري كودك داشته باشد يا اگر مي‌توانيد فرزند خود را چند ساعتي پيش كسي بگذاريد تا به باشگاه برويد پس خيلي خوش شانس هستيد، چرا كه ورزش‌هاي باشگاهي زير نظر مربي بهترين راه براي كاهش وزن و سايز اصولي هستند.

تمريناتي در خانه: براي كاهش وزن بعد از زايمان مي توانيد در خانه تمريناتي را انجام دهيد. اين گونه وقت كمتري از شما گرفته مي شود. اين تمرينات را از متخصص و مربي هاي با تجربه بگيريد. براي مثال به پشت دراز بكشيد. دست ها را كنار بدن قرار دهيد. پاها را صاف كرده و به صورت كاملا صاف از زمين بلند كنيد. هر پا را به نوبت بالا آورده و به آرامي پايين بياوريد.

تكنيك ها و ترفند هاي لاغري پس از زايمان

صبور باشيد: اضافه وزني كه در طي 9 ماه به وجود آمده است يك شبه حل نمي‌شود. پس براي كاهش وزن بعد از زايمان صبور باشيد و در مسير درست جا نزنيد.

آرام غذا بخوريد: پيام سيري پس از نيم ساعت به بدن مي‌رسد، آرام غذا خوردن مي‌تواند نقش اساسي در كاهش وزن داشته باشد.

شكلات و شيريني را حذف كنيد: كاهش وزن بعد از زايمان بدون قطع قند و شيريني بسيار سخت خواهد شد. پس از خوردن تنقلات و شيريني بپرهيزيد. در عوض از مويز، عسل طبيعي و ميوه هاي شيرين استفاده كنيد.

غذاهاي خانگي مصرف كنيد: غذاهاي آماده، غذاهاي رستوراني و فست فودي، غذاهاي بسته بندي شده و فراوري شده سرشار از مواد مضر براي بدن و رژيم كاهش وزن هستند. پس اگر مي‌خواهيد كاهش وزن سريع‌تري داشته باشيد در خانه غذاهاي سالم بخوريد.

شكم تان را ببنديد: براي جلوگيري از افتادگي و كمك به جمع شدن سريع تر پوست شكم تان را با يك پارچه و يا گن هاي مخصوص ببنديد. اين كار هم به كاهش وزن بعد از زايمان كمك مي كند و هم به بازگشت شكم به حالت قبل.

زير نظر پزشك تغذيه قرار بگيريد: اگر شرايطش را داريد زير نطر متخصص رژيم خود را رعايت نماييد. اين روش مطمئن‌ترين و بهترين راه است.

نقش مسائل روحي در لاغري پس از زايمان

مسائل روحي نقش اساسي در افزايش و يا كاهش وزن دارند. استرس، اضطراب، نگراني، افسردگي، به هم خوردن كيفيت خواب و … همه از عواملي هستند كه مي‌توانند بر سر راه كاهش وزن ايجاد مانع كنند. اگر پس از زايمان به مشكلات روحي دچار شده‌ايد نياز داريد كه با يك مشاور مشورت كنيد تا حال بهتري پيدا كنيد و توان بيشتري براي مراقبت از خودتان و فرزندتان داشته باشيد. مشورت با متخصص مي‌تواند سريعا حال شما را خوب كند و آگاهي‌تان را در رابطه با دوران پس از زايمان بالا ببرد. براي آشنايي با مراقبت‌هاي مربوط به هر كدام از انواع زايمان كليك كنيد.

سخن آخر

با توجه به اهميت تناسب اندام در دهه هاي اخير، مادران بيشتري به كاهش وزن بعد از زايمان اهميت مي دهند. تا جايي كه بسياري از خانم ها به خاطر ترس از چاقي و ساير عوارض بارداري، از حاملگي اجتناب مي كنند. در حالي كه با دريافت رژيم غذايي مناسب مي توانيد از اضافه وزن در بارداري تان هم جلوگيري كنيد. همچنين با دريافت خدمات مشاوره و استفاده از توصيه هاي پزشكي به هدف تان يعني كاهش وزن بعد از زايمان خواهيد رسيد.

ناتواني خانم در پيروري از دستورات متخصصين، افسردگي بعد از زايمان، چالش هاي مادري و.. از جمله موانع كاهش وزن بعد از بارداري هستند. با دريافت خدمات مشاوره روانشناسي خانواده و كودك مي توانيد بر اين عوامل غلبه كنيد. متخصصين با بررسي همه جانبه شرايط جسمي و روحي تان تكنيك هايي براي موفقيت در كاهش وزن در بارداري تان نيز ارائه مي دهند.

براي دريافت مشاوره در زمينه كاهش وزن بعد از زايمان مي‌توانيد در هر ساعت از روز براي مشاوره تلفني كودك از طريق شماره 02191002360 با برترين متخصصان كلينيك تخصصي ني ني مايند تماس حاصل نماييد.

سوالات متداول

چه غذاهايي براي كاهش وزن بعد از زايمان مناسب نيستند؟

الكل، كافئين، غذاهاي پرچرب، كربوهيدارت بيش از اندازه و…

آيا رژيم هاي آماده و رايگان در اينترنت مي توانند به كاهش وزن بعد زايمان كمك كنند؟

خير. رژيم غذايي هر فرد بايد متناسب با وزن و قد و شرايط او باشد. رژيم‌هايي كه براي تمام افراد با هر شرايطي تجويز مي‌شوند كمك زيادي به كاهش وزن نمي‌كنند و بيشتر انسان را نااميد مي‌سازند.

آيا بستن گن پس از زايمان مي تواند در لاغري نقشي داشته باشد؟

بله. بستن گن‌هاي مخصوص، داراي سايز مناسب و استاندارد به جمع شدن شكم و پوست شكم كمك مي‌كند.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

سراسر كشور :9099070354

جهت مشاوره تلفني با موبايل و رزرو وقت حضوري

شماره تماس با موبايل : 02191002360

منبع: كاهش وزن بعد از زايمان | بهترين راه كم كردن وزن بعد از زايمان

امتیاز:
بازدید:
[ ۹ بهمن ۱۴۰۱ ] [ ۱۲:۲۹:۲۶ ] [ نيني مايند ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی