نيني سايت
ارائه خدمات روانشناسي

غذاي تند در بارداري تا زماني كه بيش از اندازه نباشد و عوارضي را به دنبال نداشته باشد، مفيد و خوب است. فلفل در بارداري بايد به اندازه اي باشد كه به مادر آسيب وارد نكند. آسيب و پيامدهاي مصرف زياد فلفل در بارداري فقط بر مادر وارد مي‌شود. اگر قبل از دوران بارداري با مصرف فلفل آلرژي و حساسيت نشان مي‌داديد، در دوران بارداري از مصرف كمترين مقدار فلفل نيز بايد جلوگيري كنيد.

منبع: غذاي تند در بارداري | مصرف فلفل در بارداريفوايد مصرف غذاي تند در بارداري شامل مرگ سلول هاي سرطاني، تقويت سيستم ايمني، توليد انسولين، تعادل در فشار خون و … است. عوارض فلفل در بارداري نيز عبارت است از: تحريك رحم، تهوع صبحگاهي، آلرژي و مشكلات گوارشي. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مصرف مواد غذايي مناسب در دوران بارداري بايد از مشاوره بارداري كمك بگيريد.

خوردن غذاي تند در بارداري

مصرف مواد غذايي در حاملگي بسيار حائز اهميت است. هر ماده غذايي كه مادر مصرف مي‌كند از طريق خون و بند ناف به جنين منتقل مي‌شود. بنابراين در انتخاب مواد غذايي و تغذيه در دوران بارداري بايد حساسيت و دقت بالا خرج داد. خوردن غذاي تند در بارداري فوايد بسياري دارد كه شامل هضم غذا، مرگ سلول هاي مرده، تقويت سيستم ايمني و … مي‌شود.

اما عوارض مصرف فلفل در بارداري فقط بر مادر وارد مي‌شود. و به جنين آسيبي وارد نمي‌كند. اين عوارض را مي‌توان به تحريك رحم، مشكلات گوارشي، تهوع و آلژي ربط داد. در ادامه در رابطه با فوايد و عوارض مصرف غذاي تند در بارداري اشاره كرده ايم. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه تغذيه دوران بارداري ماه به ماه كليك كنيد.

فوايد مصرف غذاي تند در بارداري

مصرف غذاي تند در بارداري حتي پرخاصيت است. مصرف غذاهاي تند در بارداري تا زماني كه حساسيتي بروز ندهد بسيار مفيد است. بارداري، دوراني حساس و شامل تغييرات هورموني است. فلفل در بارداري توسط برخي متخصصان نيز توصيه ميشود كه در ادامه به علت اين كار اشاره كرده ايم.

1. منجر به مرگ سلول هاي سرطاني مي‌شود

دوران بارداري خطر ابتلا به سرطان را به دليل آسيب هاي اكسيداتيو افزايش مي‌يابد. فلفل با خاصيت و مواد مغذي اش، خطر ابتلا به سرطان ريه را كند مي‌كند. با مصرف غذاي تند در بارداري سلول هاي سرطاني را از بين ببريد.

2. به هضم مواد غذايي كمك مي‌كند

بيشتر خانم هاي باردار از مشكلات در هضم شكايت دارند. مصرف غذاي تند در بارداري باعث بهبود عملكرد سيستم گوارش مي‌شود و مشكلات يبوست، نفخ، گرفتگي عضلات و گاز روده را كاهش مي‌دهد.

3. سيستم ايمني را تقويت مي‌كند

فلفل حاوي ويتامين C بالا است. مصرف ويتامين C تيز باعث تقويت سيستم ايمني مي‌شود. با مصرف غذاي تند در بارداري جنين و مادر قدرتمند مي‌شود. و به حفظ بافت هاي عروقي ياري رساني مي‌كند. بدن را قوي مي‌كند و به گردش خون مناسب كمك مي‌كند.

4. با سرماخودرگي مادران مبارزه مي‌كند

از زمان هاي قديم براي جلوگيري از سرماخوردگي و سرفه از فلفل استفاده مي‌كردند. سرماخوردگي در بارداري بسيار وحشتناك است و به بهبود سرماخوردگي كمك مي‌كند. بنابراين غذاي تند در بارداري به مبارزه با سرماخوردگي مي‌پردازد.

5. به افزايش متابوليسم كمك مي‌كند

با مصرف فلفل در بارداري سوخت و ساز بدن خود را افزايش دهيد. هم چنين مصرف فلفل در بارداري اشتهاي مادران را تنظيم مي‌كند. با كمك ورزش و مصرف فلفل در بارداري به افزايش متابوليسم خود كمك كنيد (غذاي تند در بارداري به افزايش متابوليسم كمك مي‌كند).

6. فلفل براي مادران ديابتي مفيد است

مصرف فلفل در بارداري براي مادران ديابتي مفيد است. فلفل در بارداري باعث افزايش مقدار انسولين براي هضم غذا و كاهش قند خون مي ‌شود. به كاهش فشار كبد كمك مي‌كند. حتي به مقدار كم فلفل مصرف كنيد تا به تدريج وضعيت سلامت بدن خود را افزايش دهيد.

7. به حفظ تعادل فشار خون كمك مي‌كند

فشارخون بالا براي سلامتي مادران باردار بسيار خطرناك است. فلفل سرشار از پتاسيم است كه با مصرف غذاي تند در بارداري مي‌توان به حفظ فشار خون كمك كرد. با مصرف فلفل از بروز بيماري پره اكلامپسي جلوگيري كنيد.

عوارض مصرف غذاي تند در بارداري

عوارض مصرف غذاي تند در بارداري براي كودك خطرناك نيست. اما مادران در صورت مصرف بي رويه فلفل در بارداري شايد عوارضي را تجربه كنند كه در ادامه شرح داده ايم. اما تا زماني كه اين عوارض را تجربه نكرده ايد، از مصرف غذاي‌تند در بارداري نهايت لذت را ببريد. اگر خيلي هوس غذاي‌تند داشتيد اما عوارض زير را تجربه كرديد مصرف را كمتر كني. پس از مصرف فلفل در بارداري يك ليوان شير بنوشيد.

1. تهوع صبحگاهي با مصرف غذاي تند در بارداري

تهوع صبحگاهي در زمان بارداري بسيار شايع است. اما مصرف غذاي تند در بارداري اين تهوع را تشديد كرده و حالت تهوع افزايش مي‌يابد. خانم هايي كه دچار حالت تهوع هاي صبحگاهي هستند بايد مصرف فلفل در بارداري را به طور كل فراموش كنند. اگر جديدا حالت تهوع هاي صبحگاهي شما افزايش پيدا كرده است، ليست مواد غذايي مصرفي خود را چك كنيد و اگر فلفل در اين ليست قرار داشت، حذف كنيد.

2. مشكلات گوارشي با خوردن غذاي تند در بارداري

مصرف غذاي تند در بارداري تا زماني كه بيش از اندازه نباشد مشكلاتي به همراه نخواهد داشت. اما زماني كه استفاده از فلفل در بارداري بيش از حد كافي باشد و تمامي غذاهايتان را تند كنيد احتمالا با مشكلات گوارشي مانند سوزش سر دل روبرو خواهيد شد. در دوران 3 ماه دوم بارداري اين سوزش افزايش مي‌يابد و 3 ماه سوم بارداري به اوج خود مي‌رسد. و در ماه هاي آخر بارداري با بازگشت اسيد معده همراه خواهد بود.

با رفلاكس اسيد معده زماني كه غذا از معده به مري باز مي‌گردد احساس سوزش خواهيد كرد. مصرف عسل و شير به بهبود علائم سوزش سر معده ناشي از مصرف فلفل در بارداري كمك مي‌كند.

3. تحريك رحم با مصرف غذاي تند در بارداري

مصرف غذاي تند در بارداري معمولا بي خطر و با عوارض كمي همراه است. اما استفاده بيش از حد فلفل در بارداري باعث حساسيت سيستم گوارش و اذيت خانم هاي باردار مي‌شود. در تعدادي از خانم ها مصرف غذاي‌تند در بارداري باعث تحريك رحم و روده مي‌شود. به دليل اينكه مواد غذايي تند سريع تر از ادويه جات ديگر وارد دستگاه گوارش مي‌شود، شايد باعث اسهال، يبوست يا گاز شكم شود.

مصرف زياد فلفل باعث گرفتگي روده مي‌شود كه در نهايت اين گرفتگي از طريق روده بر رحم تاثير مي‌گذارد. مهم‌ترين علائم تحريك رحم و روده پيچش عضلات رحم، احساس گرفتگي و گرفتگي عضلا تحتاني شكم است. كه در برخي از موارد محدود باعث گشادي دهانه رحم مي‌شود.

4. آلرژي و حساسيت با خوردن غذاي تند در بارداري

مصرف فلفل در بارداري در برخي از مادران آلژي و حساسيت ايجاد مي‌كند. اگر در دوران قبل از بارداري با مصرف غذاهاي تند مشكلي نداشته ايد. اكنون با مصرف غذاي تند در بارداري دچار آلرژي و حساسيت شده ايد بايد مصرف فلفل را فراموش كنيد. و اگر در دروان قبل از‌بارداري با مصرف فلفل دچار حساسيت و آلرژي مي‌شديد، در دوران بارداري از مصرف فلفل و غذاي‌تند به شدت پرهيز كنيد.

غذاهاي تند ايراني در بارداري

غذاهاي تند ايراني را در ادامه ذكر كرده ايم كه مصرف زياد آنها باعث بروز عوارضي مي‌شود. اما همانطور كه همه اطلاع داريم ذائقه هر كس متفاوت است. برخي افراد در طبخ غذا از فلفل بسيار استفاده مي‌كنند اما برخي به اندازه كم يا متوسط در مواد غذايي فلفل مي‌ريزند. مصرف غذاي تند در بارداري تا زماني كه با عوارض همراه نباشد براي مادر و جنين مفيد است. سعي كنيد مصرف غذاي‌تند در بارداري را به اندازه كنيد تا هم از فوايد آن استفاده كنيد و هم از بروز عوارض جلوگيري كنيد. در ادامه غذاهاي تند ايراني را نام برده ايم كه با مقدار مناسب فلفل در آنها مي‌توانيد از غذا لذت ببريد.

  • سوسيس بندري
  • پيتزا فلفلي
  • ترشي فلفل
  • فلافل
  • سمبوسه
  • قليه ماهي
  • مرغ سوخاري
  • ميگو
  • سس فلفل قرمز تند
  • چيپس فلفلي (سعي كنيد از چيپس فلفلي زياد استفاده نكنيد.)

كلام آخر

مصرف غذاي تند در بارداري بايد بر اساس توانايي بدن مادر باشد. اگر مادران در مصرف فلفل قبل از بارداري مشكلي نداشته باشند احتمالا در دوران بارداري نيز با مشكل مواجه نمي‌شوند. اما اگر قبل از بارداري با مصرف فلفل عوارضي آنها را تهديد مي‌كرد، در دوران بارداري تشديد مي‌شود. براي‌آگاهي از خوب يا بد بودن مصرف فلفل بهتر است با متخصص و مشاوره تلفني زنان مشورت كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه غذاي تند در بارداري مي‌توانيد در هر ساعت از روز براي مشاوره بارداري از طريق شماره 02191002360 با برترين متخصصان كلينيك تخصصي ني ني مايند تماس حاصل نماييد.

سوالات متداول

خوردن غذاي تند در بارداري ممنوع است؟

فلفل يكي از ادويه هاي مفيد براي سيستم ايمني مادر محسوب مي شود. و مصرف فلفل و غذاي تند در بارداري هيچ مانعي ندارد. البته اگر مادر دچار حساسيت يا ناراحتي معده هست بهتر است در مصرف فلفل محدوديت ايجاد كرده و آن را محدود كند.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

سراسر كشور :9099070354

جهت مشاوره تلفني با موبايل و رزرو وقت حضوري

شماره تماس با موبايل : 02191002360

منبع: غذاي تند در بارداري | مصرف فلفل در بارداري

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ ] [ ۰۸:۲۱:۰۸ ] [ نيني مايند ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی