نيني سايت
ارائه خدمات روانشناسي

برخورد با كودكان چاق اصول خاص خودش را دارد. مخصوصا كودكاني كه در دوران حساس زندگي هستند اگر با برخورد بدي مواجه شوند دچار آسيب هاي جبران ناپذيري مي‌شوند. توجه به شرايط روحي و رواني كودك از شرايط وزني او مهم تر است. هرچقدر به سلامت رواني كودك اهميت بدهيد راحت تر مي‌توانيد با كودك چاق خود برخورد كنيد. بنابراين براي برخورد با كودكان چاق ابتدا بايد سلامت روحي و رواني كودك را اولويت قرار دهيد و سپس متناسب با شرايط كودك، با كمك روانشناس و كارشناس تغذيه به او كمك كنيد. كودكان روحيه لطيف و حساسي دارند و نسبت به همه حرف هاي اطرافيان واكنش نشان مي‌دهند.

منبع: برخورد با كودكان چاق | بهترين رفتار با كودك چاق

برخورد با كودكان چاق

وزن هميشه در دسته موضوعات حساس براي كودكان و نوجوانان است. اگر با تندي به كودكي بگوييد كه چاق است، قطعا ناراحت و افسرده مي‌شود. به تدريح اين برخورد بد او را با كاهش اعتماد به نفس روبرو مي‌كند و در نهايت باعث اختلال بد ريخت انگاري مي‌شود. كودكان در دوران و سنين مدرسه معمولا با افزايش وزن روبرو مي‌شوند. بيشترين نگراني سني در كودكان دختر از 6 سالگي است. دختران از سن 6 سالگي به شدت به تناسب اندام و هيكل خود اهميت مي‌دهند و اگر با برخورد بدي مواجه شوند بسيار ناراحت و افسرده مي‌شوند. براي برخورد با چاقي كودكان بايد بسيار مناسب و با توجه زياد برخورد كرد. براي‌كمك مي‌توانيد از روانشناس كودك راهنمايي بگيريد تا با برخورد درستي با چاقي كودك خود مقابله كنيد.

معايب برخورد اشتباه با كودكان چاق

زماني كه والدين نحوه برخورد با كودكان چاق خود را ندانند به كودك آسيب هاي جبران ناپذيري وارد مي‌كنند. كودكان در سنين پايين به اندام و هيكل خود حساس هستند و بايد در نحوه برخورد با چاقي آنها دقت بالايي كرد. معايب برخورد اشتباه با كودكان چاق به شرح زير است.

  • افت تحصيلي
  • اضطراب
  • دوري از اجتماع
  • بروز افسردگي
  • بروز اختلال بد ريخت انگاري
  • كاهش اعتماد به نفس
  • نمايان نشدن در جمع
  • نداشتن دوست صميمي
  • عدم علاقه به خود

چگونگي برخورد با كودكان چاق

برخورد با كودكان چاق از حساسيت بالايي برخوردار است. بنابراين نحوه برخورد با كودكان چاق را بايد حتما با حساسيت انجام دهيد. بنابراين براي چگونگي برخورد با كودكان چاق نياز به راهنمايي است كه در ادامه شرح داده ايم.

1. در رابطه با وزن با كودك خود صحبت داشته باشيد

براي آگاهي از نحوه برخورد با كودكان چاق ابتدا بايد در رابطه با وزن و چاقي كودكان صحبت كنيد. كودك را تشويق كنيد و احساسات كودك را در رابطه با اندام و بدن خودش سوال كنيد. زماني كه كودك درباره احساسش نسبت به اندام هايش صحبت مي‌كند مي‌توانيد در رابطه با افزايش وزن با كودك صحبت كنيد. احساسات كودك را تائيد كنيد و با دقت به تمام احساسات او گوش دهيد. اگر در كودكي چاق بوده ايد يا تجربه اي مشابه با كودك خود داشته ايد، با او در رابطه با احساس خودتان در آن دوران صحبت كنيد. البته به كودك بگوييد كه با هر وزني كه هست او را دوست داريد و ذره اي از علاقه شما نسبت به او كم نمي‌شود.

2. سعي كنيد از نظرات منفي دوري كنيد

هرگز براي برخورد با كودكان چاق او را قضاوت نكنيد. قضاوت در رابطه با بدن خود و كودك باعث پردازش تصوير بد در ذهن كودك مي‌شود. اگر در رابطه با هيكل كودك دست به قضاوت بزنيد و دائم او را مسخره كنيد، كودك با مشكلاتي از قبيل افسردگي و اختلال بد ريخت انگاري بدن روبرو خواهد شد.

3. براي سلامت روان كودك اقدام كنيد

براي برخورد با كودكان چاق پس از طي كردن مراحل قبلي براي سلامت رواني كودك اقدام كنيد. به كودكان خود سبك زندگي سالم را از الان بياموزيد تا كودك به سبك سالم زندگي عادت كند. اما اگر كودك از مشكلات افزايش وزن برخوردار است نبايد جلوي او در رابطه با چاقي اش صحبت كنيد. براي مرحله اول بايد شروع به تغيير سبك زندگي كنيد و زندگي سالم را به كودكان بياموزيد. كودكان در سنين كم به سرعت ياد مي‌گيرند و سريعا به شرايط عادت مي‌كنند.

4. كودك خود را سرزنش نكنيد

هرگز و به هيچ وجه براي برخورد با كودكان چاق او را سرزنش نكنيد. فرياد نزنيد و با صبوري در رابطه با چاقي كودكان برخورد كنيد. تهديد، تنبيه و مجازات نيز در دسته سرزنش كودكان قرار مي‌گيرند. بنابراين از اين رفتارها دوري كنيد و به جاي عصبانيت و جنگ بر سر مسائل چاقي، با صبوري و آرامش به كودك كمك كنيد. با سرزنش اضطراب را بر تن كودك مي‌اندازيد و او را منزوي خواهيد كرد. هرچه بيشتر كودك را سرزنش كنيد، بيشتر به پرخوري رو مي‌آورد.

5. اعضاي خانواده در برخورد با كودكان چاق بايد هم نظر باشيد

براي كمك و برخورد با كودكان چاق بايد تمامي اعضاي خانواده با يكديگر متعهد و هم نظر باشيد. اطرافيان كودك بايد از يك عقيده برخوردار باشند تا كودك دچار ضد و نقيص نشود. تضاد اعضاي خانواده چالش و آسيب هاي جبران ناپذيري را به همراه خواهد داشت.

6. از كارشناس تغذيه راهنمايي بگيريد

سعي كنيد حتما براي برخورد با كودكان چاق از كارشناس تغذيه كمك بگيريد. در رابطه با الگوهاي رشدي كودكتان از كارشناس سوال بپرسيد و براي آموزش سبك زندگي سالم به كودك حتما از كارشناس تعذيه راهنمايي بگيريد. با كمك كارشناس تغذيه فعاليت هاي خانواده را زير نظر بگيريد.

7. به سلامتي وزن كودك اهميت بدهيد

براي برخورد با كودكان چاق اصلي ترين نكته در نظر گرفتن سلامت كودك است تا وزن او! اگر رژيم غذايي مناسبي داشته باشيد و تمامي اعضاي خانواده از اين رژيم غذايي پيروي كنند، كودك هم مي‌تواند رشد خوبي داشته باشد و هم وزن مناسبي را پيش بگيرد. به كودك خود آموزش دهيد كه به جاي بازي هاي كامپيوتري و موبايل، وقت خود را صرف پياده روي يا دوچرخه سواري كند.

8. براي برخورد با كودكان چاق از روانشناس كودك راهنمايي بگيريد

براي آموزش صحيح برخورد با كودكان چاق بايد از روانشناسان كودك كمك بگيريد. علاوه بر كارشناس تغذيه بايد از روانشناسان نيز كمك بگيريد تا آسيب هاي روحي و رواني به كودك وارد نشود. بنابراين روانشناس علاوه بر آموزش هاي صحيح به والدين، به كودكان انگيزه براي پيش روي در سبك زندگي سالم مي‌دهند.

براي كاهش وزن كودك چاق بايد چه كاري انجام داد؟

  1. براي كاهش وزن كودك خود در وهله اول بايد حتما از روانشناس و كارشناسان تغذيه كمك بگيريد.
  2. سلامت رواني كودك خود را در اولويت قرار دهيد.
  3. رژيم غذايي و سبك زندگي سالم را در زندگي روزمره بگذاريد.
  4. تمامي اعضاي خانواده با يكديگر هم نظر باشيد.
  5. براي كودك تشويق در نظر بگيريد.
  6. برخورد با كودكان چاق نياز به صبر و حوصله بالا دارد.

كلام آخر

كاهش وزن و برخورد با كودكان چاق بايد همراه با لطافت و دقت انجام شود. بهترين راه برخورد با كودكان چاق تغيير سبك زندگي است. زماني كه برخورد تندي نسبت به كودكان انجام شود، كودك دچار اضطراب و اختلال بد ريخت انگاري مي‌شود. براي رهايي كودك از اين شرايط بايد حتما از روانشناس كمك بگيريد. مركز مشاوره ني ني مايند به صورت تلفني و حضوري به شما عزيزان خدمات ارائه مي‌دهد. براي كسب اطلاعات بيشتر روي لينك زير كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه برخورد با كودكان چاق مي‌توانيد در هر ساعت از روز براي مشاوره تلفني كودك از طريق شماره 02191002360 با برترين متخصصان كلينيك تخصصي ني ني مايند تماس حاصل نماييد.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

سراسر كشور :9099070354

جهت مشاوره تلفني با موبايل و رزرو وقت حضوري

شماره تماس با موبايل : 02191002360

منبع: برخورد با كودكان چاق | بهترين رفتار با كودك چاق

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ] [ ۰۱:۰۷:۲۶ ] [ نيني مايند ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی