نيني سايت
ارائه خدمات روانشناسي

اسباب بازي مناسب كودك متناسب با سن او متفاوت است. اهميت بازي براي رشد و يادگيري كودكان به قدري است كه فقدان بازي موجب عدم رشد شناختي و ادراكي او خواهد شد. كودك به واسطه بازي به تفكر درباره محيط پيرامون خويش مي‌پردازد و نقش‌هاي مختلفي را در حين بازي ايفا مي‌كند.

بازي اين فرصت را به كودكان مي‌بخشد تا به خواسته‌ها و آرزوهاي دست نيافتني خود در دنياي واقعي برسند و آن گونه كه مي‌خواهد عمل كنند. از آنجايي كه انتخاب اسباب بازي متناسب با سن كودك تاثير بسيار زيادي در پرورش هوش و خلاقيت او دارد، در ادامه به مهم‌ترين نكاتي كه در هنگام خريد اسباب بازي براي كودكان دلبندتان نياز است، اشاره كرده‌ايم.

منبع: اسباب بازي مناسب كودك زير دو سال

اسباب بازي مناسب كودك

حتما وقتي قصد خريد جنسي براي كودك تان را داريد، متوجه گروه بندي سني آن ها شده ايد. اسباب بازي مناسب كودك زير دو سال علاوه بر متناسب بودن آن با درك كودك، بايد از نظر حفظ سلامت و بهداشت نيز مورد تاييد باشند. همچنين اسباب بازي ها نقش پررنگي در پرورش هوش كودكان دارند. آن‌ها به واسطه اين عروسك ها محيط خود را مي‌شناسند و انواع مهارت هاي لازم براي زندگي را ياد مي‌گيرند.

همچنين اسباب بازي مناسب كودك كه مورد پسند او نيز باشد، مي‌تواند راهي براي برقراري ارتباط با او باشد. والدين با كمك اسباب بازي هاي كودك به او مفاهيم مختلف مثل همدلي، شجاعت، مهرباني، زندگي و …. را آموزش مي‌دهند. شما با كمك متخصصين كودك مي‌توانيد در اين زمينه بهترين روند تربيتي را داشته باشيد.

انتخاب اسباب بازي مناسب كودك دو ساله و زير دو سال

  • كودكان زير دو سال توانايي قدم برداشتن به تنهايي را دارند و حين راه رفتن اسبالب بازي هاي خود را به دنبال خويش مي‌كشند.
  • مهارت ضربه زدن به توپ را پيدا مي‌كند.
  • قادر به استفاده بيشتري از انگشتان دست و پا خواهد بود
  • از بازي قايم موشك لذت مي‌برد و به همين دليل مي‌تواند اشيايي را كه در چند لايه پنهان كرده‌ايد را پيدا كند.
  • نام اجزاي بدن خود را مي‌شناسد
  • قادر به اجراي دستور العمل‌هاي ساده خواهد بود.

با توجه به ويژگي‌هاي فوق مي‌توانيد اسباب بازي هايي را تهيه كنيد كه اين مهارت‌ها را تقويت بخشند و به كودك كمك كنند رشد بيشتري داشته باشد. 

 

اسباب بازي مناسب كودك از تولد تا 6 ماهگي

  • در اين دوران استفاده از جغجغه‌هاي رنگي و روشن براي كودك به منظور بالارفتن دقت بينايي و شنوايي مناسب است.
  • استفاده از اسباب بازي‌هاي آويزان بالاي تخت كودك مي‌تواند سبب افزايش مهارت‌هاي حركتي او بشود زيرا سعي مي‌كند آن‌ها را بگيرد و دست و پاي خود را به اين هدف تكان مي‌دهد.
  • به دليل اينكه كودك به دنبال اكتشاف دهان خود است هر چيزي را در دهان مي‌برد، به همين دليل از خريد اسباب بازي‌هاي ريز و كوچك كه ممكن است خطر خفگي داشته باشند، اجتناب كنيد (چون كودك شما كوچك است و توانايي تشخيص مواد خوردني از اشياي مختلف را ندارد، ممكن است همه چيز را به دهان ببرد و ببلعد)
 

اسباب بازي مناسب كودك از 6 تا 12 ماهگي

  • استفاده از اسباب بازي هايي كه قابليت باز و بسته شدن دارند براي كودكان در اين سنين جالب است.
  • به دليل اينكه كودك توانايي راه رفتن را پيدا كرده است استفاده از اسباب بازي هايي همچون ماشين كه به دنبال او كشيده مي‌شود برايش لذت بخش است.
  • اسباب بازي هايي همچون طبل كه به واسطه ضربه زدن، صدا ايجاد مي‌كنند براي كودك لذت بخش است.
  • كتاب‌هاي حاوي عكس‌هاي رنگي و كلمات ساده به توانايي صحبت كردن كودك كمك مي‌كنند.

ويژگي هاي اسباب بازي مناسب كودك زير دو سال

  • وزن و ظاهر اسباب بازي متناسب با جثه كودك باشد.
  • قابل شستشو باشد
  • بهتر است جنس اسباب بازي به گونه اي انتخاب شود كه در مقابل شعله و حريق مقاومت داشته باشد.
  • اسباب بازي هاي آهنگين بايد داراي صوت ملايم باشند چرا كه اسباب بازي هاي پر سر و صدا براي كودك آزار دهنده هستند.
  • در ساخت وسايل اسباب بازي از مواد سمي استفاده نشده باشد

بهترين انواع اسباب بازي مناسب كودك زير دو سال

توپ هاي رنگي: كودكان نوپا دوست دارند اشيا را تعقيب كنند. به همين دليل براي آن‌ها بسيار لذت بخش خواهد بود اگر توپ‌هاي رنگ در اختيار داشته باشند و به آن‌ها ضربه بزنند يا به دنبال توپ‌ها حركت كنند.

ساخت پازل: تكميل پازل‌ها و ساخت يك چيز جديد براي كودك بسيار هيجان انگيز است، ضمن اينكه توانايي ذهني او را بسيار گسترش مي‌دهد. متناسب با سن كودك و ميزان فهم او مي‌توان از پازل‌هاي ساده تا نسبتا پيچيده استفاده نماييد.

بازي با موانع كوچك و بزرگ: به منظور پرورش مهارت‌هاي حركتي كودك و كسب توانايي بالا بردن پاها مي‌توان موانع كوچك را در مسير حركت كودك قرار داد تا ياد بگيرد چگونه از روي آن‌ها رد شود و مسير خود را دنبال كند. به مرور زمان مي‌توان اندازه موانع را كمي بزرگتر تعيين نماييد.

بازي با اعداد و رنگ ها: به جهت حفظ تمركز كودك مي‌بايست چند اسباب بازي با رنگ‌هاي محدود در اختيار كودك گذاشته شود تا هم با كاربرد درست آن‌ها آشنا شود و هم نام رنگ‌هايي را كه به او نشان مي‌دهيد ياد بگيرد. اين نكته درمورد شمارش اعداد هم صدق مي‌كند. اسباب بازي‌هايي وجود دارند كه به كودك كمك مي‌كنند شمارش اعداد را ياد بگيرند. در ابتدا از اعداد اشكال شمارشي محدود استفاده كنيد.

 

كودكان و محدوديت استفاده از تبلت و موبايل

كودك در مرحله بسيار حساسي از رشد قرار دارد. در اين دوران نياز به فعاليت‌هاي فيزيكي و رشد توانايي‌هاي حسي در او ديده مي‌شود به همين دليل نبايد آن‌ها را در معرض استفاده از وسايلي قرار داد كه سبب درك منفعلانه در وي مي‌شود. استفاده از تبلت و موبايل را به زمان‌هاي آينده موكول نماييد چرا كه اگر در دسترس زود هنگام قرار بگيرند فرصت رشد سالم را از كودك شما سلب مي‌كنند.

 

سخن آخر

اين روزها تنوع زيادي براي خريد اسباب بازي ها وجود دارد. اما شما بايد اطلاعات كافي نسبت به نيازها و توانايي هاي نوزادتان داشته باشيد. آن وقت مي‌توانيد اسباب بازي مناسب كودك خود را بيابيد. در اين بين بهتر است به كيفيت و جنس عروسك ها نيز توجه كنيد. كودك زير دوسال شما حتي از طرف عروسك ها و اسباب بازي هايش در خطر است. پس حتما از ايمن بودن آن ها براي فرزند خردسال تان مطمئن بشويد. متخصصين روانشناسي به شما در اين زمينه راهنمايي هاي لازم را اراده مي‌دهند. براي كسب اطلاعات كافي در اين زمينه كافي است با شماره هاي درج شده تماس گرفته و خدمات مشاوره دريافت نماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه تاثير اسباب بازي مناسب كودك مي‌توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني با برترين متخصصان در كلينيك تخصصي كودك ني ني مايند از طريق شماره 02191002360 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

اهميت اسباب بازي مناسب كودك در چيست؟

بازي كردن اين فرصت را به كودكان مي‌بخشد تا به خواسته‌ها و آرزوهاي دست نيافتني خود در دنياي واقعي برسند و آن گونه كه مي‌خواهد عمل كند. كودكان در سنين مختلف، متناسب با توانايي رشدي خود نيازمند اسباب بازي‌هاي خاصي هستند.
به طور مثال وقتي كودك به ماه 18 زندگي وارد مي‌شود توانايي تخيل را كسب مي‌كند و به دنبال آن نيازمند به كارگيري اسباب و وسايل در بازي‌هاي خود مي‌شود.

بهترين اسباب بازي مناسب كودك كدامند؟

توپ‌هاي رنگي، ساخت پازل، بازي با موانع كوچك و بزرگ، بازي با اعداد و رنگ‌ها را مي توان از اسباب بازي‌هاي مناسب كودكان دانست كه هم خلاقيت و تمركز كودك را افزايش مي‌دهد و هم براي او جذاب است.

امتیاز:
بازدید:
[ ۴ فروردين ۱۴۰۲ ] [ ۱۲:۱۰:۰۵ ] [ نيني مايند ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی