نيني سايت
ارائه خدمات روانشناسي

پا كوبيدن كودك در خواب و يا پا كوبيدن نوزاد در خواب يا سندرم پاي بي قرار يكي از عارضه هايي است كه برخي از كودكان را درگير كرده است. علل اين عارضه مي‌تواند ژنتيكي، ترشح زياد هورمون دوپامين، نارسايي كليه، مصرف برخي داروهاي شيميايي و … باشد. درمان هايي كه توسط پزشك انجام مي‌شود، روش هاي كارآمدي هستند كه اين عارضه را كاهش مي‌دهند.

اما دوش آب گرم، تمرينات كششي، ماساژ پا و … راهكارهاي موثري براي كاهش پا كوبيدن‌كودك در خواب است. پا كوبيدن‌كودك در خواب باعث بروز افت تحصيلي، خواب آلودگي و بروز اختلالات خواب مي‌شود. بنابراين اقدامات درماني ضروري است.

منبع: پا كوبيدن كودك در خواب | علت پا كوبيدن نوزاد

پا كوبيدن كودك و نوزاد در خواب

پا كوبيدن كودك در خواب به طور بي اختيار صورت مي‌گيرد. كودكاني كه دچار اين عارضه مي‌شوند، درد و سوزش را در پاها احساس مي‌كنند و تا زماني كه راه نروند آرام نمي‌شوند. از علل اين عارضه مي‌توان به ژنتيك، مصرف داروهاي شيميايي و ترشح دوپامين اشاره كرد.

پا كوبيدن‌كودك در خواب گاهي به دليل سندم پاهاي بي قرار است كه مي‌تواند ناشي از بيش فعالي‌كودك باشد. براي آگاهي درباره تشخيص و درمان بيش فعالي كودك از روانشناس كمك بگيريد. براي اطلاع از نشانه هاي بيش فعالي كودكان كليك كنيد.

علت پاكوبيدن كودك و نوزاد در خواب

علت پا كوبيدن كودك و نوزاد در خواب شايد به دليل فقدان آهن يا اسيد فوليك باشد و شايد به دليل سندرم پاي بي قرار. بايد بدانيد كه پا كوبيدن‌كودك در خواب دردي را به او وارد نمي‌كند، اما به طور كل خواب راحت و كامل را از او مي‌گيرد. اين كودكان در خواب پاي خود را مي‌كشند و با انقباض مچ پا همراه است.

اين وضعيت در كودكان علاوه بر اينكه تمركز را در خواب از بين مي‌برد، باعث اضطراب و تنش در كودكان هم مي‌شوند. حالت آشفته و بي قرار در كودك از ديگر علائم مي‌شود. اما به طور كل علت پا كوبيدن‌كودك و نوزاد در خواب به شرح زير است.

  • ضعف عضلات
  • عدم بالانس بين عضلات
  • ضعف در مخچه
  • الگوي بد راه رفتن

سندرم پاي بي قرار كودك

يكي از علل پا كوبيدن كودك در خواب ، سندرم پاي بي قرار است. كودكان در اين سندرم احساس سوزش و درد در ناحيه پا دارند و تا زماني كه كودك راه نرود آرام نمي‌شود. كودكاني كه به اين سندرم مبتلا مي‌شوند، به احتمال خيلي زياد بيش فعال هستند. منظور از اين سندرم اين است كه انرژي زياد كودك كه طول روز تخليه نشده است شب در خواب با پا‌كوبيدن تخليه مي‌شود.

اين سندرم در روند خواب كودك خللي ايجاد مي‌كند كه در نهايت تاثيرات مخرب و منفي به همراه دارد. اين سندرم موجب اختلالات خواب و بي خوابي مزمن خواهد شد. و رشد جسماني و رواني كودك را تحت تاثير قرار خواهد داد. بروز اين سندرم به عوامل ديگري جز بيش فعالي بستگي دارد كه به شرح زير است.

  • نقش پر رنگ وراثت (اعضاي نزديك كودك نيز دچار اين سندرم مي‌باشند)
  • ترشح بيش از حد هورمون دوپامين
  • بروز بيماري هايي مانند: نارسايي كليه، ديابت و نوروپاتي
  • مصرف داروهاي شيميايي (داروهاي ضد تهوع، آرام بخش، ضد افسردگي، آنتي هيستامين ها و آنتي سايكوتيك)
  • مصرف داروهاي شيميايي توسط مادر شيرده
  • پاركينسون در كودكان

تشخيص پا كوبيدن كودك و نوزاد در خواب

اصلي ترين روش تشخيص پا كوبيدن كودك و نوزاد در خواب ، اختلال در خواب كودكان است. سندرم پاي بي قرار يا پت كوبيدن كودك در خواب با نشانه هاي زير همراه است.

1. بروز اختلالات خواب | پا كوبيدن كودك در خواب

پا كوبيدن كودك در خواب ، سبب بروز اختلالات خواب مي‌شود. كودك در اين شرايط خواب آرامي ندارد و در طول مدت خواب بارها بيدار مي‌شود. اين بيدار شدن هاي مداوم سبب مختل شدن خواب آرام در كودكان مي‌شود. اگر اين سندرم و عارضه درمان نشود سبب بروز اختلالات خواب و بي خوابي مي‌شود.

2. خواب آلودگي در طول روز

يكي از نشانه هاي پا كوبيدن كودك در خواب ، خواب آلودگي در طول روز است. كم خوابي در شبانه روز باعث مي‌شود كودك در طول روز خواب آلوده و كسل باشد. بي حالي و خستگي در طول روز باعث عدم فعاليت كودك مي‌شود و نمي‌تواند در طول روز پر نشاط عمل كند.

3. افت تحصيلي | پا كوبيدن كودك در خواب

فقدان خواب خوابي در شب به دليل پا كوبيدن كودك در خواب ، باعث افت شديد تحصيلي مي‌شود. با بي خوابي هاي شبانه عملكرد مغز و ذهن كودك كاهش پيدا مي‌كند. و طبعا تمركز و يادگيري كودك كاهش مي‌يابد. اين افت تحصيلي باعث نااميدي و ياس در كودك مي‌شود.

درمان پاكوبيدن كودك و نوزاد در خواب

برخي از كودكان با كمبود آهن دچار اين سندرم مي‌شوند كه از طريق مصرف مكمل هاي آهن اين مشكل از بين مي‌رود. اما در ادامه راهكارهاي درماني براي پا كوبيدن كودك و نوزاد در خواب را ارائه داده ايم.

1. دوش آب گرم

دوش آب گرم يكي از راه هاي درمان پا كوبيدن كودك و نوزاد در خواب است. در اين روش مي‌توانيد از نمك هاي داراي اپسوم با خاصيت هاي ضد التهابي، استفاده كنيد. بايد به مدت 20 دقيقه كودك را زير آب گرم قرار دهيد.

2. پا كوبيدن كودك در خواب | تمرينات كششي

با انجام تمرينات كششي مي‌توانيد درد در اين ناحيه را از پا كم كنيد. پا كوبيدن كودك و نوزاد در خواب با تمرينات كششي كاهش مي‌يابد و كودك درد را در طول شب كمتر احساس مي‌كند.

3. ماساژ پا

از روغن هاي گرم ماساژ براي پا كوبيدن كودك و نوزاد مي‌توان‌استفاده كرد. ماساژ اين روغن ها به كاهش درد عضلاني كودك در طول خواب كمك خواهد كرد.

4. پا كوبيدن كودك در خواب | كنترل استرس

والدين با جستجوي علل استرس و اضطراب در كودكان بايد استرس كودك را كنترل كنند. با كنترل استرس كودك‌و نوزاد، شدت پا كوبيدن كودك و نوزاد در خواب كاهش مي‌يابد.

كلام آخر

پا كوبيدن كودك در خواب گاهي به دليل استرس و اضطراب است. براي كنترل خشم و استرس در كودك و نوزاد كمك از روانشناس و مشاوره ضروري است. اما كمك از روانشناس شما را به ارائه راهكارهاي بهتري هدايت مي‌كند. خانواده ها براي رشد مناسب و سالم كودك خود با توجه به رفتارهاي گوناگون بايد از روانشناس كمك بگيرند.

مركز مشاوره ني ني مايند به صورت تلفني و حضوري به شما عزيزان خدمات ارائه مي‌دهد. براي كسب اطلاعات بيشتر روي لينك زير كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه پا كوبيدن كودك در خواب مي‌توانيد در هر ساعت از روز براي مشاوره تلفني كودك از طريق شماره 02191002360 با برترين متخصصان كلينيك تخصصي ني ني مايند تماس حاصل نماييد.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

سراسر كشور :9099070354

جهت مشاوره تلفني با موبايل و رزرو وقت حضوري

شماره تماس با موبايل : 02191002360

منبع: پا كوبيدن كودك در خواب | علت پا كوبيدن نوزاد

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ] [ ۰۱:۵۲:۵۹ ] [ نيني مايند ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی