نيني سايت
ارائه خدمات روانشناسي

كاپ قاعدگي اين روزها، جايگزين محبوبي براي تامپون و پدهاي بهداشتي شده اند. به طوري كه اگر يكبار از آن استفاده كنيد، شايد ديگر كمتر به سراغ پد بهداشتي و تامپون برويد. خوبي اين كاپ ها اين است كه اكثر آن ها براي مدت زمان طولاتي قابل استفاده مي باشند و نسبت به ساير محصولات بهداشتي كمي راحت تر هستند.از طرفي اين كاپ ها برخلاف تامپون و پدهاي بهداشتي، دوست دار محيط زيست مي باشند. در اين مقاله، درباره كاپ قاعدگي از جمله مزايا، معايب و نحوه استفاده از آن را مي خوانيد.

منبع: كاپ قاعدگي | مزايا و عوارض استفاده از كاپ قاعدگي

كاپ قاعدگي چيست

كاپ قاعدگي يك وسيله اي انعطاف پذير به شكل زنگ است كه فرد مي تواند آن را در واژن خود فرو كند تا خون قاعدگي در آن جمع شود. اكثر كاپ ها از سيليكون، لاستيك يا پلاستيك درجه پزشكي ساخته شده اند و معمولا قابل استفاده مجدد هستند. مي توان آن ها را شست و دوباره استفاده كرد. اما نوع يكبار مصرف آن نيز وجود دارد كه بايد پس از هربار استفاده آن را دور انداخت.

كاپ قاعدگي مانند تامپون يا پد خون را جذب خود نمي كند، بلكه آن ها را در خود جمع مي كنند. كاپ هاي قاعدگي مزايايي دارند كه در ادامه به آن ها اشاره كرده ايم.

صرفه جويي در هزينه

استفاده از كاپ هاي قاعدگي در مقايسه با پدهاي بهداشتي، بسيار مقرون به صرفه مي باشد. به اين دليل كه كاپ هاي قاعدگي چند بار مصرف هستند و مي توان آن ها را پس از هربار مصرف تميز كرد و دوباره استفاده كنيد. از طرفي هر فرد مي تواند 6 تا 12ساعت از يك كاپ استفاده كند. باتوجه به اينكه ميزان خونريزي شديد است يا نرمال اين ساعات متغير مي باشد.

راحتي

خيلي از خانم هايي كه از كاپ قاعدگي استفاده كرده اند، آن را راحت تر از ساير محصولات بهداشتي مي دانند. اين كاپ ها باعث خشكي واژن نمي شوند. همچنين مانند برخي از پدهاي بهداشتي، خارش و حساسيت ايجاد نمي‌كنند.

آشفتگي كمتر

زماني كه كاپ هاي قاعدگي به درستي مصرف شوند، ديگر نيازي به نگراني در خصوص كثيف شدن لباس زير يا رختخواب خود نخواهيد داشت. (برخلاف پدهاي بهداشتي كه موجب بيرون زدگي خون مي شوند). بنابراين از آن ها مي‌توانيد هنگام ورزش، شنا، خواب و… بدون استرس استفاده كنيد.

كاهش اثرات مخرب زيست محيطي

پدها و تامپون ها معمولا يكبار مصرف مي باشند و براي توليد مواد زيادي بريا خود محصول و بسته بندي آن به كار مي رود. اما اكثر كاپ هاي قاعدگي براي استفاده طولاني مدت طراحي شده اند. اين موضوع به شدت تعداد محصولات قاعدگي را در محل هاي دفن زباله كاهش مي دهد.

معايب استفاده از كاپ قاعدگي

علاوه بر مزايايي كه كاپ قاعدگي دارد، مانند هر محصول ديگري معايبي نيز خواهد داشت. شايد معايب آن نسبت به مزايايي كه دارد چندان به چشم نيايد، اما دانستن آن براي كساني كه قصد استفاده از اين كاپ را دارند ضروري است.

يكي از معايب رايج اين كاپ ها اين است كه، قرار دادن و برداشتن كاپ قاعدگي زماني كه فرد براي اولين بار از آن استفاده مي كند ممكن است كمي نامرتب به نظر برسد. به طوري كه اگر آن را اشتباه وارد كنيد يا از اندازه درست استفاده نكنيد، احساس ناراحتي خواهيد كرد. دوم اينكه، كسي كه جريان خون قاعدگي اش زياد است يا مكرر لخته مي شود، ممكن است مشكلاتي از جمله نشتي را تجربه كند.

نحوه استفاده از كاپ قاعدگي

مارك هاي مختلفي از كاپ هاي قاعدگي در فروشگاه ها وجود دارد و اكثر آن ها در نسخه هاي كوچك يا بزرگ عرضه مي شوند.

نسخه كوچكتر براي كساني كه جريان خون كم يا متوسط، و كمتر از 30 سال سن دارند مناسب است. نسخه بزرگتر براي افرادي است كه جريان خون شديد دارند. همچنين كساني كه بالاي 30 سال سن دارند يا زايمان كرده اند نيز بايد از اين نسخه استفاده كنند. نحوه استفاده از كاپ قاعدگي را در ادامه مي خوانيد.

1_ دست هايتان را بشوييد

2_ يك لايه نازك از روغن يا آب را به لبه كاپ بماليد. (اين كار باعث مي شود كه كاپ، راحت تر وارد واژن شود)

3_ كاپ را از وسط تا كنيد و لبه آن را رو به بالا قرار دهيد. درحالي كه آن را تا شده و لبه آن را نگه داشته ايد، آن را داخل واژن خود بگذاريد.

4_ كاپ را بچرخانيد. هنگامي كه داخل دهانه رحم يا چند اينچ زير آن قرار گرفت دوباره آن را بچرخانيد تا باز شود. (بعد از وارد كردن نبايد آن را حس كنيد. اگر هنوز آن را احساس كرديد، پس بيرون بياوريد و دوباره امتحان كنيد).

نكاتي كه بايد در مورد كاپ هاي قاعدگي بدانيد

  • معمولا كاپ هاي قاعدگي از جنس سيليكون يا لاستيك مي باشند. اگر به لاتكس حساس هستيد، براي جلوگيري از هرگونه مشكلي، از كاپ سيليكوني استفاده كنيد.
  • پس از هربار مصرف، كاپ را با استفاده از آب جوش يا محلول ضد عفوني كننده مناسب استريل كنيد. (مي توانيد با آب و صابون نيز بشوييد).
  • اگر جريان خون شما شديد نباشد مي توانيد آن را تا 12 ساعت استفاده كنيد.
  • اگر يك عفونت تناسلي فعال مانند تبخال، سوزاك يا حتي عفونت مخمري داريد، نبايد تا برطرف شدن بيماري تان از كاپ قاعدگي استفاده كنيد.

سخن آخر

باتوجه به شدت جريان خوني كه در دوران قاعدگي داريد بايد بين 2 تا 12 ساعت يكبار، كاپ قاعدگي را قبل از پر شدن برداريد. وزن خون هنگام پر شدن، كاپ را به سمت پايين مي كشد. بنابراين با گذشت زمان ياد مي گيريد كه چه زماني بايد آن را تخليه كنيد.

به طور كلي، استفاده از كاپ قاعدگي توصيه بسياري از متخصصات سلامت مي باشد و شما مي توانيد با چند بار استفاده، تمامي فوت و فن هاي آن را ياد بگيريد.

براي دريافت مشاوره در زمينه كاپ قاعدگي مي‌توانيد در ساعت از روز براي مشاوره جنسي تلفني از طريق شماره 02191002360 با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو تماس حاصل نماييد.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

سراسر كشور :9099070354

جهت مشاوره تلفني با موبايل و رزرو وقت حضوري

شماره تماس با موبايل : 02191002360

منبع: كاپ قاعدگي | مزايا و عوارض استفاده از كاپ قاعدگي

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ] [ ۰۵:۴۱:۱۹ ] [ نيني مايند ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی