نيني سايت
ارائه خدمات روانشناسي

كودك با مادر شاغل موضوع مهمي است كه هر والدي بايد به آن توجه نمايد. داشتن كودك براي مادر هاي شاغل و جدايي از او بعد از مرخصي‌هاي زايمان و يا تعطيلات در اغلب موارد با چالش‌‌هاي زيادي همراه است. هر خانم شاغلي علاوه بر تمايلاتش در داشتن فرزند و تجربه حس مادري، براي بالا بردن درآمد و جايگاه شغلي خود نياز ميل زيادي دارد و شايد سال‌ها براي رسيدن به اين اهداف تلاش كرده باشد.

اما گاه برخي خانم‌ها به خاطر وظايف مادري، خواسته يا ناخواسته از آرزوها يا شغل‌شان براي هميشه دست مي‌كشند. در حالي كه اگر درباره نيازهاي فرزندتان و چگونگي مديريت نيازهاي او اطلاعات بيشتري كسب كنيد، مي‌توانيد مساله جدايي كودك از مادر شاغل را به سادگي حل نماييد. براي كسب اطلاعات بيشتر درباره كودكان مشاوره كودك دريافت نماييد.

منبع: كودك با مادر شاغل | مزايا و معايب مادران شاغل

كودك با مادر شاغل

كودك و مادر شاغل با دغدغه ها بيشماري به دليل شاغل بودن مادر روبرو هستند. بخش بزرگي از جامعه امروزي به اين موضوع مي‌انديشند كه مادران شاغل توانايي تربيت فرزند ندارند. مادر خوب مادري است كه از شغلش به خاطر فرزندش بزند و فرزند با تربيت درست مادر خانه دار داشته است. مادران شاغل زماني كه روزانه زماني را صرف بازي و تربيت كودك كنند با مشكلات جدي روبرو نخواهند شد.

اصولا كودكاني كه در مادر شاغل دارند نيازهايشان راحت تر بر طرف مي‌شود و با كمبود ماديات كمتري روبرو هستند. مادران شاغل با مديريت و نحوه تربيت درست به كمك روانشناس و استفاده از يك راهبرد تربيتي توانايي تربيت كودك با شرابط عالي دارند. شاغل بودن مادر زماني در تربيت كودك ضرر رسان است كه تمام وقت را صرف كار كند و براي فرزند خود زماني را خالي نكند.

مشكلات كودك با مادران شاغل

براي هر مادري سخت است كه بخواهد مراقبت از نوزاد يا كودك خود را به كس ديگري بسپارد، مخصوصا زماني كه پدربزرگ يا مادر بزرگ‌هاي كودك قادر به نگهداري از او نباشند. براي آشنايي بيشتر با دغدغه هاي مادران شاغل كليك كنيد. در ادامه در رابطه با مشكلات كودك با مادر شاغل توضيح داده‌ايم.

1. افزايش دغدغه ها

اولين مشكل كودك با مادر شاغل ، افزايش دغدغه ها است. مادران شاغل در مقايسه با مادراني كه تمام وقت خود را در خانه و در كنار كودك خويش مي گذرانند، دغدغه ها و استرس هاي بيشتري تجربه مي‌كنند. در دوران بارداري و قبل از زايمان به نظر ساده مي‌رسيد كه نوزاد خود را به مراقب و پرستار بسپاريد و با خيال راحت به سر كار برويد؛ اما با تولد نوزاد و تجربه حس مادري، شرايط كاملا تغيير خواهد كرد.

اينكه در غياب شما، چه برخوردي با او صورت مي‌گيرد و اينكه كودك از نبود مادر دچار اضطراب و ناراحتي مي‌شود، مهم‌ترين دغدغه‌هايي پيش رو مادران شاغل مي‌باشد. اين درحالي است كه درگيري‌هاي بين زن و شوهر بر سر نگهداري نوزاد و تداوم شاغل بودن مادر دغدغه ديگري است كه در زندگي زنان شاغل وجود دارد.

2. دو راهي انتخاب

دو راهي انتخاب يكي از مشكلات كودك با مادر شاغل است. سال‌ها درس خواندن، استرس‌هاي شديد در زمان پيدا كردن شغل مناسب و در نتيجه مشغول شدن در شغل دلخواه، موضوعات ساده‌اي نيستند كه بتوان به سادگي از كنار آن‌ها رد شد. مادران شاغل به كار كردن در بيرون از منزل عادت كرده‌اند و برايشان بسيار سخت خواهد بود كه در منزل و به عنوان يك خانم خانه‌دار وقت خود را سپري كنند.

تولد نوزاد و نيازمندي به مراقبت‌هاي مادر، خانم‌هاي شاغل را بر سر دو راهي قرار مي‌دهد. از يك طرف به نوزاد خود احساس مادري دارد و مي‌خواهد به مراقبت از او بپردازد و از طرف ديگر نمي‌خواهد شغل دلخواه و استقلال مالي خود را از دست بدهد. احساس گناه و تعارض حتي مي‌تواند سلامت روان مادران شاغل را تحت تاثير قرار بدهد. به همين دليل بهتر است از مشاور خانواده كمك بگيريد و با آگاهي بيشتري از تصميم‌گيري‌هاي عجولانه و احساسي بپرهيزيد.

رفتار مناسب مادر با كودك در روزهاي اول شروع كار

كودك با مادر شاغل اگر بر اساس رفتارهاي مناسب عمل كنند با چالش هاي كمتري روبرو خواهند شد. در اولين روزهاي جدايي بسيار مهم است كه به يك‌باره كودك را به مدت طولاني از خود دور نسازيد. زيرا دچار اضطراب بسيار شديد و يا به اصطلاح اضطراب جدايي خواهد شد. اضطراب جدايي كه واكنش هيجاني و عاطفي است كه به هنگام جدايي از والدين به ويژه جدايي از مادر در كودك ايجاد مي‌شود و او را دچار ناامني رواني مي‌كند.

وقتي به خانه بر مي‌گرديد بهتر است وقت زيادي را به كودك خود اختصاص بدهيد و به بازي با او بپردازيد. در آغوش گرفتن كودك باعث مي‌شود كه او نسبت به حضور يافتن شما اطمينان كسب كند و با خيال راحت بوي شما را استشمام نمايد.

مزاياي كودك با مادر شاغل

شاغل بودن مادر مي‌تواند همان اندازه كه معايت و پيامد دارد، مزايا نيز داشته باشد. در ادامه در رابطه به مزاياي كودك با مادر شاغل اشاره كرده ايم.

  • استقلال مالي مادر
  • تعامل بيشتر پدر با فرزندان
  • عزت نفس بالاي مادر
  • روحيه بهتر مادر
  • وضعيت اقتصادي بهتر خانواده
  • رفع نيازمندي هاي راحت تر كودك

پيامدهاي رواني جدايي كودك از مادر شاغل

كودكان به خصوص در اوايل نوزادي و نوپايي خود به محبت مادري بسيار نيازمند هستند تا جايي كه رشد جسمي و رواني آن‌ها در گرو حمايت عاطفي والدين به ويژه مادران است. اگر كودك به اندازه كافي از عاطفه مادري بهره‌مند نگردد و نيازهاي عاطفي اش تامين نگردد از لحاظ رواني دچار آسيب‌هاي بسيار شديدي خواهد شد. كمبود محبت در وجود كودك به صورت يك عقده رواني درخواهد آمد و مشكلات هيجاني شديدي را براي كودك به همراه خواهد داشت. كودكاني كه به اندازه كافي از محبت مادر برخوردار نباشند حالت‌هاي پرخاشگرانه خواهند داشت و به سرعت عصباني مي‌گردند.

  • استرس بالاي مادر
  • وقت ناكافي براي تربيت فرزند
  • احساس گناه در مادر
  • اختصاص دادن وقت كم به فرزند
  • دو تربيتي شدن كودك
  • موفقيت كمتر كودك در تحصيلات

كلام آخر

هميشه اين موضوع را به ياد داشته باشيد كه كودك شما تا 2 سالگي نياز به نظارت مستقيم شما دارد. خواهشمنديم از مادران شاغل كه تا 2 سالگي كودك دوركاري كنند و اضطراب جدايي را به كودكان خود وارد نكنند. براي مديريت بهتر شرايط كاري و تربيتي از روانشناس كمك بگيريد. كودك با مادر شاغل براي ارتباط بهتر نياز به نظارت مشاورين دارند. مركز مشاوره ني ني مايند به صورت تلفني و حضوري به شما عزيزان خدمات ارائه مي‌دهد. براي كسب اطلاعات بيشتر روي لينك زير كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه كودك با مادر شاغل مي‌توانيد در هر ساعت از روز براي مشاوره تلفني كودك از طريق شماره 02191002360 با برترين متخصصان كلينيك تخصصي ني ني مايند تماس حاصل نماييد.

سوالات متداول

بهترين سن كودك براي شاغل شدن مادر چه زماني است؟

با توجه به اينكه سبك دلبستگي ايمن و يا ناايمن در دو سال اول زندگي كودك شكل مي‌گيرد، بهتر است بيش از هر زمان ديگري در اين دوران، ارتباطات فيزيكي بين مادر و كودك برقرار شود. شنيدن صداي مادر و استشمام بوي تن او نيازهايي اساسي كودك است كه به ويژه در سال اول زندگي بايد تامين گردد.

آيا جدايي از مادر براي كودكان پيش دبستاني به اندازه كودكان نوپا مخرب و آسيب زا است؟

در دوران دبستان، اوضاع كمي بهتر خواهد بود و جدايي از مادر به اندازه دوران نوپايي آسيب‌زا نخواهد بود. البته اين موضوع بستگي به مديريت مادران شاغل دارد. اينكه آن‌ها بتوانند انرژي خود را در منزل و در محل كار تقسيم كنند و وقت بيشتري براي كودك خود اختصاص دهند، اقدام بسيار مهمي است كه مي‌تواند خلا عاطفي كودكان دبستاني را تا حد زيادي جبران نمايد.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

سراسر كشور :9099070354

جهت مشاوره تلفني با موبايل و رزرو وقت حضوري

شماره تماس با موبايل : 02191002360

منبع: كودك با مادر شاغل | مزايا و معايب مادران شاغل

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ ] [ ۱۱:۳۸:۱۹ ] [ نيني مايند ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی